Licht? Waar heb je deze tekst eigenlijk gevonden?
Ik zoek me ook een ongeluk naar info hierover, want bij ons is er ook e.e.a. misgegaan in de afwikkeling. Wij zijn ook afgemeld als wanbetaler, maar zijn er tot op heden nog steeds niet achter, hoe het nu verder zal gaan. Kreeg laatst nog een aanmaning van de zorgverzekeraar, terwijl die als het goed is nu geen achterstanden van ons meer heeft.
Verder komt bij al het vragen om informatie steeds iets anders naar boven. bedragen veranderen, schuldeisers verwisselen van plaats (of zo....ik begrijp er gewoon niks van) en allemaal wijzen ze naar elkaar. Zorgverzekeraar naar Zorginstituut, Zorginstituut naar CJIB, CJIB weer terug naar Zorginstituut, LAVG zegt niks van ons te hebben staan maar vervolgens zeg Zorginstituut weer dat CJIB alles regelt, CJIB zegt weer bel naar LAVG .... snappen jullie het nu nog, nou, ik in elk geval niet meer. Soms is het bedrag een paar honderd euro en dan weer op eens een paar duizend euro. Soms krijg ik te horen: Vergeet dat maar, mevrouw, dat telt niet meer. Een andere keer krijg ik weer een brief waarin staat dat ik snel veel geld moet betalen of een regeling moet afsluiten. Als ik bel dat ik dat niet kan en mag doen zeggen ze: Geeft niet. Komt wel goed. Zoiets.
Als ik er meer duidelijkheid in heb zal ik het hier ook melden. Maar voorlopig ben ik het spoor nog bijster.