+-

Author Topic: Graag op vakantie; zo goedkoop mogelijk, maar toch goed...hoe doen we dat?  (Read 37372 times)

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
Mijn  ouders zijn nooit op vakantie geweest. Zij vonden dat niet nodig; waarom zou je weg gaan als je thuis alles hebt.   Het woord ‘stress’ was toen nog niet ingeburgerd.

Volgens mij gaan de meeste mensen nu toch graag een keertje op vakantie om echt te kunnen ontspannen.  Voor velen gebruikers van dit forum zal, vanwege de kosten, een vakantie de komende tijd absoluut niet mogelijk zijn.  Maar soms is zelfs met bijna geen budget een vakantie mogelijk.

Ik zou graag een topic opzetten, waarin we elkaar tips kunnen geven hoe een vakantie misschien haalbaar wordt

Ik denk aan mogelijkheden van het doen van vrijwilligerswerk op een vakantiepark/ camping en  in ruil voor een aantal uren werk een gratis verblijf.
Of woningruil. In onze buurt  zitten nu mensen uit Denemarken, terwijl zij zelf nu in Denemarken zitten.
Of je huis verhuren in de vakantie en voor dat geld zelf iets anders huren.
Oppas van een huis met bijv verzorging van (huis) dieren.
Wie kent organisaties? Wie heeft er ervaring mee?  Hoe ziet jouw vakantie eruit?

Ik denk dat we dit jaar nog budget hebben voor een  een week landal in november/ december.   Op dit moment zou ik €118  of €99 kwijt zijn voor een park in de buurt voor een hele week ( geen auto op dat moment) excl bijkomende kosten. Je spaart in de winter ook thuis de stookkosten uit.  Je kunt  voordeliger boeken via www.landal.nl/voordeelagenda2015   . Dan krijg je nog €50 extra korting op de kortingsprijs  van de huidige kortingscode www.landal.nl/M1536L . Bij zo’n vakantie is het belangrijk dat er veel op het park  en directe omgeving te doen is, zoals zwembad, goede tv en dvd voor een film,spelletjes,  mooie natuur in ons geval.

Op dit moment biedt het kruidvat ook een bungalow vakantie aan van roompot. www.kruidvat.nl/roompot.  Ik heb nog niet goed gekeken of dit wat is.
« Last Edit: August 22, 2015, 01:21:06 PM by Meelezertje »
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
Meelezertje in vind het knap hoe je dit kan doen het zou mijn keuze niet zijn maar zo heeft ieder zijn eigen keuzes. Daarbij heb ik makkelijk praten omdat ik en mijn zussen/broer 1x per jaar een luxe vakantie krijg van mijn vader.
Als mijn vader onverhoopt overlijd en ik het zelf moet betalen  zou ik denk ik toch kiezen om iets meer leefgeld per week.
« Last Edit: August 22, 2015, 08:23:19 AM by tuthola »

Schulden Forum

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
Vorig jaar naar tunesie geweest met zoon. Zou nu oktober gaan maar moet september geopereerd worden. Kosste mij 800 euro voor 2. Was all inclusief dus geen kosten voor eten drinken etc.
Dit jaar gaat niet lukken misschien eind van jaar barcelona als vervanging 105 euro voor dacht 3 dagen met ontbijt.

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
Sorry maar wij kunnen hier niet aan voldoen ons budget is niet zo toereikend.  Het is bij ons vakantie met dagjes uit, zelf eten maken, af en toe een ijsje kopen. Het is al meer dan tien jaar geleden dat wij met vakantie zijn geweest maar je maakt mij niet gelukkig met een vakantie dan heb ik nog meer zorgen dan thuis.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline An0niempje

• Top Poster
Hier kon ik de laatste paar jaar een weekje weg samen met mijn moeder, omdat zij de stacaravan betaalde. Dat waren weekjes weg in Nederland. Buitenland zit er nog even niet in. Ik heb het geld op zich wel op mijn spaarrekening staan en dat weet mijn moeder ook, maar dat geld moet apart gehouden worden, voor het geval alles misloopt en ik definitief op moet draaien voor de schuld, die nog steeds op mijn naam staat. Ook de kerk weet dat ik zo geld apart zet, maar ik vind ook dat ik het niet kan maken, om daar nu geld van te gebruiken om op vakantie te gaan, zolang ik nog in situaties beland, waarin zij financieel bijspringen.
Van de auto weten ze, dat ik een medische verklaring heb, en daar voel ik me soms al schuldig over...

Als de kwijtschelding lukt, dan ben ik wel van plan om even lekker op vakantie te gaan, maar dan kan ik het in mijn ogen ook verantwoorden...

Fijn, dat er hier anderen zijn, bij wie het wel lukt om af en toe even naar het buitenland te gaan.... Want het is niet, dat ik het anderen niet gun hoor...
Ik probeer alleen wel de vakantiefoto's van anderen op fb te ontwijken, want dan voel ik vaak wel de extra pijn van alle beperkingen van een schuldenleven....

Schulden Forum

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
Ik probeer alleen wel de vakantiefoto's op fb te ontwijken, want dan voel ik vaak wel de extra pijn  van alle beperkingen van een schuldenleven....                       

Ik vind het fijn als ze het laten zien die vakantiefoto's heb daar totaal geen probleem mee, ik weet waar ik het voor doe niet op vakantie gaan dat doel is me toch iets belangrijker als wij als gezin geen eten meer hebben dan ben ik fors verkeerd gegaan denk ik maar zo. Vraag mijn man en kinderen wel altijd na de vakantie hoe ze het gehad hebben en/of er iets anders moet het jaar erop. Ze vinden het nog steeds leuk hoe de vakantie's zijn dan doe je toch iets goed ;)

Misschien dat je het die richting een beetje op kan denken zodat het je minder pijn doet anoniempje. Je bent zo goed bezig ik ben trots op je!

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
Ik ga  mijn mijn bericht zo meteen grotendeels verwijderen. Ik heb het verkeerd beoordeeld vanuit mijn eigen situatie. Maar zo kan ik mensen kwetsen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline An0niempje

• Top Poster
Voor mij hoef je niet te verwijderen hoor Meelezertje...

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
Lieve An0niempje. Je hebt het momenteel flink voor de kiezen en zo zijn er veel meer. Ik ken mijn karakter van dat het ook soms zo 'belerend' kan overkomen. Iedereen doet hier zo ontzaglijk zijn best om er wat van te maken, gezien alle omstandigheden, dat ik niet het risico wil lopen dat iemand er een rot gevoel aan gaat overhouden.

Schulden Forum

Offline An0niempje

• Top Poster
Dank je Chrissie, het is denk gewoon ook het hele plaatje. Het gevoel van onrecht, het gevoel van stilstaan in het leven etc. En ja, ik ben iemand die graag nieuwe plekken ontdekt, graag nieuwe dingen onderneemt op vakantie. Dat avontuurlijke zit wel in me. En natuurlijk vind ik het heel lief van mijn moeder dat ze me ieder jaar een week meeneemt, maar ik zou het zo graag anders zien... Het enige voordeel van de zomerperiode vind ik als het mooi weer is en ik buiten kan zitten. Verder heb ik liever de niet vakantieperiodes op het moment. Ben blij dat volgende week het koor weer begint. Vind het altijd jammer om die leuke dingen te moeten missen in de zomer...

Offline An0niempje

• Top Poster
Je moet doen wat voor jou goed voelt Meelezertje, ik wilde alleen aangeven, dat ik jou de vakantie best gun... Jij weet zelf wat het is om schulden te hebben...

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
 :-*

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
Meelezertje laat maar gewoon staan heb er geen probleem mee.
Je bedoelt het goed  en je bent er voor andere mensen dat is een zeer goede instelling
 :-*

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
Kun je goed lopen of fietsen anoniempje? Daar kun je ook veel uit halen daar doen wij het meeste ook van. Dan valt er ook nog veel te ontdekken misschien kun je wat met deze tips.

Weet niet in welke plaats je woont, maar misschien zijn er mensen die je van wandel- of fietsroutes kunnen voorzien hoeven geen grote afstanden te zijn op kleinere afstanden valt ook veel te beleven.

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
... Jij weet zelf wat het is om schulden te hebben...

Ja wij hebben de aankoopprijs van 2 auto's in de hypotheek kunnen opnemen.  Geen geld en toch een auto kopen. Dom dom geweest. Als het niet was gelukt om die 2 schulden in de hypotheek over te nemen, dan zag het er veel slechter uit. Maar de schuld is er nog wel natuurlijk. En daar betalen we maandelijks de prijs voor; wel lagere rente gelukkig nu het in de hypotheek zit. Maar of we het op termijn kunnen blijven opbrengen is natuurlijk de vraag. Maar voorlopig zijn we stabiel wat in en uitgaven betreft. Er wordt hier tegenwoordig gebudgetteerd tot op de euro.

Ik heb het eerste bericht van dit topic inmiddels iets aangepast.

Toch nog wat uitleg. Voor ons is vakantie erg belangrijk. Ik durf zelfs te stellen dat het leven voor man niet meer hoefde als dat niet meer zou kunnen. Hierin speelt mee dat wij  55 en 63 jaar oud zijn. Als je nu niet kunt 'leven'; wanneer dan wel? Op alle andere gebieden ontzeggen we ons best veel; al voelt dat voor ons niet zo, omdat die dingen lagere prioriteit hebben. En die €20  per week geeft ons wel de ruimte om €1000 per jaar uit te kunnen geven aan 4 weken vakantie, waaronder 2 weken buitenland. Dat is inclusief brandstof en zakgeld. Dat is een bedrag wat velen niet kunnen opbrengen. Maar 5 euro per week is €250 per jaar. En daarmee kun je zien wat er toch mogelijk is, voor die dat wenst natuurlijk.

Misschien moet de leidende vraag van dit topic zijn. Hoe vinden jullie ontspanning in de vakantie? Zoals al hierboven gezegd met fietsen en wandelen bijvoorbeeld.
« Last Edit: August 22, 2015, 03:40:56 PM by Meelezertje »

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3279
Latest: AndreL
New This Month: 6
New This Week: 0
New Today: 0
Stats
Total Posts: 46317
Total Topics: 5710
Most Online Today: 292
Most Online Ever: 16013
(August 21, 2019, 02:38:13 PM)
Users Online
Members: 1
Guests: 287
Total: 288

Laatste berichten

Moeilijk om aan de goede kant van de streep te blijven by Meelezertje
Today at 07:20:25 PM

Mijn P.L by Rotterdam01
Today at 07:31:05 AM

leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 09:54:59 AM

storing by Joost
November 27, 2020, 11:24:13 AM

Over twee maand opmaken eindverslag by Joost
November 27, 2020, 11:21:27 AM

Eerste kennismaking. by willy
November 23, 2020, 05:27:01 PM

Begrafenisverzekering. by Meelezertje
November 22, 2020, 05:39:51 PM

Kabinet spekt voedselbank: ’Geen eten is desastreus’ by Marjan12
November 22, 2020, 10:59:29 AM

Torenhoge rentes webwinkels aangepakt: 'Mensen mogen niet zo verleid worden' by marco
November 19, 2020, 10:39:44 AM

Kabinet: sneller hulp bij schulden by Stil-verdriet
November 17, 2020, 10:17:06 PM

Beslag bij ouders mogelijk? by Joost
November 14, 2020, 09:52:02 AM

Belastingteruggave over jaren voorafgaand WSNP (schone lei) by abnormaal
November 11, 2020, 11:46:07 PM

Weer op het goede spoor komen by Joost
November 10, 2020, 09:44:04 PM

Schulden genoeg by Joost
November 06, 2020, 11:14:01 AM

Weer terug by hoopvol
November 04, 2020, 10:16:16 AM

het CJIB en de beslagvrije voet by sacredfour
November 03, 2020, 09:47:03 AM

Verminderen financiële kwetsbaarheid prioriteit bij vaststellen leennormen by willy
November 01, 2020, 08:18:47 PM

Aflossingsvrije ruimte in hypotheek meenemen by abnormaal
November 01, 2020, 04:48:19 PM

hobby knutsel by Marjan12
November 01, 2020, 02:53:08 PM

Ik werk veel en ben toch ontzettend arm by Marjan12
November 01, 2020, 11:34:16 AM