Bijna in de wsnp?

Started by op de fiets, Aug 06, 2015, 08:58 PM

Previous topic - Next topic

op de fiets

Ondertussen de papieren van de bv binnen en van mijn loon van augustus de eerste afdracht gedaan. Dat is dus al 1 van 36!
De vraag waarmee ik begon of het gespaarde van het vtlb in de periode voor de wsnp behouden mocht worden is helaas duidelijk niet zo. Alles is naar de boedelrekening. Stiekem vind ik het toch wel jammer dat ik het op mn spaar had gezet.

Eerste verslag is naar de rechter commissaris ben benieuwd of ik met een 34 urige werkweek van de sollicitatie plicht wordt ontslagen.

Chrissie

Quoteben benieuwd of ik met een 34 urige werkweek van de sollicitatie plicht wordt ontslagen.

Weet niet of je van je sollicitatie plicht wordt ontslagen op de fiets maar waar het heel erg om draait is jou inzet die is namelijk ook heel erg belangrijk daar staat en valt heel veel mee!
Stel je moet wel voor die 6 uur solliciteren dan zou ik het wel doen als ik je was, dat geeft een goede inzet aan dan weten zij dat je er heel veel aan doet dit komt jou wsnp ten goede!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

op de fiets

@chrissie dank je wel voor je tip. Ik ga zeker mij zekerbaan de sollicitatie plicht voldoen. Maar de vraag wordt nog aan de rc gesteld of het niet voldoende is. Ben eigenlijk gewoon erg benieuwd hoe het de komende jaren zal worden.

Chrissie

Dat kan ik me heel goed voorstellen je stapt er blanco in dat is toch best wel eng.
Helaas kan ik je er geen antwoord op geven maar misschien anderen hier wel, kan je als enige advies meegeven controleer alles goed want je behoudt zelf ook nog een stuk verantwoordelijkheid.

tuthola

De komende 3 jaar zullen niet makkelijk worden maar op een gegeven moment weet je hoe je met je budget om moet gaan en word het een gewoonte.  Als een kind zo blij ben je dan als je een deel van je vakantiegeld mag houden.
Als je je aan de informatieplicht houd en elke maand je bankrekening op stuurd naar de bewindvoerder kan er weinig fout gaan.

Ik weet niet waar je woont maar sommige gemeentes hebben extra potjes waar je als je in WSNP zit ook gebruik van mag maken. Denk hier aan school spullen of sporten voor de kinderen.
Ook kan je eens kijken naar stichting leergeld ik weet niet precies wat ze doen daar mijn kinderen daar toen te oud voor waren.

op de fiets

Een kleine update tussendoor. Heb ondertussen de 4de maand al overgemaakt. Een kleine vergissing van de bv gehad waardoor het nieuwe vtlb van de rechter niet bekend was maar dat is na een kleine bijstorting gelukkig meteen opgelost.
Ik heb een vast spaarbedrag in mijn vaste lasten opgenomen en mijzelf een vast weekbedrag gegeven(hetzelfde als het jaar vooraf)  dat is ondertussen al wel een gewoonte geworden. Deze dure maand voor de eerste helft (sint) overleeft, nu aan het eind van de maand nog mn dochter haar verjaardag. Dan zijn we daarna gelukkig weer in januari met de kinderbijslag  ;D
Succes iedereen met deze maand uitzingen!

op de fiets

Weer een update van mijn kant. Mijn toeslagen zijn ondertussen een aantal keer veranderd waardoor mijn vtlb ook steeds wordt aangepast. Mijn bewindvoerder mailt dat duidelijk met evt achterstand od voorstand van de boedel. Ook ondertussen het eerste half jarig verslag binnen gekregen. En daar kwam het met veel duure woorden op "ga zo door". Erg fijn dus!
Ondertussen is zijn mijn vaste lasten al die tijd minimaal en het boodschappen budget erg krap zodat ik wel elke maand wat op de spaarrekening kan zetten.

Sparen jullie tijdens het traject van je vtlb?

Chrissie

Het is altijd verstandig om te sparen voor onvoorziene dingen, tenminste als dit mogelijk is.

Xdewit

Het eerste jaar lukte dat nog wel maar gaanderweg had ik steeds onvoorziene uitgaven en lukt het niet meer. Knap dat het je lukt!

op de fiets

Van bijna in de wsnp, naar bijna uit de wsnp!

Dit jaar eind augustus er 3 jaar in. Kan mij natuurlijk niet snel genoeg gaan tot het zomer en dus augustus is!
Tot nog toe allemaal goede half jaar verslagen gekregen. In maart komt de volgende. Ben hier nog steeds af en toe aan het meelezen ben erg benieuwd naar hoe snel de afronding is, de uitbetaling naar de schuldeisers en wanneer dan echt de schone lei er is. Al lees ik dat dat bij iedereen anders gaat en ik het wel zal meemaken hoe het bij mij gaat.
Vind het hele traject al met al wel meevallen. Iedereen uit mijn omgeving weet wat er speelt en dat maakt dat iedereen het snapt dat er naar het strand oid eten van huis wordt meegenomen ipv gekocht. Ook kunnen mijn kinderen gelukkig gewoon op sport en muziekles. En omdat de kinderen kleding doorgeschoven krijgen hoef ik daar ook niet veel aan te besteden.

Ik heb lang gedacht dat ik mijn leven pas weer op kon pakken en gelukkig kon zijn als de wsnp over was. Maar sinds een paar maanden is ook dat kwartje gevallen. Ook in de wsnp mag ik genieten van het leven en verdien ik ook de leuke momenten. Was niet allemaal kommer en kwel de afgelopen jaren maar was terughoudend met mijzelf blij te voelen.
Dus een mooi voornemen voor 2018 is genieten van het moment en daar ook bij stil te staan!

Iedereen nog de beste wensen en veel blije momenten gewenst.

kevin89

Quote from: op de fiets on Jan 07, 2018, 09:49 AM
Van bijna in de wsnp, naar bijna uit de wsnp!

Dit jaar eind augustus er 3 jaar in. Kan mij natuurlijk niet snel genoeg gaan tot het zomer en dus augustus is!
Tot nog toe allemaal goede half jaar verslagen gekregen. In maart komt de volgende. Ben hier nog steeds af en toe aan het meelezen ben erg benieuwd naar hoe snel de afronding is, de uitbetaling naar de schuldeisers en wanneer dan echt de schone lei er is. Al lees ik dat dat bij iedereen anders gaat en ik het wel zal meemaken hoe het bij mij gaat.
Vind het hele traject al met al wel meevallen. Iedereen uit mijn omgeving weet wat er speelt en dat maakt dat iedereen het snapt dat er naar het strand oid eten van huis wordt meegenomen ipv gekocht. Ook kunnen mijn kinderen gelukkig gewoon op sport en muziekles. En omdat de kinderen kleding doorgeschoven krijgen hoef ik daar ook niet veel aan te besteden.

Ik heb lang gedacht dat ik mijn leven pas weer op kon pakken en gelukkig kon zijn als de wsnp over was. Maar sinds een paar maanden is ook dat kwartje gevallen. Ook in de wsnp mag ik genieten van het leven en verdien ik ook de leuke momenten. Was niet allemaal kommer en kwel de afgelopen jaren maar was terughoudend met mijzelf blij te voelen.
Dus een mooi voornemen voor 2018 is genieten van het moment en daar ook bij stil te staan!

Iedereen nog de beste wensen en veel blije momenten gewenst.

Geweldig nieuws! Lekker vooruitzicht! Nog even volhouden.
Succes en goed bezig!

chapter

Super gefeliciteerd. Afwikkeling bij boedel gaat veel trager als zonder want dan meteen klaar. Hier eind aug pro forma 16 maart officieel schone lei en toen pas ingeschreven in solventie register. Nu niet meer te vinden is 6 maanden . Denk dat mijn bwv ook beetje was vergeten.

Chrissie

Heel veel succes met de laatste loodjes!

op de fiets

Dank jullie wel!
Er zit inderdaad genoeg in de boedel om uit te keren. Dat is wel lang nog 6 maanden. Maar na die 3 jaar kunnen die er ook nog wel bij.

Joost

Petje af hoor, hoe je deze drie jaar bent door gekomen.