vervolg draadje van LilianC

Started by sacredfour, Sep 24, 2015, 03:47 PM

Previous topic - Next topic

LilianC

Nee, ik kreeg een mail met wat algemene inlichtingen en verder niets.

De zaak ligt inmiddels bij een advocaat.

Van Bazuin heb ik ook niets meer gehoord.

[Als het niet goed komt, komt het toch goed]

LilianC

Inmiddels is Bazuin van 10.500 euro gezakt nu naar een te betalen
bedrag van 2.200 euro. In de brief zeggen ze niet op de hoogte te zijn geweest van eerdere
betalingen!

Zij dreigden echter nog in september en oktober, terwijl in het overzicht nu een printdatum [met naam] staat van 25 augustus!

Ik vraag mij af wat een rechter van dergelijks zou zeggen.....

sacredfour

Ik zit jouw draadje nog een keer door te lezen. Wat mij opvalt is dat de ABN amro in hun antwoord brief niks zeggen of de vordering nog in hun boeken staat. Laat je advocaat niks aanvaarden zonder bewijs van bevoegdheid van de ABN. De bevoegdheid die het incassobureau jouw geeft is te algemeen en te oud. Geven ze dit niet dan moet er sprake zijn van cessie. Hij moet dan de akte van cessie opvragen. In de akte moet jouw vordering omschreven zijn. Dit mag ook met een nummer bv jouw ABN nummer. Er kan sprake zijn van meerdere cessies. In dat geval moet je advocaat vragen voor de “chain of title” Behalve dat heb je nog meer punten om de vordering aan te vechten. Maar je advocaat zal dat wel weten.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

LilianC

Bedankt Sacredfour, ik zal dit doorgeven!

LilianC

Nu al anderhalf jaar niets gehoord. Ze dreigden naar de rechter te stappen en ik zei: doe maar.