Is er een toekomst?

Started by Katniss, Sep 23, 2015, 09:40 AM

Previous topic - Next topic

marco

Ik denk dat je niet anders dan de WNSP, als jullie woning in Duitsland niet het bedrag oplevert wat je hoop. De schulden zijn volgens mij niet door de verantwoording van jou en de WNSP duurt maar 3 jaar. 3 jaar is natuurlijk ook lang, maar beter dan 2025.
Marco en Bianca

Katniss

De beschikking is januari binnengekomen. Het bedrag dat ik krijg van mijn ex-partner is ongeveer 8,5 duizend. Niet echt veel, maar goed.

Ik had hem een voorstel gedaan om dat bedrag te verrekenen met het bedrag dat ik uiteindelijk aan hem moet betalen, met als voorwaarde dat alles snel geregeld zou zijn en dat hij zou zorgen voor vrijwaring van de hypotheekschuld voor het huis in Duitsland en de schuld die wij hadden/hebben bij zijn ouders.

Dat snel werd al snel opgerekt na een telefoongesprek tot halverwege februari. Daar mijn ex zich natuurlijk niet aan onze afspraken houdt kwam hij met een datum eind maart.

Daar schiet ik natuurlijk weer niets mee op. Dus maar weer bij de SHV langs geweest. Op het moment dat ik het geld binnen heb, kunnen ze mij helpen. De woning in Duitsland is dan namelijk niet meer van waarde voor mijn schuldeisers. Ik ben daarom een deurwaarder ingeschakeld. Hopen dat die kan zorgen dat ik het geld snel krijg. Ik heb er dan i.i.g. alles aangedaan dat in mijn macht ligt.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.