Ja, dat is het nadeel met het UWV, ze kunnen daar niet zo communiceren.
Ik heb het dus weer anders gehad.
Na 1,5 jaar al een bijbaan te hebben en deze ook al vaak genoeg opgegeven te hebben, moest ik mijn vrijwilligerswerk doorgeven. Doorgegeven, niet aangekomen. Ik gebeld, of het ook via een andere manier kon, dan via de post. Uitgelegd, dat ik het een beetje zat was, dat het niet aankwam en dat ik het maar had opgegeven om mijn bijbaan nog door te geven.
Dat ik zei, dat ik het had opgegeven, bleek de toverzin te zijn, want toen gingen ze de boel wel ineens controleren en moest ik 1,5 jaar toeslag terugbetalen (gelukkig maar iets van 150 euro).
Ik was toen heel bang voor een boete, maar die heb ik gelukkig niet gekregen.
Maar daardoor wil ik nu dus niet in de problemen geraken als ik hobbymatig dingen kan verkopen....
Kijk als het een keer een paar euro of maximaal 50 euro contant is, dan zullen ze daar vast niet zo snel achterkomen, maar als het vaker voorkomt, dan moet je op gaan passen.
Ik kan dan nog zo voorzichtig zijn, door het bv niet op fb te zetten, dat ik iets verkocht heb (moet ik trouwens ook oppassen met zelfgemaakte spullen verkopen via fb), er kan altijd iemand zijn die je toch verlinkt of dat toevallig wel een keer ergens iets voorbij zien komen, via wat voor site dan ook.
Je hebt het internet toch nodig om naamsbekendheid te krijgen...
Dus ik denk dat je maar beter eerlijk kan zijn, als je echt voor grotere bedragen dingen verkoopt...
Kijk, ik heb ook wel eens iemand geholpen met iets en daar handje contantje wat voor gekregen. Ook zonder dat geld zou ik diegene geholpen hebben, maar die persoon wist van mijn financiële situatie en wilde er dus wat voor geven. Geloof dat verder alleen mijn moeder dat weet en daar zal dus geen haan naar kraaien....
Dat valt voor mij gewoon onder het helpen van je medemens en niet als zwartwerken...