uit de wsnp gezet help!!

Started by natascha, Sep 11, 2015, 08:50 PM

Previous topic - Next topic

natascha

Ik heb vandag te horen gekregen dat ik uit de wsnp wordt gezet
Ik heb er 1,5 jaar ingezeten
Devredenbdat ik eruit gezet wordt is
Ik woon al 8 jaar samen met de vader van mijn kinderen
We hadden beide achulden en mijn partner zit in het minnelijke traject en ik in de wsnp
Omdat mijn moeder heel erg ziek is heeft ze mij ons huwelijk kado gedaan indat ze bang was dit anders nooit mee te maken
Omdat we al 8 jaar samenwonen en 3 kids hebben zijn we dus vorige maand getrouwd
Nou gaan ze me verwijtbaar uit het traject zetten ondat ik nieuwe schulden zou hebben gemaak
Maar dit is helemaal niet zo!
Ik ben ook verantwoordelijk geworden vior zijn schulden
Ik heb altijd mijn boedelrekening betaald heb aloeen soms ne maandbrief vergeten oo te sturen
Ik ben zo geschrikken wat moet ik nou doen gaat ne hele gezin nu naar de klote
Wie weet iets of kan me helpen weet echt niet meer wat te doen

chapter

Wat een nare situatie.
Heb je bwv wel gevraagd voor akkoord om te trouwen en heeft die niet geadviseerd niet in gemeenschap van goederen te trouwen maar op huwelijkse voorwaarden. Waarschijnlijk zien ze huwelijk (geld) van je moeder als gift die boedel in had gemoeten. Voor je eruit wordt gezet heb je nog zitting. Als je op huwelijkse voorwaarden bent getrouwd ligt er onder zijn minnelijk mogelijk ook bommetje. Dan zijn jullie beide eigenaar van elkaars schulden geworden. Dat zal mu ook probleem zijn jouw schuldenlijst klopt niet meer en wordt verhoogd met zijne en voor minnelijk ook. Daar zal schuldeiser niet mee instemmen en dus einde minnelijk. Zeker als je niet hebt overlegd met bwv. Nrem aan in kader inlichtingenplicht dat je dat wel hebt gedaan

An0niempje

Sorry kan je hiermee niet helpen. Ken de regels niet aangaande trouwen tijdens WSNP. Weet alleen dat er aangeraden wordt om heel goed na te denken voor je gaat trouwen als iig 1 van beide schulden heeft en om als je besluit wel te gaan trouwen dit dan onder huwelijkse voorwaarden te doen. Misschien heb ik het mis, maar krijg de indruk dat jullie getrouwd zijn in gemeenschap van goederen. Klopt dat? Hebben jullie van te voren overlegd met de bewindvoerder? Want dat is sowieso belangrijk bij een dergelijke grote stap als je in de wsnp zit....
Succes met het vinden van een oplossing....

nooitmeer

http://www.wetrecht.nl/huwelijk/

Laat het huwelijk nietig verklaren.

Door het trouwen zijn er heel veel dingen veranderd op financieel gebied, je bent opeens fiscaal partner geworden. Daarbij komt dat jullie allebei opeens extra schulden hebben gekregen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

tuthola

Ik heb een vermoeden dat je getrouwd bent zonder de wsnp bewindvoerder in te lichten en dat je ervan overtuigd was dat dit geen gevolgen zou hebben voor jou wsnp traject.
Je kan nog bezwaar aantekenen bij de zitting dat je dit ter goeder trouw hebt gedaan maar ben bang dat dit niet veel uithaalt. Zoals chapter al zei zijn jij en je man nu verantwoordelijk voor elkaars schulden en word het een complexe zaak. Heb helaas geen pasklare oplossing dus veel sterkte.

tuthola

nooitmeer.........slim van jou

chapter

zeker een optie waard maar denk dat bwv ook gaat om kosten van feest jurk etc die boedel in hadden gemoeten. Ik denk eerder dat er niets is gemeld en dus inlichtingenplicht niet in nagekomen.
Komt ze wel in aanmerking voor nietig verklaring huwelijk en wat gaat dat kosten, ben bang dat het niet zo makkelijk is.

gewoon

Ha Natascha

Het was een lief geschenk van je moeder en gefeliciteerd dat je getrouwd bent maar wat naar gevolg heeft dit op je schulden en hoop dat er nog een oplossing gevonden kan worden en doe een beroep op SF hier op het forum die goede brieven kan maken en of die hier iets op weet,  kun je als nog huwelijkse voorwaarden opstellen achteraf, of een brief dat de schenking geen echte gift was maar een voorschot op een erfenis.

Weet niet of dit nu nog mogelijk is,  en hoop dat het traject van je man geen gevaar loopt,  zodat een lichtpuntje mag zijn dat 1 van jullie wel uit de schulden komt,  en samen de tweede berg moeten  beklimmen.

Veel wijsheid en sterkte eenvoudig zal het niet worden