eenmalige tegemoetkoming ziektekosten uwv

Started by Smile, Aug 19, 2015, 04:22 PM

Previous topic - Next topic

Smile

:) Hallo 

Binnenkort  ontvangen  mensen die bijv  WAO  hebben  een tegemoetkoming   ziektekosten van het UWV , , moet deze  in de  boedel of  mag men dit houden ?  Groetjes   :)

tuthola

Dit is een bedrag wat je houden mag smile, voor de netheid overleggen met je bewindvoerder.

Smile

:) Hallo ,  bedankt.
Zalik  zeker even overleggen !   Groetjes   :)

An0niempje

ow ja, dat is waar ook....
Vrees alleen dat dit bij mij gebruikt moet gaan worden om mijn eigen risico te betalen....

Smile

Hallo  :)     ik heb dit  netjes doorgegeven aan de  bewindvoerder, helaas  moet ik dit  bedrag  toch overmaken naar de  boedel . Alles  wat boven het VTLB is ... jammer ...
Fijne  dag allemaal   :)

Meelezertje

Ik heb er verder geen verstand van, maar vind het wel echt sneu voor jullie. En het klinkt me oneerlijk in de oren. Volgens mij ga je heel goed om met deze tegenslag.( :)  ) Knap

Wij hebben het vandaag ook bijgeschreven gekregen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Smile

Hallo   :)  Ja  ik was  ook wel n beetje  verbaasd  en verrast daar ik  van anderen hoor  dat zij dit wel mogen houden... Zou fijn zijn geweest..had ik n extra  spaarpotje , weet ook niet waarom de een het wel mag houden en de ander niet. Fijn weekend   :)

chapter

Wtcg mocht altijd wel maar deze is afgeschaft en naar gemeente overgeheveld. Langdurigheidstoeslag is tegenwoordig ook boedel voorheen mocht je dat houden. Op zich wel begrijpelijk waarpm zpu jij het wel krijgen andere zonder uitkering niet. Wsnp gaat als basis uit van gelijkbeginsel.

Knibbel

Mijn dochter heeft de tegemoetkoming ook gekregen. Ik heb (als haar bewindvoerder) getwijfeld of ik haar die wel of niet geheel of gedeeltelijk zal geven, had haar dat extraatje eigenlijk wel gegund. Ze heeft (gelukkig) geen schulden. Maar heb besloten om het toch maar opzij te zetten, want je weet maar nooit wat er nog voor onvoorziene uitgaven dit jaar komen. Ze is op zoek naar eigen woonruimte maar, omdat haar ex al haar spullen heeft verkocht, moet ze qua inboedel helemaal van voren af aan beginnen. Dus ik probeer iedere cent hiervoor opzij te zetten. Vind het wel moeilijk om zo'n beslissing te nemen, vooral omdat dit een 'extraatje' is....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron