Het hangt er ook vanaf, wat ze aan kunnen bieden aan werk. Het ene werkterrein verdiend beter dat het andere....
Dat het minimumloon rond 9 euro ligt, dat weet ik, ook dat ik ergens moet beginnen, maar ik weet ook van mijzelf, dat ik absoluut niet dom ben en als ik ergens eindelijk een keer een kans krijg echt wel wat voor zo'n baas kan betekenen. Probleem is alleen, dat ze vaak niet verder kijken dat ik een Wajonger ben. Ik heb gemerkt dat ik daardoor vaak onder mijn denkniveau aangesproken wordt, omdat er blijkbaar nog veel vooroordelen zijn over Wajongers, maar dat terzijde.
Het is gewoon lastig schatten, maar ik ga morgen zoals gezegd wel even vragen, wat een redelijk bedrag is om te vragen. Het is gewoon lastig, dat ik totaal geen referentiekader heb.
Minimumloon als gewenst loon aangeven, heb ik het gevoel, dat ik dan mijzelf onderwaardeer, ook naar werkgevers toe... Dat voelt voor mij iig niet goed, om dat als gewenst loon aan te geven. Ik had eerlijk gezegd, liever gehad, dat deze vraag er helemaal niet had gestaan...
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie een verschil tussen gewenst loon (een loon wat je graag zou willen) en een loon wat ik ook nog wel aan wil nemen, om dat iig maar aan het werk te kunnen....
Wat ik eigenlijk belangrijker vind om over te onderhandelen in de eerste plaats is als een werkgever een proefperiode aan wil bieden met behoud van uitkering. Dat is 1 van de voordelen, die een werkgever heeft als ie een wajonger in dienst neemt. Ze hoeven dan in principe de eerste 2 maanden niet te betalen. Maar als ik dan de post op moet zeggen, dan zou ik dus tussen de 250 en 300 euro te kort komen in mijn budgetplan in totaal die 2 maanden en problemen kunnen komen met mijn huur.
Tenzij ze er bij het uitzendbureau niet over beginnen en zie gewoon direct loon aan zouden bieden... Van afgelopen donderdag krijg ik iig gewoon uitbetaald...
Maar goed, eerst maar eens zien, dat ze überhaupt werk aan kunnen bieden, want dat is echt nog afwachten.... Probleem is dat ze overal ervaring vragen in de branche en ik juist de kans moet krijgen, om die ervaring ergens op te bouwen....