Wat doet een bewindvoerder ?

Started by Sander, Aug 30, 2015, 04:40 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Sandd postservice leverde bij mij mijn post die via de WSNP bewindvoerder binnenkwam.
Het zou kunnen gebeuren dat je tijdschrift eerst naar je BWV word gestuurd.
Het UWV blaadje kreeg ik weer gewoon via de gewone post en soms kwam de post direct bij mij zonder dat het naar de bWV was gegaan.

Het huisbezoek stelt niets voor 9 van de 10 bewindvoerders komen alleen in je woonkamer maar snap dat dit moeilijk is. Ik bood mijn bewindvoerder koffie aan zei hij ...alleen als U dan voor Uzelf genoeg heeft....ik bedoel maar dat je eigen opstelling hier ook in meespeelt.

Verder ben ik het met Burningspirit eens door proberen zo veel mogelijk mee te werken en eerlijk gezegd vind ik ook dat je een tweede kans in het leven krijgt dus waarom zou je moeilijk doen als je die kans geboden krijgt. Een bedrijf waar je schulden hebt krijgt ook een verliespost dus ik vind het niet meer dan normaal dat je je nederig opstelt in een te lopen traject. Er zijn genoeg zzpers die doordat mensen het niet meer kunnen betalen zelf diep in de schulden geraken dus hoe je het went of keert met schulden zijn er alleen maar verliezers.  Dat huisbezoek en de 13 maanden postblokkade zijn dan in mijn ogen peanuts.
Voor de goede orde....ik heb zelf in de WSNP gezeten en kunnen afronden met een schone lei.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en probeer je trots opzij te zetten ;)

chapter

ik zou het niet als schop na geven noemen.
Je kan ook kiezen voor geen wsnp, kies je voor wsnp zijn dit de consequenties. in krant is niet meer op 1 na voorheen was het in plaatselijk dagblad.
brief voor auto is fijn maar bwv bepaald en niet een briefje of je auto mag behouden vanuit vtlb of als correctie. Daar zit nogal financieel verschil in

Sander

Quote from: chapter on Aug 31, 2015, 08:37 PM
ik zou het niet als schop na geven noemen.
Je kan ook kiezen voor geen wsnp, kies je voor wsnp zijn dit de consequenties. in krant is niet meer op 1 na voorheen was het in plaatselijk dagblad.
brief voor auto is fijn maar bwv bepaald en niet een briefje of je auto mag behouden vanuit vtlb of als correctie. Daar zit nogal financieel verschil in

Ben t niet helemaal met je eens maar dat mag .
Iedereen zijn eigen mening  :)
Dat er consequenties zijn is logisch .
Maar dan hoef je niet zo duidelijk erop gewezen te worden dat je je rekeningen niet kan betalen .
Dat weet je immers zelf ook anders had je geen schuld .

De auto behouden gaan we wel onze best voor doen wantg deze is in onze situatie onmisbaar .
Maar dat zien we tegen die tijd .
En t is niet zomaar een briefje . je krijgt deze niet zomaar van je huisarts mee  ;)

Maar bedankt voor jullie tips .
Ik ga er van uit dat alles goed gaat komen en ben nu weer iets wijzer
van hoe hun te werk gaan .
Eerst aanstaande donderdag maar weer de aanvraag indienen  :)
Rn dan de oproep van de rechtbank afwachten .

An0niempje

Ow, dat is ook niet handig, dat die post doorgestuurd werd via Sandd.
Ik weet niet of dat landelijk hetzelfdeis, maar wij bezorgen dus ook voor Sandd.
Maandag krijg ik de post voor dinsdag en donderdag de post voor vrijdag.
Als ik op maandag een fout gesorteerd poststuk constateer, dan gaat deze donderdag weer retour, om vervolgens de maandag erop bij de juiste bezorger terecht te komen, dus bij fout sortering krijg je het poststuk dus pas een week later... (weet niet precies hoe dat bij PostNL geregeld is, maar ik vermoed sneller, omdat daar en vaker bezorgd wordt en de bezorger in principe zijn wijk al gesorteerd en al aangeleverd krijgt, wij moeten onze wijk nog zelf helemaal op straat en huisnummer leggen).
Mogelijk is bezorgen via Sandd/postservice goedkoper voor een bedrijf....
Maar goed, bij fout sortering (en ik heb er altijd wel fout gesorteerde poststukken tussenzitten) heb je dus na de vertraging door de postblokkade nog een extra vertraging voor je je post krijgt...
Maar misschien is dat in andere plaatsen anders geregeld....

An0niempje

Nee, ik zie het ook niet als een trap nageven door de WSNP... Je krijgt idd een kans om uit je schulden te komen, waardoor je daarna weer een beter leven kan leiden.

Ten opzichte van de gene waardoor ik in de schulden geraakt ben zie ik dat wel anders. Als uiteindelijk zou blijken, dat ik toch niets anders kan dan WSNP, dan zou ik dat die frauderende hulpverlener wel heel erg kwalijk nemen (neem het haar sowieso al kwalijk, dat ik door haar in de schulden zit...) Dat zou dan wel als de zoveelste trap na voelen.

burningspirit

Postblokkade wordt ook wel door Postservice uitgevoerd soms. Ik heb er wel eens zulke stukken bij gehad, die ik dan niet mocht bezorgen. Maar ja, als je als postbezorger dan niet begrijpt wat je wel en niet mag/kan bezorgen, dan gaat het natuurlijk mis. En dat gebeurt dus wel eens. Het blijft uiteindelijk toch mensenwerk.

Maar Sander..... misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp iets niet helemaal. Je zegt dat je hoopt binnenkort in de WSNP te komen, maar toch is er al een bewindvoerder aangewezen? Dat is dan een ander soort bewindvoerder dan die je in de WSNP krijgt.
Ben je nu onder beschermingsbewind of hoe moet ik dat zien?

Overigens ben ik de schaamte wel voorbij nu. Bij mij is het meer dat ik af en toe eens erg nijdig wordt van de soms vernederende acties. Tegenwoordig kan ik het soms ombuigen naar een stomme grap. Dan roep ik bijvoorbeeld met een grijns: Ik ben Ma Flodder niet hoor! Meestal krijg ik dan een hoop gegrinnik terug en soms ook wel eens excuses. Of ik zeg: Bij de Wehkamp, de Otto en de Klingel koop ik nooit meer iets en van alle loterijen en goede doelen ben ik ook allang afgestapt.....  ;D ...
Waar ik meer moeite mee heb zijn de voortdurende vragen over of ik wel overzicht heb en het verdraaien en uit verband rukken van opmerkingen die ik maak of een houding die ik aanneem, of zelfs een glimp van een gezichtsuitdrukking van mij, die dan totaal verkeerd wordt uitgelegd. Ik zorg zo veel mogelijk dat ik goed geslapen heb en er ontspannen uit zie, bij het aangaan van ontmoetingen met hulpverleners.

Oh... en die trap na voel ik ook niet als zodanig. Maar boos op degenen (in ons geval m.n. de bank, onze eigen accountant en de klojo die onze winkel voor een prikkie van ons overnam) die ons zo in de steek laten ben ik wel. Maar ja, daar kan je helemaal niks mee verder. Je zit alleen jezelf dwars als je besluit boos te blijven. Je hebt namelijk ten alle tijde de keuze om te denken: Het is zoals het is. En van daaruit verder te werken aan het probleem dat nu eenmaal op enig moment op jouw bordje is beland. Toch?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Sander

Quote from: burningspirit on Sep 01, 2015, 12:16 AM
Postblokkade wordt ook wel door Postservice uitgevoerd soms. Ik heb er wel eens zulke stukken bij gehad, die ik dan niet mocht bezorgen. Maar ja, als je als postbezorger dan niet begrijpt wat je wel en niet mag/kan bezorgen, dan gaat het natuurlijk mis. En dat gebeurt dus wel eens. Het blijft uiteindelijk toch mensenwerk.

Maar Sander..... misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp iets niet helemaal. Je zegt dat je hoopt binnenkort in de WSNP te komen, maar toch is er al een bewindvoerder aangewezen? Dat is dan een ander soort bewindvoerder dan die je in de WSNP krijgt.
Ben je nu onder beschermingsbewind of hoe moet ik dat zien?

Overigens ben ik de schaamte wel voorbij nu. Bij mij is het meer dat ik af en toe eens erg nijdig wordt van de soms vernederende acties. Tegenwoordig kan ik het soms ombuigen naar een stomme grap. Dan roep ik bijvoorbeeld met een grijns: Ik ben Ma Flodder niet hoor! Meestal krijg ik dan een hoop gegrinnik terug en soms ook wel eens excuses. Of ik zeg: Bij de Wehkamp, de Otto en de Klingel koop ik nooit meer iets en van alle loterijen en goede doelen ben ik ook allang afgestapt.....  ;D ...
Waar ik meer moeite mee heb zijn de voortdurende vragen over of ik wel overzicht heb en het verdraaien en uit verband rukken van opmerkingen die ik maak of een houding die ik aanneem, of zelfs een glimp van een gezichtsuitdrukking van mij, die dan totaal verkeerd wordt uitgelegd. Ik zorg zo veel mogelijk dat ik goed geslapen heb en er ontspannen uit zie, bij het aangaan van ontmoetingen met hulpverleners.

Oh... en die trap na voel ik ook niet als zodanig. Maar boos op degenen (in ons geval m.n. de bank, onze eigen accountant en de klojo die onze winkel voor een prikkie van ons overnam) die ons zo in de steek laten ben ik wel. Maar ja, daar kan je helemaal niks mee verder. Je zit alleen jezelf dwars als je besluit boos te blijven. Je hebt namelijk ten alle tijde de keuze om te denken: Het is zoals het is. En van daaruit verder te werken aan het probleem dat nu eenmaal op enig moment op jouw bordje is beland. Toch?

Bs , we hebben op dit moment geen bv maar wel de helpende instantie die ons inkomen beheert .
Dit was een keuze van ons .
Wij mochten ook nog alles zelf beheren tot aan de wnsp .
En boos ben ik niet .
Dit is gewoon mijn gevoel hoe ik denk over brieven versturen waarop t duidelijk staat dat je schulden heeft .
Dit is voor mijn gevoel een schop nageven ...
Zo van kijk ... die sukkels kunnen niks .
Post komt hier ook vaak nog bij de buren aan .
Zij hoeven niet te weten dat wij in de problemen zitten .
En de rest ook niet .
Zal wel iets van schaamtegevoel zijn  :(

Altijd leuk als je door andere zo goed geholpen word ...
Hun hachie is wel gered neem ik aan ?

Quote from: An0niempje on Sep 01, 2015, 12:00 AM
Nee, ik zie het ook niet als een trap nageven door de WSNP... Je krijgt idd een kans om uit je schulden te komen, waardoor je daarna weer een beter leven kan leiden.

Ten opzichte van de gene waardoor ik in de schulden geraakt ben zie ik dat wel anders. Als uiteindelijk zou blijken, dat ik toch niets anders kan dan WSNP, dan zou ik dat die frauderende hulpverlener wel heel erg kwalijk nemen (neem het haar sowieso al kwalijk, dat ik door haar in de schulden zit...) Dat zou dan wel als de zoveelste trap na voelen.

Ik snap wat je bedoelt ...
Ik ben voor de rest ook niet tegen de wnsp ook niet boos .
En ben erg blij dat wij nog een kans krijgen .
En die huisbezoek , ja vindt t niet fijn als een vreemd persoon door mijn spullen snuffelt .
Maar wie wel ?
Ik neem t gewoon voor lief omdat ik hier mee wel geholpen kan zijn .
En dan rest mij alleen de post die je dan via de bv gestuurd krijgt met die titel erop ...
Dan doet mij geen fijn gevoel aan .
En misschien is dat straks wel anders .
De tijd zal t leren  :)

chapter

ik had liever die sticker op post dan steeds breven van incasso en deurwaarders want nu doe je er iets mee.
Van je auto snap ik wel maar het is voor velen wel groot verschil of het uit vtlb moet of als correctie en in sommige gevallen moet de waarde van auto door saniet in boedel gestopt worden. Dat vind ik wel cru dan betaal je dus dubbel voor je auto.
Ik snap dat voor jullie veel waarde heeft briefje maar hou er rekening mee dat rc vaak een keuring vraagt van bv ggd, dan is verklaring van huisarts alleen vaak niet voldoende.
voorbereid mens telt voor 2.
Dat zelfde geld als je bv niet kan werken of niet je huidige werk kan doen ik moest een keuring ondergaan door een arboarts door bwv betaald en geregeld die kijkt naar je belastbaarheid. In sommige gevallen wordt dit ook gedaan las je in wia bv zit en kan dit vertrekkende gevolgen hebben, mensen die hun wia kwijtraakte en aan de slag moeten, bij weer andere blijft het zoals het was en hebben geen 36 urige werkplicht. Soms beide partners die zo gedwongen worden beide te werken die bv keuze maakte om 1 te werken andere partner thuis voor kids. r is weinig van te zeggen veel valt of staat met je contact met de bewindvoerder. Er zijn relaxte maar ook die op elke slak zout leggen

Sander

Quote from: chapter on Sep 01, 2015, 10:46 AM
ik had liever die sticker op post dan steeds breven van incasso en deurwaarders want nu doe je er iets mee.
Van je auto snap ik wel maar het is voor velen wel groot verschil of het uit vtlb moet of als correctie en in sommige gevallen moet de waarde van auto door saniet in boedel gestopt worden. Dat vind ik wel cru dan betaal je dus dubbel voor je auto.
Ik snap dat voor jullie veel waarde heeft briefje maar hou er rekening mee dat rc vaak een keuring vraagt van bv ggd, dan is verklaring van huisarts alleen vaak niet voldoende.
voorbereid mens telt voor 2.
Dat zelfde geld als je bv niet kan werken of niet je huidige werk kan doen ik moest een keuring ondergaan door een arboarts door bwv betaald en geregeld die kijkt naar je belastbaarheid. In sommige gevallen wordt dit ook gedaan las je in wia bv zit en kan dit vertrekkende gevolgen hebben, mensen die hun wia kwijtraakte en aan de slag moeten, bij weer andere blijft het zoals het was en hebben geen 36 urige werkplicht. Soms beide partners die zo gedwongen worden beide te werken die bv keuze maakte om 1 te werken andere partner thuis voor kids. r is weinig van te zeggen veel valt of staat met je contact met de bewindvoerder. Er zijn relaxte maar ook die op elke slak zout leggen

Ik snap t . Is alleen een dubbel gevoel  ;)
Maar hoe je t went of keert , ik zal t ermee moeten doen met die titel .
T is nou eenmaal zo .
T is maar voor 3 jaar ...
Dat is zo voorbij  ;D

Verplichten om te werken zou bij mij wel kunnen omdat ik werkloos ben .
Maar solliciteer wel volop .
Wil zelf ook graag aan de slag  ;D
Maar voor mij vrouwtje is dit heel anders en ik denk dat dit geen probleem
zou moeten zijn .
Maar dat is afwachten natuurlijk .

Ga me beste beentje voor zetten en dan is t hopen op een goede  bv .
Deze word door de rechtbank aangewezen .
Zitten hier ook de nodige prutsers tussen ?
En als dat zo is kan je dan een vervanger krijgen voor deze persoon ?
Ben bang dat er dan meer problemen komen .

An0niempje

Ik was gisteren eerst aan een ander bericht begonnen, maar dat was ik toen ineens kwijt, dus toen maar overnieuw gaan typen, maar wat ik gisteravond nog wilde zeggen. Vanuit de WSNP zie ik het dus niet als een trap na, maar dat betekent niet, dat ze niet zouden kunnen kijken, hoe dingen verbeterd zouden kunnen worden.
Dan denk ik bv aan een code op de envelop ipv met grote koeienletters van bewindvoerder aan schuldenaar....

ok, dus die postblokkade zou ik dus ook tegen moeten kunnen komen met bezorgen... Ik heb het daar nog nooit meegemaakt, maar misschien bezorg ik bij te rijke mensen in grote vrijstaande huizen ;) :P (niet allemaal hoor, maar er staan een hoop mooie huizen tussen in mijn wijk...)

burningspirit

Ja Sander tussen die bv's van de wsnp zitten helaas ook prutsers
En ja, dan kun je een andere vragen
Maar voor dat je er achter bent dat het niet goed gaat en voor dat je dan je bezwaar gegrond verklaard hebt gekregen, is er vaak al heel wat water door de rivier gestroomd
Dus: lees jezelf in, breng jezelf op de hoogte over wat moet en wat kan, wat verplicht is en wat echt niet mag. Kennis is macht.... weer zo'n mooie one-liner van onze Buster  ;D
Neem van mij aan Sander, als we het traject hebben volbracht zijn we experts op dit gebied  ;D
Cursusje communicatie techniek is trouwens ook nooit weg, hahaha
Zodat je met alle pluimvee op je schuldenweg goed overweg kunt.... echt belangrijk!

An0niempje

Ja, je kan niet anders doen, dat je beste beentje voorzetten, Sander.....

Ik heb hier nog een rapport van 4 kantjes liggen van een keuringsarts, dat ik mijn auto toch echt niet kan missen, maar die is onderhand ook al 2 jaar oud....
Ook bij een keuringsarts is het (voor een deel) een kwestie van geluk hebben, beetje afhankelijk van je reden waarom je je auto niet kan missen.
bv een aangepaste auto omdat je beide benen mist (ff heel extreem) is een heel duidelijk geval, maar veel gevallen zijn toch een stuk minder duidelijk.
Ik had het geluk, dat ik een keuringsarts had, die ook het psychische aspect serieus en de chronische vermoeidheid nam. 2 zaken waarin ik nogal eens op onbegrip gestuit ben...
Die man snapte direct eigenlijk al niet, wat ik bij hem kwam doen, omdat hij het grote onzin vond, als ik mijn auto weg zou moeten doen.... Kijk, dan heb je zo'n keuringsarts al helemaal aan je kant staan....

An0niempje

Ik heb toch liever pluimvee op mijn weg, dan giftige slangen... BS... :P
(alhoewel een haan natuurlijk ook gemeen kan pikken.....)

Ja, jammer dat Buster niet meer op het forum zit, die was er erg goed in om haar grote hoeveelheid kennis te delen....

burningspirit

Whahaha..... kippen hanen en slangen... wat nog meer?  ;D
Muizen en ratten misschien?
Maar alle gekheid op een stokje: het is heel belangrijk om goed te kunnen omgaan met de lieden die je onderweg nodig hebt om te komen tot een oplossing. Veel weten en je net iets vriendelijker gedragen dan je je voelt, dat is een hele kunst. Nog één oneliner dan....
;D Denk in oplossingen in plaats van in problemen  8)
Ik wens ons allemaal veel sterkte  :D

An0niempje

Nou, misschien gewoon een hele dierentuin....
In de wsnp is weinig geld voor een leuk uitje en dan dan kan je op die manier toch nog een hoop beesten spotten :P (sorry, ben aan het doorslaan.... ;) ) Ik zal weer serieus gaan reageren.... :-X

Ja, ik wens jullie ook allemaal veel succes....