Loandome

Started by sacredfour, Sep 15, 2015, 05:17 PM

Previous topic - Next topic

marco

Dit is geen Nederlands bedrijf, welke volgens de regels van de AFM.nl werkt. Dus jullie zijn gewaarschuwd.

HELP CENTRE
NL â€" 0900-0400492 ( EUR 0,90 PG )
BE â€" 0900-70142 ( EUR 0,50 PM )

info@loandome.com

loandome helpcentre small

HEAD OFFICE
Loandome Ltd
Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro
Republic of Marshall Islands, MH 96960

Registration number 78065.

FULFILLMENT PARTNER
Loandome Fulfillment and Services Ltd.
Dun Karm Street B’Kara Bypass
Birkirkara, BKR 9037, Malta

Registration number C71846.
Marco en Bianca

admin

Iedereen kan hier een mening geven over de schulden problematiek en conform de wet is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken. Ik heb kennis genomen van het bericht wat op Loandome is verschenen over een tweetal forumleden. Ik keur dit bericht af, omdat dit niet zakelijk is, maar gericht tegen een persoon.

Het bedrijf Loandome leent mensen geld in de vorm van een minilening, zonder een BKR toetsing. Dit laatste punt achten wij als zeer gevaarlijk voor mensen met schulden. De mensen slepen met geld en vullen met ene gaat met het andere gat, tegen steeds hogere kosten. Deze kosten worden onbetaalbaar, omdat er een extreem hoge vergoeding wordt gevraagd. Omgerekend zijn de kosten op jaarbasis tussen de 60 en 240 % van het geleende bedrag. De kosten worden geen rente genoemd maar een soort transactie vergoeding. Het bedrijf erkent ook dat als men geld leent op jaarbasis dat men deze kosten kwijt is.

Het bedrijf Loandome is gevestigd op de Marshall Islands. En werkt niet volgens Nederlands recht, maar richt zich wel op het Nederlands publiek

Loandome Ltd
Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro
Republic of Marshall Islands, MH 96960

Loandome Ltd is a registered corperation in the Register of Corporations of the Republic of the Marshall Island number 78065.

Doordat men juridisch werkt vanaf de Marshall Islands, mag dit bedrijf dit gewoon doen. ALs het bedrijf in Nederland is gevestigd mag dit niet. Sacredfour heeft m.i. geen gelijk met zijn stelling en zijn advies. Als het bedrijf in Nederland is gevestigd zou hij m.i. wel gelijk hebben.

Het bedrijf Loandome heeft hier over nagedacht, met hun juridische vestiging.

Ik ben het niet eens met de werkwijze van Loandome. Door vanuit het buitenland te werken, passeren zij Nederlands en Europees recht.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

sacredfour

admin,
In de Alg. voorwaarden staat dat op deze overeenkomst het Maltees recht van toepassing is. We hebben het dan over Contract Law.

Ook in Contract Law kan een “offer to contract”alleen gedaan worden door een persoon die de “intent to contract” heeft laten zien op schrift of door een uitspraak. 
In common law, there are 3 basic essentials to the creation of a contract: (i)
agreement; (ii) contractual intention; and (iii) consideration
An offer can be addressed to a single person, to a specified group of persons,
or to the world at large.
Contract Law spreekt hier over “person” Hiermee wordt een mens van vlees en bloed bedoeld.  Dus ook in Contract Law kan alleen een mens een contract afsluiten. 
De criteria uit mijn brief kunnen dus makkelijk vertaald worden in Contract Law.  In geval van conflict is het recht van het land waar de consument woont doorslaggevend.
Uit eigen ervaring weet ik dat de rechter het Nederlands recht zal toepassen als een partij hier voor vraagt. (Rome I)
Zie ook deze uitspraak: ECLI:NL:RBAMS:2015:1452
4.3.
[eiser] en Unibet zijn in hun overeenkomst de toepasselijkheid van Maltees recht overeengekomen (artikel 2.11 van de algemene voorwaarden). De geldigheid en reikwijdte van deze rechtskeuze moeten worden beoordeeld aan de hand van de Verordening (EG) nr. 593/2008 inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomsten (Rome I). Artikel 6 lid 2 van Rome I bepaalt â€" kort gezegd â€" dat bij een overeenkomst tussen een beroepsmatig handelende partij en een in Nederland wonende consument het gevolg van de rechtskeuze niet mag zijn dat de consument de bescherming verliest die de consument geniet op grond van bepalingen waarvan niet bij overeenkomst kan worden afgeweken volgens het Nederlands recht. Dit geldt alleen als de verkoper zijn commerciële of beroepsactiviteiten ontplooit in Nederland of dergelijke activiteiten met ongeacht welke middelen richt op verscheidene landen met inbegrip van Nederland en de overeenkomst onder die activiteiten valt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

admin

QuoteUit eigen ervaring weet ik dat de rechter het Nederlands recht zal toepassen als een partij hier voor vraagt. (Rome I)
Zie ook deze uitspraak: ECLI:NL:RBAMS:2015:1452

In dit geval, moet ik erkennen dat je gelijk hebt.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Marjan12

Raar dat dit zomaar kan in Nederland.

jan

Ja, dit kan, omdat ze werk via de mazen van de wetgeving. En elke keer worden hun werkwijze verboden en vinden ze weer iets nieuws. Bijvoorbeeld rente wordt bemiddelingskosten, transactiekosten, risico kosten en meer van die flauwekul.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Wat dachten jullie van deze:

https://www.chillingeffects.org/notices/11121611#

Loandome kopieert teksten van andere websites zoals saldo dipje :))

marco

Loandome is blijkbaar niet handig bezig.
Marco en Bianca

jan

Ik denk dat Loandome, snel gaat stoppen met zijn Nederlanse activiteiten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

BillieB

Wat ongelofelijk lachwekkend is dat Loandome aan het worden.