Een kleine kentering?

Started by An0niempje, Sep 03, 2015, 05:33 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Vanmiddag besloten om maar weer eens bij uitzendbureaus langs te gaan. Ging gewapend met 4 exemplaren van mijn cv op pad, van plan om zo gemotiveerd mogelijk over te komen maar op rekende erop, dat ik weer eens uitleg zou krijgen waar de dichtsbijzijnde deur is of dat ze me voor de netheid wel inschrijven, maar je nooit meer wat van ze hoort.....

Eerste adres: Tempo-team... Liep daar heerlijk rommelig, ik kreeg gelijk een verontschuldiging voor hun kleding en dat dat was vanwege een personeelsuitje vanavond.
Ze zou mij even snel inschrijven, en dan moest ik de rest thuis invullen...
Nou, we zijn nog niet eens halverwege dat snelle inschrijven gekomen, toen een collega gebeld werd: spoedopdracht, ze hadden vanavond nog mensen nodig ergens voor inpak werk. Of ik een rijbewijs/auto had? Euh ja, of ik vanavond kon? Euh ja...
Dus ik gelijk een paar werkschoenen gekregen en nu ga ik vanavond invallen bij dat bedrijf....
Pfffffffft, morgen maar druk over doorgeven aan het UWV en de belastingdienst....
Ik heb deze kans aangegrepen om mijn motivatie te tonen, ook al heb ik totaal geen zin in lopende band werk...
Morgenochtend moet ik bellen voor een nieuwe afspraak om mijn inschrijven verder af te ronden en dan hopen voor een beter baantje ;)

chapter

Super. Succes vanuit werk is makkelijker te komen tot ander werk.  Belachelijk maar waar. Mijn werkgever laat mensen met gat in cv amper komen. Hebben liever mensen van werk naar werk. Zal al dikke plus zijn dat je meteen ok zei

Be

Goed gedaan! Je kwam precies op het juiste moment binnen. Nu hopen dat er iets leukers/beters langs komt

burningspirit

Wow Anoniempje, ik bewonder je moed. Topvrouw ben je  :D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Dank jullie wel.
Het is goed gegaan vanavond, hele avond dom japanse stickers zitten plakken op doosjes voor poffertjes en pannekoeken.... 1 klein dingetje alleen, toen er een misverstand was en ze dachten dat we nog maar 1 doos gestickerd hadden, terwijl we er al 3 gedaan hadden, maar iedere keer kwam iemand de gestickerde dozen ophalen. En dan te horen krijgen dat 1 doos wel echt te weinig is, tja, dan laat ik niet over me heen lopen en heb ik op een nette manier gezegd, dat we er al 3 hadden gedaan....
Later gaven ze gelukkig wel aan, dat het goed ging.... Dus dat was weer opgelost gelukkig...

Ik moest wel echt ff slikken toen ik de productiehal inkwam en zag hoeveel poffertjes er als vuil op de vloer lagen :( Vind ik zo zonde....

Het was in principe alleen invallen vanavond, maar goed, nu zit ik wel in het systeem bij Tempo-team en heb ik kans dat ze vaker zullen bellen, zolang ik maar regelmatig toe blijf happen natuurlijk....

En ik moet morgen bellen voor een nieuwe afspraak, om te kijken of ik ook nog leuker werk kan krijgen.....

Ik gaf daar aan, als ik meer dan 150 euro in de maand kan verdienen via Tempo-team, dan zeg ik de post op. (ow, dat zou zo fijn zijn....) Ik geloof, dat vanaf 300 euro ongeveer er verrekening plaats gaat vinden met de Wajong-uitkering. Moet alleen even goed uitzoeken hoe het zit als ik de ene maand 100 euro verdien en de andere maand 400 euro.....

Pfft, hoop niet, dat dit Tempo verhaal en te mooi om waar te zijn verhaal gaat worden.....
Maar voor nu, mag ik van mijzelf het geld dat ik vanavond heb verdiend in mijn spaarpot stoppen voor leuke dingen....

scooby

Heel veel succes gewenst Anomiempje ;)

Mvg, Scooby

An0niempje

Dank je, Scooby....
Ligt het nu aan mij, of krijgen jullie ook vaak de indruk, dat ze als ze nieuwe mensen aannemen bij het UWV, ze deze mensen selecteren op sacherijnigheidskenmerken? Hoe sacherijniger, hoe beter...
Ik had er vanmiddag in ieder geval weer aan de telefoon.
Vragen hoe het zat met het opsturen van de verdiensten van gisteravond ging nog wel, maar daarna met lood in mijn schoenen aangegeven, dat ik graag opnieuw iets van een re?integratietraject wil doen en dat ik graag een andere arbeidsdeskundige wil... Maar goed, ik heb het gevraagd, en ze hebben mij beloofd, dat ik hierover teruggebeld wordt...
(Ok, ik ken inmiddels dat terugbellen van het UWV)

Maar goed, alles voor het goede doel: zo snel mogelijk kunnen stoppen met de post....

Sander

Is toch misschien een benodigde opstapje ...
Meestal is werk vinden als je werk hebt makkelijker  :o
Gebeurde mij ook zo vaak als ik weer iets van werk had
werd ik ook gek gebeld dat ik dan overal ineens kon werken  :o
Je kan t zo bekijken , t is werk en je verdient er iets mee .
En vandaar uit gewoon verder zoeken  ;)
UVW breek me de bek niet open  >:(

An0niempje

Tja, het UWV is helaas een verhaal apart.....

Maar goed: woensdag de vervolgafspraak bij het uitzendbureau, hopelijk krijgen we nu wel de inschrijving rond :P

Eens zullen ze dan toch door moeten krijgen bij het UWV dat een status van 80-100% arbeidsongeschikt niet meer reëel is.... Al heb je bij het UWV natuurlijk wel met behoorlijk hardleerse mensen te maken...

Maar goed, vandaag kenden ze iig wel het woord terugbellen, ik ben netjes gebeld door een arts.... Waarom het nu net een arts moest zijn, mag Joost weten, maar ik ben iig teruggebeld, alleen had ik vergeten om mijn telefoon uit mijn tas te halen, dus is was net te laat met opnemen en had ze de voicemail ingesproken. Ze zou het doorzetten naar arbeidsdeskundige. Ik had bij het eerste telefoontje echter aangegeven, dat ik graag een andere arbeidsdeskundige wil, dan ik had en het was mij niet duidelijk of het nu doorgestuurd was naar de arbeidsdeskundige waar ik eerder al contact mee had gezegd, en die maar vol blijft houden, dat ik niet kan werken... (lekker makkelijk voor hun). Dus ik weer opgebeld (welke idioot heeft trouwens bedacht, dat je apart moet betalen als je het UWV belt?)
Maar goed, nu heb ik begrepen dat mijn vraag niet naar 1 persoon doorgestuurd is, maar naar een team voorzieningen.... Die moeten geloof ik, als ik het goed begreep, bekijken of ik in aanmerking kan komen voor een nieuw traject.... :P
Volgens de mevrouw aan de lijn, zou ik toch wel binnen een week wat moeten horen/uitnodiging moeten krijgen... Ben benieuwd... Ze zeggen, dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn...  :P

1 ding weet ik in ieder geval wel: mijn uitkering is een stuk duurder dan een re-integratietraject...  ::)

An0niempje

Het was toch ook wel te mooi om waar te zijn (zie bijlage), dat ik anno 2015 mijn wijziging via internet door kan geven aan het UWV....  :P

Dus het is inderdaad, zoals de madame aan de telefoon al aangaf, gewoon nog formulier downloaden, uitprinten en per post opsturen...

Misschien had ik pas toch beter de postduif, die ik hier voor de deur had gevangen, zelf kunnen houden, had ik kunnen besparen op postzegels :P

An0niempje

Profiel aan het invullen op de site van het uitzendbureau, vragen ze naar gewenst uurloon. Tja, wat moet ik hier nu invullen? Liefst wel wat meer dan het minimumloon, maar moet ook wel weer realistisch zijn, dat ik door ziekte ook nog maar weinig werkervaring op heb kunnen bouwen. Kortom je wilt niet te laag en niet te hoog zitten.... Ik denk dat ik voorlopig maar ff 15 euro in ga vullen bruto per uur en morgen maar ff proberen te vissen op het uitzendbureau, wat redelijk is....

chapter

Vragen kan altijd toch wat je krijgt is afwachten.
minimum zit rond de 9 dus mogelijk 15 aan hoge kant maar je kan natuurlijk altijd accepteren of weigeren wat je aangeboden krijgt. Ik zit op 14 nog wat met vak opleidingen en 7 periodieken, zou de zorg dus niet adviseren. Het is toch vaak kwestie van geven en nemen zeker in deze tijd maar je kunt altijd onderhandelen

An0niempje

Het hangt er ook vanaf, wat ze aan kunnen bieden aan werk. Het ene werkterrein verdiend beter dat het andere....
Dat het minimumloon rond 9 euro ligt, dat weet ik, ook dat ik ergens moet beginnen, maar ik weet ook van mijzelf, dat ik absoluut niet dom ben en als ik ergens eindelijk een keer een kans krijg echt wel wat voor zo'n baas kan betekenen. Probleem is alleen, dat ze vaak niet verder kijken dat ik een Wajonger ben. Ik heb gemerkt dat ik daardoor vaak onder mijn denkniveau aangesproken wordt, omdat er blijkbaar nog veel vooroordelen zijn over Wajongers, maar dat terzijde.
Het is gewoon lastig schatten, maar ik ga morgen zoals gezegd wel even vragen, wat een redelijk bedrag is om te vragen. Het is gewoon lastig, dat ik totaal geen referentiekader heb.
Minimumloon als gewenst loon aangeven, heb ik het gevoel, dat ik dan mijzelf onderwaardeer, ook naar werkgevers toe... Dat voelt voor mij iig niet goed, om dat als gewenst loon aan te geven. Ik had eerlijk gezegd, liever gehad, dat deze vraag er helemaal niet had gestaan...
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie een verschil tussen gewenst loon (een loon wat je graag zou willen) en een loon wat ik ook nog wel aan wil nemen, om dat iig maar aan het werk te kunnen....

Wat ik eigenlijk belangrijker vind om over te onderhandelen in de eerste plaats is als een werkgever een proefperiode aan wil bieden met behoud van uitkering. Dat is 1 van de voordelen, die een werkgever heeft als ie een wajonger in dienst neemt. Ze hoeven dan in principe de eerste 2 maanden niet te betalen. Maar als ik dan de post op moet zeggen, dan zou ik dus tussen de 250 en 300  euro te kort komen in mijn budgetplan in totaal die 2 maanden en problemen kunnen komen met mijn huur.
Tenzij ze er bij het uitzendbureau niet over beginnen en zie gewoon direct loon aan zouden bieden... Van afgelopen donderdag krijg ik iig gewoon uitbetaald...

Maar goed, eerst maar eens zien, dat ze überhaupt werk aan kunnen bieden, want dat is echt nog afwachten.... Probleem is dat ze overal ervaring vragen in de branche en ik juist de kans moet krijgen, om die ervaring ergens op te bouwen....

burningspirit

Het hoogste dat ik verdiende was 14 euro per uur, in mijn eigen vak en met de door de vestiging felbegeerde diploma's op zak. En oja met een schat aan ervaring ook nog.
Waarom ga je er niet een beetje tussenin zitten 10 of 12 euro?
Overigens verdien ik nu amper meer dan minimumloon, al vind ik dat ik goed ben in mn werk, ik rol er natuurlijk ook nog maar net in en ben iemand met 'een grote afstand tot de arbeidsmarkt' . Daarbij werk ik officieel in de zorg nu en daar is niet veel geld op het ogen-blik. Mijn salaris drukt op de kosten van de twee kinderdagcentra waarvoor ik meerijdt. Dus ja, dan valt er niet veel te halen.
Maar ik ben al lang blij dat ik iets doe dat ik leuk vind en dat niet voelt als werken.
En inderdaad je kunt onderhandelen ter plekke. Of de vraag voor zijn tijdens sollicitatie en vragen: wat mag ik verwachten van het salaris? Of zoiets. Je kunt een opening maken om daarover van gedachten te wisselen. Bij mijn laatste sollicitatie in mijn vak heb ik gezegd dat ik best voor wat minder wilde komen, maar dat mocht niet van hun hoofdkantoor: diploma moest worden gehonoreerd. Tja.
Succes Anoniempje, zet em op! Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Ik moest vanavond in het wilde weg gokken voor mijn gevoel, en dan lijkt 15 euro niet eens zo'n heel hoog salaris, maar blijkbaar toch te hoog gegokt...  Dus ik ga het idd even veranderen. Ik heb broers en schoonzussen die allemaal al lekker carrière gemaakt hebben, dus dat is ook niet echt een goed referentiepunt voor mij. Maar als ik nu zo de bedragen van jou lees en die van Chapter, heb ik tenminste een klein beetje een richtlijn....