vraagje

Started by ikke48, Nov 04, 2015, 12:25 PM

Previous topic - Next topic

ikke48

het is de sns en er ligt inmiddels al 4 jaar loonbeslag

sacredfour

Ik heb zelf ook te maken met SNS. Het is heel onwaarschijnlijk dat de SNS een executoriale titel heeft.
Ga een toevoeging aanvragen voor rechtsbijstand en vraag je advocaat de bank te dagvaarden voor de voorzieningsrechter. Er is jurisprudentie die zegt dat de hypotheekakte geen executoriale titel geeft voor de restschuld. Zonder deze titel moet de bank naar de rechter stappen willen ze beslag leggen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ikke48

dat zal ik zeker gaan doen nog ff een vraagje sacredfour is het verstandig om een samenlevingcontract op telaten stellen of maakt dat geen verschil? of maakt het niks uit of het notarieel samenlevingscontract vast staat of dat ze alleen de facturen heeft

burningspirit

Tjee ikke48, nu begrijp ik je berichtjes veel beter. Wat een ellende voor jou!
Sorry dat ik zo negatief reageerde, ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt.
Voor mij was je verhaal gewoon een beetje een raadsel, vandaar.
Hou je goed, ikke48, en hopelijk kan SF je een beetje verder helpen.
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

ikke48

ik neem je niks kwalijk hoor burningspirit ik kan helaas geen lange verhalen neerzetten omdat ik moeite heb met punten en komma's en dan wordt het verhaal moeilijk lezen voor jullie dus probeer het steeds kort tehouden.voormij is gewoon erg belangrijk dat ze in iedergeval niet haar spullen meekunnen nemen.ze helpt me namelijk heel erg goed en ik wil niet dat zij er last van mijn schulden krijgt

sacredfour

Het samenlevingscontract maakt geen verschil m.b.t. een eventuele beslag op huisraad. De huisraad was geen gemeenschappelijk bezit voor de beslaglegging. Er zijn andere forumleden die je beter kunnen inlichten of een samenlevingscontract voor jouw andere voordelen heeft. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ikke48

oke dankje wel dan houden we voorloopig de grote envelope met factures erbij zodat er in iedergeval bewijs is dat de inboedel niet van mij is

Appelsientje

Hoi ikke48,
Ik heb bijna dezelfde situatie voorgehad met mijn ex. Zij wilden toen wel beslag leggen op mijn inboedel. Heel erg belangrijk is dat als het huurcontract op jouw vriendin haar naam staat dat zij geen recht hebben om binnen te komen als ze er niet is. Krijg je een bericht dat ze beslag willen leggen dan heb ik dit als volgt opgelost:
- ik heb alle aankoopfacturen gekopieerd ( let er op dat je zoveel mogelijk betaald met je bankkaart, dit vinden ze erg belgrijk)
- neem contact op met de persoon die dreigt met beslag en vraag of je kan langsgaan met de aankoopfacturen
- vervolgens geef je aan hen alle kopies maar geen originelen. Als je originelen afgeeft heb je achteraf niks in de hand moesten ze beslag leggen als je niet thuis bent.
- ik heb hen gezegt dat ze gerust mochten komen kijken of er niks anders meer stond.
- van zodra ik thuis kwam heb ik nogmaals alle aankoopbewijzen ingescand en doorgemaild
- na een paar dagen hebben ze mij laten weten dat ze geen beslag meer kwamen leggen want dat ze het nut er niet meer van inzagen.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent?
Groetjes

Carol

Ik hoor de opmerking van Ikke48 vaker.
"met (maar) 1 schuldeiser kan je niet in de WSNP. Dat is totale nonsens. Als die 1ne schuld voor jouw problematisch is, m.a.w. je kan de schuld nooit in 3 jaar afbetalen kun je een aanvraag SHV doen.
Eerst naar de gemeente voor een minnelijk traject, lukt die niet, is WSNP echt mogelijk.