Wat doet een bewindvoerder ?

Started by Sander, Aug 30, 2015, 04:40 PM

Previous topic - Next topic

Sander

We zijn nou met de 3e maand bezig ...
Alles loopt goed maar ik ben niet te spreken over de postblokkade .
Wat voor regels zijn hier over ?
Staat dat ergens zwart op wit ?

Wij krijgen ook post over onze dochtertje en dit gaat gaat de bwv niet aan .
Ook van het ziekenhuis van mijn vrouw .
Medisch wat hun niet aangaat .
Ook is er vorige week een rouwkaart naar de familie gestuurd maar wij hebben dus niks binnen gehad  :-[
Mijn schoonmoeder had hem vorige week woensdag al in huis en wij niet .

chapter

normaal gesproken moet bwv dit binnen week nazenden in envelop waar vaak sticker op zit en handtekening bwv
rouwpost kreeg ik altijd direct ingescand.
ze lezen niet alles maar moeten wel filteren of er geen oude rekeningen tussen zitten.
ik heb er weinig problemen mee gehad kreeg zaterdags altijd de post van bwv en na 13 maanden werd blokkade opgeheven

Sander

Dat snap ik chapter en de overige post vindt ik ook totaal geen probleem.
T steekt mij alleen dat zij alle brieven openen van ziekenhuizen en de verslagen
van ons kind ook .
Dit zijn vaak stukken wat voor ouders bedoelt is en de betreffende instelling en niet voor derden .
Deze stukken hebben geen invloed op wnsp en of schuldeisers .

chapter

nee klopt maar pas na openen zien ze of het wel/geen factuur is. Mijn bwv zei altijd ik check alleen daarop wij gaan echt niet van alle cliënten alle post lezen daar hebben we geen tijd voor. ik denk dat ook beetje nadeel is van saniet zijn. En dat je er weinig tegen kan doen aangezien niet voorop staat wat inhoud is.
Zou bwv wel aanspreken waarom ze rouwkaart niet meteen doorstuurt maar ook dat willen ze graag weten want als in directe lijn is willen ze weer weten of er erfenis is  die naar boedel kan

burningspirit

Ook wij zitten nu drie maanden in de WSNP. Onze bwv is een accurate dame. Zij stuurt alles heel snel door en als er iets is dat belangrijk lijkt om het meteen te hebben dan mailt ze ons alvast een scan.
Dit kun je ook aan jouw bwv vragen of die dat misschien ook wil doen.
Overigens glipt er bij ons nogal wat tussen de blokkade door. Vooral de post die niet door Post.NL wordt bezorgd. Maar ook Post.NL -post zelfs glipt er soms iets door. 
En ja, het is inderdaad nu eenmaal niet anders. Over 10 maanden houden ze er overigens mee op. Misschien schrale troost, maar wat Chapter zegt klopt helemaal. Ze willen alleen controleren of er niet iets binnenkomt dat wél invloed heeft op WSNP traject. Ik probeer me er niet druk over te maken in elk geval.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Sander

Nou ja dat zij niet kunnen zien wat het is klopt niet helemaal .
Er staat op de brieven de namen van de instellingen en van oins kind is het ook geadresseerd aan de ouders/verzorgers van  ;)
Maar goed , ik zal me er dus bij neer moeten leggen wat ik zo opmaak uit jullie ervaring maar
blij ben ik er gewoon niet mee .
Snap heus wel dat ze moeten kijken of er geen schulden enzovoort tussen zitten en daar heb ik ook
geen problemen mee .

De post zelf word door hun ook snel door gestuurd .
Was gezegd 1 keer per week maar dit is vaker .
En spoedpost zeg maar word ook dezelfde dag nog verstuurd dus waar dan de rouwkaart blijft  ???

Heb zelf het idee dat de familie die vergeten is te sturen naar ons of
Meer met de gedachte misschien van , ik stuur t wel naar me zus en dan zien haar kinderen t ook wel .

burningspirit

Ja Sander, het is helaas niet anders. Maar maak je er geen zorgen over , joh, je hebt wel iets anders aan je hoofd toch? Trouwens ook instellingen sturen wel eens facturen, bijvoorbeeld als je niet voldoende verzekerd bent. Dus al kan bwv zien dat de post van een instelling komt, dan nog kan het een financieel stuk zijn, bijvoorbeeld een nota van onderzoek of behandeling dat niet vergoed wordt. Het is niet slim om zoiets te doen als je in de WSNP zit maar ja ..... je hebt er koekenbakkers bij  ;D. Ik begrijp wel waarom álles gecontroleerd wordt!

Ik ken iemand die in een minnelijk traject zit terwijl zijn vrouw/vriendin in de WSNP zit. Alle post wordt doorgestuurd aan bwv, óók die van hem en van hun 3 kinderen (één van hem en twee van haar). De moeder van zijn dochtertje is bij de geboorte van haar kind overleden en de vriendin met wie hij nu is, is gescheiden. Alles, hun hele doopceel, is bekend bij de bewindvoerder van de vrouw. Er zijn alleen wel regels over wat bwv met de post van anderen dan de vrouw wel en niet mag doen.  En daar zal die bwv zich echt wel aan houden anders wordt die op de vingers getikt door de rechter commissaris. Ik vermoed dat bij die instellingsbrieven van jullie al bij het zien van de kop alleen een stempeltje erop gaat en hopla in de verzending. Dat wordt echt niet uitgespeld.

Wel belangrijk Sander, om goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag en dat ook goed in de gaten houden. En dan bedoel ik bij alle partijen in dit verhaal. Overleg als je ook maar enigszins twijfelt altijd met bwv, om verrassingen te voorkomen.
Op die manier ben ik er achter gekomen dat sommige 'banen' betaald worden d.m.v. een constructie die veel lijkt op zelfstandig zijn (bijvoorbeeld OVO=overeenkomst van opdracht, stuks betaling, provisie betaling, projectbetaling, zoals bij onderzoekswerk). Terwijl als je de vacature ziet, het net lijkt alsof je gewoon een arbeidsovereenkomst gaat krijgen. Let dus op wat voor soort overeenkomst zo'n werkgever je aanbiedt! Dat soort werk mag je dan eenvoudigweg nu even niet doen. Waarom? Om dat men het risico te groot acht dat er achterstanden of schulden ontstaan. Zo kan het ook zijn met toeslagen die je niet op tijd aanpast. Uitkeringsinstanties die traag werken, niet jouw eigen schuld maar wel van invloed op je traject. Let gewoon goed op. Dat doet die bwv ook.  ;D

Ik mail altijd uitgebreid naar haar hoe ik probeer om eventuele problemen op te lossen. En bij elke sollicitatie stuur ik een cc naar mijn bwv. Zo heeft zij, zoals ze eens tegen me zei, voldoende materiaal om aan de rechter te bewijzen, dat we ons stinkende best doen. En ik vind het ook heel belangrijk dat een baas, die me misschien wil aannemen, meteen weet hoe de vlag er bij ons voorstaat. Je kunt zeggen dat er dan misschien een kleinere kans is dat zo iemand op de sollicitatie in gaat, maar daar staat tegenover dat de kans minimaal is dat ik, zoals eens gebeurde, aan een potentiële werkgever moet gaan melden dat ik het werk niet mag doen. Of dat later blijkt, dat de werkgever in kwestie er te licht over heeft gedacht. Een goede werkgever zal op zakelijke toon vragen hoe het precies werkt. Dat geeft mij dan de kans om op een even correcte en korte manier uit te leggen hoe het precies zit.
En ja, als ik niet werk om er zelf financieel beter van te worden (dat kan namelijk in deze drie jaar niet) dan kan het wel eens zijn dat mijn motivatie om te werken nog veel gezonder is dan van iemand die louter en alleen om het genereuze salaris solliciteert... toch?  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Sander

Geef voor de rest ook door aan de bwv
wat invloed kan hebben voor de wsnp .
Daarbij word al wat inkomen van mijn vrouw automatisch ingehouden .
En ook de hulpinstantie die nou nog onze rekening beheert controleert en zet bedragen weg voor
potje en ook voor de bwv .
Dus dat zit wel goed .

Met de post zal ik dan maar laten voor wat t is ondanks dat ik hier
geen lekker gevoel bij heb .
Maar goed nog 9 maanden en een beetje dan heb ik daar geen last meer van  ;)