+-

Author Topic: Wat doet een bewindvoerder ?  (Read 14257 times)

Offline Sander

• Top Poster
Wat doet een bewindvoerder ?
« on: August 30, 2015, 04:40:43 PM »
Zit al een tijdje te zoeken op het forum maar kom er niet uit .
Aangezien wij binnenkort als t goed is in de wsnp komen
krijgen wij ook te maken met een bewindvoerder .
Wat gaat deze persoon nou eigenlijk doen ?

Heb iets gehoord dat hij thuis komt voor een gesprek en wat dan ?
Gaat hij ook een wandeling door je huis maken ?
En moet je al je papieren weer op tafel leggen en en ...
Wat kan ik dus verzoeken met huisbezoek ?

En wat gaat hij/zij nog meer doen ?
Kan iemand dit goed uitleggen ?

Ben benieuwd wat wij kunnen gaan verwachten namelijk  ;)

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
Re: Wat doet een bewindvoerder ?
« Reply #1 on: August 30, 2015, 08:19:47 PM »
Sander ga je proberen zo goed mogelijk proberen te helpen, mis ik iets of zeg iets verkeerd dan verbeteren anderen me wel. Zit zelf niet in de wsnp dus ben niet overal bekend sorry

zover ik weet moet je alle papieren bij de hand hebben, hij/zij geeft je zoveel mogelijk informatie hoe het er een beetje toe gaat in de wsnp en jij kan zelf je vragen stellen mocht je die hebben.
Of ze door je huis gaan dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen maar volgens mij was dit wel aan de orde.

Misschien een tip: mocht je wel alvast vragen weten schrijf ze op een papier meestal door de zenuwen wil je ze weleens vergeten en op die manier heb je toch even een steuntje.

Hoop dat ik je hier een beetje mee op gang heb geholpen.

ooh ja en wat ik ook vaak lees en wat misschien wel het allerbelangrijkste is heel vaak lees ik dat de mensen die het bezoek achter de rug hebben zeggen hij/zij was heel vriendelijk, heel aardig. Dus dat ze er eerst heel erg tegenop zien en dat het achteraf reuze mee viel.  Het zijn dus gewone mensen net zoals jij en ik.

« Last Edit: August 30, 2015, 08:25:51 PM by Chrissie »
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Schulden Forum

« Reply #1 on: August 30, 2015, 08:19:47 PM »

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #2 on: August 30, 2015, 11:17:55 PM »
Hoi Sander

Ik weet niet of elke bewindvoerder hetzelfde is, bij mij was het anders omdat mijn huidige partner niets met de schulden te maken had , moest alleen van de laatste jaar zijn inkomsten laten zien.
Bij een vriendin van mij zijn ze wel door het huis gelopen,maar hebben niets meegenomen of verkocht. kijk als jij een tv  van bv 2000 euro hebt staan, zullen ze iets mee doen. Verder komen ze om alles nog eens goed uit te leggen, de voorwaarden waar je aan moet voldoen. ik moet elke maand mijn loonstrook door sturen omdat die per mail komt en mijn bankafschrift en de eerste 13 maanden gaat de post via de bewindvoerder.
Verder als je daarna vragen hebt , meteen mailen of bellen,mijn bv, heeft van maandag tot donderdag een beltijd van 9 tot half elf. maar het is niets engs, tenminste  ik heb het niet zo ervaren.

Het is soms moeilijk, bv als je een brief krijg van de bv aan de schuldenaar(staat groot)op de post, vind dat erg vernederend.maar gelukkig nog 2 en halve maand, is dat ook over.

Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen.

groetjes Tonnie64

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #3 on: August 31, 2015, 01:38:26 AM »
Wat ik heb begrepen is dat bewindvoerder WSNP werkt voor de schuldeisers, niet voor jou
Maar verder ligt het er helemaal aan hoe de bv zijn/haar werk indeelt en doet
Wij komen hopelijk ook binnenkort in de WSNP en ik verlang er naar vanwege de duidelijkheid die het zal geven
Blijkbaar zijn er bv's die alles 'easy' regelen zodra ze zien dat je gemotiveerd en eerlijk bent
maar er zijn er ook die standaard moeilijk doen en er de kantjes vanaf lopen daarna
je moet ook een beetje geluk hebben en verder proberen je in te lezen over de rechten en plichten
lijkt me dat als jij zelf weet wat je plichten zijn en je geeft dit ook duidelijk aan, dat een bv ook zal begrijpen dat je ook zijn/haar plichten kent, dat je dan minder risico loopt dat er een verkeerde verstandhouding ontstaat.... en dat is dus denk ik het belangrijkste: probeer met je bv een goede, duidelijke en eerlijke communicatie te hebben, des te beter zal het gaan
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Sander

• Top Poster
« Reply #4 on: August 31, 2015, 09:11:10 AM »
Als ik t zo lees heb je dus als schuldenaar ook geen privacy meer  :'(
Vervalt t recht op privacy ...
Bah , Dat er dan zo'n vreemd persoon die in je huis gaat snuffelen ...
En dan je post ontvangen met BV voor de schuldenaar  :-\
Klinkt niet fijn zeg ...
Dus we worden dan letterlijk nog even aan de schandpaal genageld  :-[

Gaat alle post naar de bv ?
En hoelang duurt het dan gemiddeld voor t bij jou thuis komt ?

Schulden Forum

« Reply #4 on: August 31, 2015, 09:11:10 AM »

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #5 on: August 31, 2015, 09:21:05 AM »
Goedemorgen Sander

Nee je hebt weinig privacy meer, daar had ik ook erg veel moeite mee, maar dat slijt en ik krijg op donderdag de post van haar doorgestuurd, tenzij zij denkt dat het erg belangrijk is, dan mailt ze het meteen. en ja dat woordtje schuldenaar, blijf je houden ook naar de 13 maanden post blokkering helaas. Alleen geboorte kaartjes en overlijdings brieven komen rechtstreeks. maar de rest gaat allemaal naar hen.
het is even door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk wen je er wel aan.

groetjes Tonnie64

Offline Sander

• Top Poster
« Reply #6 on: August 31, 2015, 11:10:32 AM »
Is dat t 1e jaar dat je bijna geen privacy hebt ?
Of geld dat voor alle 3 de jaren ?

Alsof wij voor onze lol in de schuld zeggen  >:(
je schaamt je al de ogen uit je kop vanwege dit alles en
dan ook nog een naschop geven op je post ...
Of doen ze dit niet allemaal ?
Vindt het echt te erg voor woorden dat ze dit zo doen  :-[

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
« Reply #7 on: August 31, 2015, 11:21:31 AM »
Sander zover ik me kan herinneren werd je naam ook altijd in de kranten vermeld als je in de wsnp kwam maar of dat nog aan de orde is dat weet ik niet zeker of haal ik het nu met iets anders in de war met faillisement, hoop dat dit er afgehaald is daar zit toch niemand op te wachten.

« Last Edit: August 31, 2015, 11:29:29 AM by Chrissie »
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #8 on: August 31, 2015, 11:41:47 AM »
Dat in de krant is volgens mij niet meer, mensen kunnen het wel natrekken in het insolventie register of zoiets en de post blokadde is 13 maanden en dan krijg je de post weer normaal, alleen als hun iets sturen staat er nog aan de schuldenaar op. Ze komen 1 x thuis , maar gaan echt niet overal insnuffelen, kijk als jij een auto van 30000 euro hebt staan, ja dan mag je die inleveren, maar het valt best mee, ik was ook erg nerveus.
 daarvoor. Ik heb een auto en die mocht ik houden, want die leverde bij verkoop 700 euro op en ze wist dat ik mijn auto nodig had, hij moest gekeurd worden, met angst en beven afgewacht , net belde de monteur pffffffffffffft mijn dag is weer goed, beurt gehad gekeurd, wat kleine dingetjes gedaan 112 euro , ik had gerekend op 400 dus valt mee, hij kijkt voor goede tweedehands banden die ik in november er op kan laten zetten, vandaag een lekker stukje vlees   ;D ;D ;D

groet
« Last Edit: August 31, 2015, 11:48:02 AM by tonnie64 »

Schulden Forum

« Reply #8 on: August 31, 2015, 11:41:47 AM »

Offline Sander

• Top Poster
« Reply #9 on: August 31, 2015, 12:12:15 PM »
Sander zover ik me kan herinneren werd je naam ook altijd in de kranten vermeld als je in de wsnp kwam maar of dat nog aan de orde is dat weet ik niet zeker of haal ik het nu met iets anders in de war met faillisement, hoop dat dit er afgehaald is daar zit toch niemand op te wachten.

Dat klopt , dat word hier ook nog gedaan ...
Dat zou dan zijn voor eventuele andere schuldeisers  :(
Maar dan nog , je naam staat negatief in de krant ...
Wel is dit erg slecht zeg dat t zo kenbaar gemaakt moet worden .
Maar t is niet anders .

Dat in de krant is volgens mij niet meer, mensen kunnen het wel natrekken in het insolventie register of zoiets en de post blokadde is 13 maanden en dan krijg je de post weer normaal, alleen als hun iets sturen staat er nog aan de schuldenaar op. Ze komen 1 x thuis , maar gaan echt niet overal insnuffelen, kijk als jij een auto van 30000 euro hebt staan, ja dan mag je die inleveren, maar het valt best mee, ik was ook erg nerveus.
 daarvoor. Ik heb een auto en die mocht ik houden, want die leverde bij verkoop 700 euro op en ze wist dat ik mijn auto nodig had, hij moest gekeurd worden, met angst en beven afgewacht , net belde de monteur pffffffffffffft mijn dag is weer goed, beurt gehad gekeurd, wat kleine dingetjes gedaan 112 euro , ik had gerekend op 400 dus valt mee, hij kijkt voor goede tweedehands banden die ik in november er op kan laten zetten, vandaag een lekker stukje vlees   ;D ;D ;D

groet

Post blokkade vindt ik niet eens zo erg , mits de post maar op tijd aankomt  :-\
Er is hier al een gewoonte dat de datums wanneer t verstuurd is en wanneer t aankomt bij ons
al een flink verschil zit ... soms wel een week  :(
Auto hebben wij ook maar t vrouwtje heeft van de arts een verklaring dat we de auto nodig hebben .
En zou ik de wagen voor t werk nodig hebben aangezien er niks te vinden is in de buurt ...
Zit nou al te zoeken op 50km van mijn postcode af voor werk  >:(

Wel fijn dat je een meevallertje hebt   ;)
mag ook weleens een keer

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #10 on: August 31, 2015, 02:51:53 PM »
@Sander

Je mag hier natuurlijk zeggen wat je wilt en wat mij betreft heb je ook helemaal gelijk, hoor.
Natuurlijk zijn we niet voor de lol in schulden gekomen en de blamage/schaamte is groot.

Wat ik wel even wil aanhalen is dat het toekennen van WSNP aan schuldenaren met een onoplosbare, problematische schuld een gunst is. In andere landen is dit bijna nooit mogelijk en blijf je eeuwig een echte schuldenaar, als je het zelf niet kunt oplossen.
De schone lei, die je na drie jaar goed gedrag behaalt, is een groots gebaar. Wat ik zelf probeer te doen, is, als ik bezig ben met WSNP, dit in gedachten te houden. Straks ook met de bv, die we dan krijgen.
Zoals Buster placht te zeggen: stroop werkt beter dan azijn. Dat is iets dat ik de afgelopen tijd echt heb ervaren. Soms ben ik van binnen zó nijdig maar laat er niks van merken en dan komt alles gewoon goed. Als ik mijn kwaadheid eruit laat floepen op het verkeerde moment, dan kom ik verder in problemen. Het valt niet mee, ik heb goed moeten oefenen, maar nu kan ik het aan en uit zetten als een knopje. En heb tegelijkertijd een goede manier gevonden om mijn boosheid 'veilig' af te reageren.

Ik wens je sterkte Sander, in de komende tijd.
Liefs van mij

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Sander

• Top Poster
« Reply #11 on: August 31, 2015, 04:45:25 PM »
@Sander

Je mag hier natuurlijk zeggen wat je wilt en wat mij betreft heb je ook helemaal gelijk, hoor.
Natuurlijk zijn we niet voor de lol in schulden gekomen en de blamage/schaamte is groot.

Wat ik wel even wil aanhalen is dat het toekennen van WSNP aan schuldenaren met een onoplosbare, problematische schuld een gunst is. In andere landen is dit bijna nooit mogelijk en blijf je eeuwig een echte schuldenaar, als je het zelf niet kunt oplossen.
De schone lei, die je na drie jaar goed gedrag behaalt, is een groots gebaar. Wat ik zelf probeer te doen, is, als ik bezig ben met WSNP, dit in gedachten te houden. Straks ook met de bv, die we dan krijgen.
Zoals Buster placht te zeggen: stroop werkt beter dan azijn. Dat is iets dat ik de afgelopen tijd echt heb ervaren. Soms ben ik van binnen zó nijdig maar laat er niks van merken en dan komt alles gewoon goed. Als ik mijn kwaadheid eruit laat floepen op het verkeerde moment, dan kom ik verder in problemen. Het valt niet mee, ik heb goed moeten oefenen, maar nu kan ik het aan en uit zetten als een knopje. En heb tegelijkertijd een goede manier gevonden om mijn boosheid 'veilig' af te reageren.

Ik wens je sterkte Sander, in de komende tijd.
Liefs van mij

En daar ben ik ook zeer blij mee dat dit nog steeds mogelijk is .
Maar vindt dat er wel veel nadruk op ligt .
En dat vind ik best wel jammer waarom nog even die schop nageven ?
De bv zou in deze toch ook even een blanco enveloppe kunnen gebruiken en
dan de naam van de persoon ?

En tuurlijk zal ik me wel netjes gedragen en prima mee werken ...
Wil er zelf ook goed mee geholpen worden .
Doe ik moeilijk kunnen hun dat ook  ;)
Nee hoor , dan ben ik een brave hendrik .
Want wij willen ook weleens zonder stress etc verder leven  ;D

Bedankt bs  ;)

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #12 on: August 31, 2015, 05:59:10 PM »
Het probleem met een blanke envelop is, dat PostNL dan niet ziet, dat de post dit keer wel naar jou mag....
Dus dan gaat het weer terug naar de bewindvoerder.
Maar goed, er zou natuurlijk prima een tussen mogelijkheid zijn tussen een blanke envelop en met grote letters de naam schuldenaar erop.
Ze zouden bv prima een code/stempel kunnen verzinnen, waarmee in het sorteercentrum duidelijk is, dat het poststuk naar jou mag, maar waarbij het niet ook nog eens overduidelijk voor de bezorger is, dat jij in de schulden zit.
Het sorteercentrum is toch een verder van je bed show, dan de postbode, tenminste ik maak regelmatig een praatje met de postnl-bezorger... Zou het toch niet leuk vinden, als ze dan een grote envelop met voor de schuldenaar moet bezorgen.
Ik vind de enveloppen die overduidelijk van een incassobureau zijn al erg... Vind het dan ook altijd netter als een incassobureau de brief in een blanke envelop doet...

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #13 on: August 31, 2015, 06:05:24 PM »
Doet Sandd/postservice trouwens ook mee met de postblokkade?
Ik bezorg voor hen en daar zitten regelmatig brieven van de belastingdienst/toeslagen bij...
En ook RDW (of zijn ze daar nu mee gestopt?  ::)_
En nog wel meer zakelijke post..... Maar ik heb eigenlijk nooit iets gehoord van een postblokkade in combi met Sandd/postservice

Stel iemand schenkt je een tijdschriften abo, gaat dat tijdschrift dan ook eerst naar de bwv?
En bv de blaadjes van het UWV?

Offline op de fiets

• ++++ Lid
« Reply #14 on: August 31, 2015, 06:33:40 PM »
 Ik heb hieronder het lijstje papieren dat mijn bewindvoerder wil hebben geplakt.
Qua papierhandel valt het mee dus. Zijn over het algemeen zaken die ik ook al naar de schuldsanering moest sturen.

Bankafschriften laatste 3 maanden
- ;)
         Inkomstenspecificaties laatste 3 maanden
-          Specificatie huurprijs miv juli 2015
-          CV om arbeidsverleden en opleiding helder te hebben
-          Meterstanden gas, elektra en water (direct na lezen van deze mail noteren met datum omdat deze zo dicht mogelijk bij datum uitspraak WSNP moet liggen)
-          Beschikking toeslagen Belastingdienst (recent overzicht via www.mijntoeslagen.nl, zodat duidelijk is op welk toetsingsinkomen dit is gebaseerd)
-          Voorlopige teruggave 2015 (aanslag 2015) althans bewijs dat aangifte is gedaan
-          Overzicht kosten kinderopvang
-          Overige zaken die mogelijkerwijs van belang zijn voor de regeling

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3132
Latest: Annick
New This Month: 5
New This Week: 0
New Today: 0
Stats
Total Posts: 44356
Total Topics: 5543
Most Online Today: 237
Most Online Ever: 343
(August 02, 2018, 03:59:07 PM)
Users Online
Members: 0
Guests: 223
Total: 223

Laatste berichten

leefgeld schulden stand by Freek en Jolanda
Yesterday at 10:28:07 PM

TV programma by jan
February 16, 2019, 10:39:31 AM

Kabinet komt met spoedmaatregelen om mensen met schulden te helpen by peter
February 14, 2019, 11:23:12 PM

scoupy by Marjan12
February 14, 2019, 11:03:38 PM

Akte van cessie by equestrian
February 13, 2019, 04:33:55 PM

Wanneer begint termijn van 36 maanden tijdens wsnp by equestrian
February 13, 2019, 11:45:39 AM

Schuld door garant staan en tips nodig voor afkopen van schuld by chapter
February 10, 2019, 03:11:02 PM

Schulden van De J by debaas100
February 08, 2019, 07:56:09 PM

Mijn Schulden meter by Rotterdam01
February 08, 2019, 12:13:01 PM

Hypotheek achterstand by Rotterdam01
February 07, 2019, 12:13:03 AM

Schulden by Joost
January 30, 2019, 10:23:43 PM

Aflossingen via GKB voor vonnis WSNP by chapter
January 20, 2019, 10:35:05 AM

WSNP by Marjan12
January 14, 2019, 10:34:00 PM

Zonder schuldhulpverlening of schuldsanering, schulden aflossen by Katniss
January 07, 2019, 07:07:36 AM

Nieuwjaarswens... by peter
January 02, 2019, 03:41:13 PM

Fijne feestdagen allemaal! by Stil-verdriet
December 26, 2018, 03:59:53 PM

Fijne Kerst by peter
December 25, 2018, 01:03:52 PM

AFM beboet Novum Bank voor aanbieden flitskrediet zonder vergunning by jan
December 23, 2018, 12:27:56 PM

Minnelijk Traject en Individuele inkomsten toeslag? by chapter
December 16, 2018, 10:04:52 PM

betaling herinnering by Marjan12
December 12, 2018, 11:17:21 PM

Slotuitdelingslijst by jan
December 08, 2018, 04:28:21 PM

Dit zijn wij by jan
December 07, 2018, 06:33:23 PM

Consumentennieuwsbrief nov: Dit moet je weten over nazorg en serviceabonnementen by redactie
November 24, 2018, 11:10:09 AM

Schuldhulpverlening van gemeenten nog niet op orde by redactie
November 23, 2018, 10:37:17 AM

Slechts 5% van de koopwoningen bereikbaar voor starter HBO/WO by redactie
November 23, 2018, 10:33:30 AM

Boete voor flitskredietaanbieder Inpetto by redactie
November 22, 2018, 07:01:58 AM

Betekent dit huisuitzetting? by jan
November 21, 2018, 08:49:55 PM

Stress en hartkloppingen by chapter
November 16, 2018, 09:48:39 PM

Aflossingsschema Doorlopend Krediet by JMSchuld