Is er een toekomst?

Started by Katniss, Sep 23, 2015, 09:40 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Katniss, heb je de kassa uitzending gezien over Interbank? Wurgcontracten worden ze ook wel genoemd. Je moet Interbank in gebreke stellen. Ik help een aantal mensen die problemen hebben met Interbank. Tot nu toe heeft Interbank nog niemand gedagvaard. Ze zijn allemaal gestopt met betalen.

Heeft SNS bank zijn executoriale titel al opgeëist? Volgens mij heeft SNS bank geen executoriale titel. Ze kunnen dus geen beslag leggen.  Je hoeft je dus niet aan hun regeling te houden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Katniss

Ik zal op zoek gaan naar de aflevering van Kassa over Interbank, wellicht heb ik daar wat aan.

@BurningSpirit, ik begrijp wat je zegt. Ik kijk ook naar mijn eigen situatie. Toch is het echt zo dat de SNS-bank zich niet aan zijn eigen richtlijnen houdt. Zij geven namelijk aan dat zij uitgaan van de VTLB, die berekend wordt op een of andere site i.p.v. de VTLB berekentool van de NVVK. Daarnaast, zelfs als ik uitga van het bedrag dat zij aangeven als aflossingscapaciteit houden zij geen rekening met mijn andere schulden. Zij gaan er namelijk vanuit dat ik ruim 80% van mijn aflossingscapaciteit aan hun zal moeten besteden. Als ik hun richtlijnen volg kom ik uit op een maximum van 52% van mijn afloscapaciteit. Dus los van welke afspraken ze hebben gemaakt met mijn ex (die dus ook niet volgens hun eigen richtlijnen zijn).

Ik heb mij gemeld bij de schuldhulpverlening. Binnenkort krijg ik een gesprek om alles op een rijtje te zetten. Ik hoop maar dat zij mij kunnen helpen, al heb ik er een hard hoofd in. Iedere keer als ik denk dat zaakjes een beetje op orde te hebben, komt er wel weer nieuwe ellende bij.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Katniss

Nog maar even een update.

Gisteren al mijn gegevens ingeleverd bij de schuldhulpverlener. Op zich was hij wel positief, maar er is helaas 1 bottleneck. Het huis in Duitsland. Zolang ik daarvan de helft bezit kunnen we niet verder. We proberen nu tijd te rekken, door aan te geven dat ik een stabilisatie periode in moet terwijl ik die gelukkig niet nodig heb.
Hij gaat daarnaast contact opnemen met mijn advocaat, kijken of we middels een kort geding (vanwege de tijdsdruk) ervoor kunnen zorgen dat er een beslissing wordt geforceerd omtrent het huis. Voor mij zou dat nog weleens heel gunstig kunnen zijn. Met een beetje geluk zit er een behoorlijke overwaarde op en kan ik daarmee de grootste schuldeiser afkopen.

Wat deze hele situatie mij al wel heeft geleerd is dat als je een schuld hebt en deze nog kunt betalen, je maar het beste een eigen bedrijf kunt hebben. Schuldeisers zullen altijd eerst geld halen bij iemand die in loondienst werkt.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Katniss

Het werd weer tijd voor een update van mijn kant.

Ik ben in principe aangenomen tot de schuldhulpverlening, indien er duidelijkheid is over de woning in Duitsland. Om dit te krijgen heb ik een Kort Geding aangespannen tegen mijn ex-man om de woning te verkopen. In de rechtszaak werden er natuurlijk weer allerlei zaken bijgehaald die totaal niet ter zaken deden, maar goed.

Alle aanwezigen vonden het zeer vreemd dat de SNS-bank van mijn een veel hoger bedrag verwacht dan van mijn ex-man. Zeker daar onze inkomens zoveel verschillen en mijn ex-man een veel hoger inkomen heeft. De advocaat van mijn ex-man ging wel even regelen bij de SNS-bank dat ik dezelfde regeling zou krijgen als zijn cliënt heeft. Natuurlijk is dat niet gelukt. De SNS-bank blijft bij hun standpunt, hoe onredelijk en onrechtvaardig dan ook.

Om de advocaten de mogelijkheid te geven voor mij zo'n zelfde regeling te treffen, is er een week uitstel gegeven. Na een week kan ik aangeven of ik wil dat er vonnis gewezen zal worden. Zoals het er nu uitzien wil ik gewoon dat de rechter vonnis wijst. Ik zit klem, kan geen kant op. De enige mogelijkheid is dat de woning zo snel mogelijk wordt verkocht.

ollie bollie

ÃŒk heb uit ervaring ondervonden, dat er met de snsbank geen land te bezeilen is. En dan met name dat incassobureau dat er tussen zit, Vesting Finance. In mijn geval konden ze dik 11000 euro als afkoopsom krijgen, maar ze ze gingen nergens mee akkoord. nu ik in de schuldsanering zit, krijgen ze niets.... Het geld wat naar de boedelrekening gaat, gaat eerst op aan de kosten voor de bewindvoerder, waarna er voor de snsbank niets over blijft. Ze hadden niet eens het fatsoen om bij de rechtszaak aanwezig te zijn. Kortom, het interesseert ze helemaal niets en verspil er geen moeite meer aan. Het enige dat ze doen is aansturen op een schuldsanering....
Carpe diem!

Katniss

Ik heb gelukkig nog niet te maken met het incasso bureau van de SNS. Al ben ik bang dat die snel erbij gaat komen als er niets veranderd.

Eergisteren heeft mijn advocate nog een laatste poging gewaagd. Daar is niet op gereageerd door de SNS-bank. Kortom er is gisteren naar de rechtbank gemeld dat ik graag vonnis gewezen wil hebben.

Van een goede vriend hoorde ik dat mijn ex en zijn vriendin (de ex van mijn goede vriend) na de rechtszaak een feestje hadden gevierd. Ze vonden het prachtig om te vernemen dat zijn foutieve cijfers geaccepteerd zijn door de bank (ze gaf duidelijk aan dat hij dus gesjoemeld heeft) en dat ik veel meer moet betalen. Ik hoop dan alleen maar dat het oude gezegde klopt: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Nu is het dus afwachten en weet ik over twee weken hopelijk meer. Ik had wel het idee dat de rechter begrijpt dat mijn financiële nood hoog is en dat ik niet kan wachten op de bodemprocedure van de boedelscheiding. Wat mij ook een beetje hoop geeft is het feit dat de rechter aangaf dat het niet uitmaakt of mijn stelling klopt: het huis is eigendom, of dat de stelling van mijn ex klopt: het huis valt onder een huurkoop constructie. Ze zei namelijk heel duidelijk: de woning kan gewoon worden verkocht.
De vraag die zij moet beantwoorden is dus eigenlijk is het belang van mijn ex (hij wil het huis graag houden en toebedeeld krijgen) groter dan mijn belang (nu een financieel probleem waarbij ik al hulp heb gevraagd). De tijd zal het leren.

Katniss

Vandaag de uitslag van het Kort Geding. Ik begrijp de rechters werkelijk waar niet. In de beschikking staat namelijk dat doordat er onduidelijkheid is over de schulden, het huis niet verkocht hoeft te worden. Kortom, ik mag van de rechter niet de schuldhulpverlening in.

Katniss

We ploeteren dan maar gewoon door.

Mijn schuldenstand op dit moment:
SNS-bank â,¬ 136.755,86
Interbank â,¬   22.668,44
DD-2        â,¬    7.090,18

Uiteindelijk zal er toch echt een keer een einde aan moeten komen. Ik heb aan de SNS-bank een e-mail gestuurd dat ik akkoord ga met hun afkoopsom van â,¬ 61.560,- Al is het natuurlijk belachelijk. Ik sta helaas met mijn rug tegen de muur en ben door de rechter gewoon tussen de wal en het schip gegooid. Wel wil ik het dan in 12 jaar betalen. Ik ga het echt niet redden om elke maand een bedrag van â,¬ 600,- te betalen.

Dankzij de rekening van mijn advocate kan ik dat nu al niet betalen. Dat heb ik ook direct duidelijk gemaakt.

jan

Wat een verschrikkelijke ellende. Ik ben er stil van, hoe hou je het vol?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Wel eens gesproken met schuldhulpmaatje? Dit is heel zwaar, alleen ga je er niet uitkomen. Je moet ook een beetje kwaliteit hebben van leven.
Marco en Bianca

Katniss

Bij ons in de Gemeente zit schuldhulpmaatje niet. De gemeente heeft hiervoor een andere oplossing. Daar ben ik geweest. Helaas kunnen zij niets meer voor mij doen, zolang de woning nog gemeenschappelijk eigendom is. Daar ging de rechtszaak dus over. Die fijne rechter vind het belangrijker dat mijn ex-partner misschien een vakantie woning kan houden, dan dat ik de mogelijkheid krijg om een leven op te gaan bouwen.

Soms weet ik ook niet meer hoe ik het vol houd. Ik begin steeds beter te begrijpen dat mensen een einde maken aan hun leven en hun kinderen meenemen. Het is toch ongelofelijk dat een maatschappij als de onze het heel normaal vind dat je als ex-partners elkaar het leven zuur maakt. Het is zelfs zo normaal dat de rechterlijke macht erbij helpt, in plaats van dat zij het stoppen.

Ik probeer maar vast te houden aan de dingen die ik nog heb. Fijne familie en lieve vrienden. Ooit zal dit stoppen en zal de zon ook voor mij weer gaan schijnen. De boedel moet immers nog steeds worden verdeeld. Het huis in Duitsland heeft waarde, net als het bedrijf van mijn ex-partner. Tot nu toe hebben de rechters niet gevraagd om bewijs. De enige rechter die deels naar bewijs heeft gekeken was de eerste. Die kwam toen ook tot de conclusie dat ons gezinsinkomen maandelijks een bedrag van ruim â,¬7.500,- netto was. Dat staat zwart op wit, daar kan hij niets meer aan veranderen. Ik heb ook een e-mail van hem dat hij â,¬ 50.000,- heeft ge?investeerd in de woning in Duitsland. Dit in de jaren waarvan hij heeft aangegeven geen geld te hebben om de hypotheek voor woning in Nederland te betalen. Hij heeft dus willens en wetens schade berokkent aan de boedel. Voor zover als ik gezien heb is dit reden voor schade vergoeding. Nu blijven hopen dat al deze zaken genoeg zijn om toch over een paar jaar schuldvrij te zijn. Kortom hopen op een rechter die kijkt naar de feiten en zich niet in de war laat brengen door de stofwolken die mijn ex graag opwerpt.

Marjan12

Wat een verschrikkelijk nare man, als hij je zo wilt straffen. Je moet maar zo denken, eens komen leugens uit. En je moet geen gekke dingen doen, want dan doe je hem alleen maar een plezier mee.

Katniss

Dank je

Het blijft voor mij ook onbegrijpelijk dat degene waar ik 20 jaar een relatie mee hebt gehad, nu zo anders blijkt te zijn.

Ik blijf ook hopen dat de waarheid ooit aan het licht komt.

jan

Quote from: Katniss on Sep 29, 2016, 07:04 AM
Dank je

Het blijft voor mij ook onbegrijpelijk dat degene waar ik 20 jaar een relatie mee hebt gehad, nu zo anders blijkt te zijn.

Ik blijf ook hopen dat de waarheid ooit aan het licht komt.

Ook voor jou gaat de zon ook weer schijnen. Vergeet niet dat er mensen die om jou geven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Hier een klein lichtpuntje. Ik heb een regeling kunnen treffen met de SNS-bank. Natuurlijk voor een belachelijk bedrag, maar het geeft nu wel een beetje lucht. De komende 12 jaar betaal ik 402,50 per maand.
Dit naast een bedrag van 200,- per maand voor mijn advocaat, 125,- voor een doorlopend krediet (samen met mijn ex, waarbij we beide een bedrag betalen) en 25,- voor de boekhoudster, ben ik maandelijks nog steeds â,¬ 752,50 per maand aan het betalen. Gelukkig is de rekening van mijn advocaat met een jaar betaald, waardoor dit mij volgend jaar nog meer lucht geeft.

Mijn schuldenstand:
SNS-bank        :    â,¬ 57.557,50 (geen rente)
Interbank        :    â,¬ 22.480,23 (13.1% rente, zijn we mee bezig om te verlagen)
Boekhoudster  :    â,¬   7.090,18 (3% rente)
Advocaat         :   â,¬    2.080,-  (geen rente)

Nu zal het elke maand minder worden. Nu nog hopen op een goede afloop van de verdeling van de boedel, zodat ik daar niet nog meer schulden uit krijg. Natuurlijk hoop ik nog steeds op een bedrag voor de woning in Duitsland, waardoor ik de schulden waar ik rente voor betaal in ieder geval in 1 keer kan aflossen.

Verder loopt er nog een verhaal met de belastingdienst. Ze zeggen dat ik vermogen heb vanwege de woning in Duitsland, daar deze 100% op mijn naam zou staan. Daar dit natuurlijk niet klopt, heb ik hier bezwaar tegen ingediend. Hierbij heb ik de stukken van de woning in Duitsland meegestuurd, het taxatierapport en het bewijs dat de woning maar voor 50% van mij is. Hopelijk is dat voldoende, naast de aangifte die ik opnieuw heb verstuurd. Dit zou mij een bedrag van 5000,- terugbetalen aan de belasting schelen. Met een vermogen had ik namelijk geen recht op toeslagen in 2015.