Author Topic: Bijna in de wsnp?  (Read 45558 times)

Offline op de fiets

• ++++ Lid
Bijna in de wsnp?
« on: August 06, 2015, 08:58:44 PM »
Na een tijdje allerlei topics op dit forum gelezen te hebben. En daar ook heel veel nuttige info van hebben gehaald nu mijn eigen verhaal.
 Zo'n 1,5 jaar geleden kwam ik er achter dat mijn toenmalige partner financieel de boel al 2 jaar bedonderde. Koophuis moet ten laste van de hypotheekverstrekker verkocht worden en nu een mega restschuld naast een aantal kleinere schulden.
Ondertussen alleenstaande ouder en na 1 jaar is het minnelijke traject afgewezen en mag ik 20/8 naar de rechtbank voor de aanvraag wsnp.
Gigantisch spannend natuurlijk, weer een stap naar een leven zonder schulden.
De filmpjes op de site van de rvr bekeken maar natuurlijk erg benieuwd naar hoe het allemaal zal gaan lopen.
Ik heb niet meteen een specifieke vraag maar Lees graag ervaringen van andere in deze fase.

Offline An0niempje

• Top Poster
Re: Bijna in de wsnp?
« Reply #1 on: August 07, 2015, 11:06:25 AM »
Welkom op dit forum en succes met de verdere aanvraag...

Schulden Forum

« Reply #1 on: August 07, 2015, 11:06:25 AM »

Offline Anna-Sandra

• + Lid
  • **
« Reply #2 on: August 07, 2015, 12:42:46 PM »

Hoi ,

Wij zijn 23-7 op sitting geweest en mochten een week later bellen voor het vonnis.
Dat is heel spannend geweest die week maar we zitten er in we hebben er in totaal 19 mnd over gedaan.
Nu wachten we al vanaf de 23e op het eerste contact van de bewindvoerster...de post komt al wel via haar.
Maar ook niet alles want op een of andere manier krijg ik ook nog via andere wegen post.
Ik heb nog niets gemerkt van een evt. blokkade op mijn rekening maar daar wordt wel voor gewaarschuwd.
Heel veel succes spannende tijden dit!

Groetjes

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #3 on: August 07, 2015, 05:57:10 PM »
alvast proficiat met de Wnsp
Veel bewindvoerders zijn nu op vakantie en qua bank , ik heb dat ook niet gehad en als dat wel gebeurd , meteen de bewindvoerder bellen, als het goed is heb je al wel een naam gekregen van hem of haar. ik zit er nu bijna een jaar in en krijg nog steeds soms post rechtstreeks, maar zal wel komen dat ik op mijn meisjes naam in de wnsp ben en mijn huidige man niet, en ik zijn naam gebruik. Maar het komt wel goed.

Veel succes

groetjes Tonnie64

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #4 on: August 07, 2015, 05:58:17 PM »
sorry dit was voor anna sandra

Schulden Forum

« Reply #4 on: August 07, 2015, 05:58:17 PM »

Offline op de fiets

• ++++ Lid
« Reply #5 on: August 07, 2015, 06:00:06 PM »
Dank jullie wel.
Toch nog een vraagje. Ik heb nu tijdens het voorafgaande traject ook wat geld op mijn spaarrekening gezet (een andere dan de boedelrekening) zou ik dat bij ingaan van de wsnp ook op de boedel moeten zetten of sou ik dat als reserve mogen behouden?

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #6 on: August 07, 2015, 06:12:32 PM »
JE zult het in ieder geval door moeten geven.
Hoe en wat verder, dat durf ik je niet te zeggen...

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #7 on: August 07, 2015, 07:04:59 PM »
WSNP betekend alle schulden en alle tegoeden horen in de boedel. Als waarschuwing..... Haal dit geld niet vd rekening dit kan je de toelating tot WSNP kosten.

Offline peter

• Administrator
  • Top Poster
« Reply #8 on: August 08, 2015, 07:59:31 AM »
Het is niet verstandig om in de aanloop naar de WNSP proberen geld te onttrekken aan de boedelrekening. De bewindvoeder heeft straks inzicht in jou bank of giro bij en afschrijvingen. Geldonttrekking is een reden om niet te worden toegelaten of om uit de wnsp te worden gezet.

Peter
Administrator Forum

Schulden Forum

« Reply #8 on: August 08, 2015, 07:59:31 AM »

Offline op de fiets

• ++++ Lid
« Reply #9 on: August 08, 2015, 01:32:51 PM »
Om te verduidelijken. Dit communiceer ik nu maandelijks naar de schuldhulpverlening en is gespaard vanuit mijn vtlb.
Het is dus niet dat ik minder geld in de boedelrekening hier door stort of dat het niet zichtbaar is.
Ik zou het alleen prettig vinden om een klein beetje apart te hebben staan voor als mijn wasmachine stuk gaat oid.
Bedankt voor de waarschuwingen ik zal dit er zeker niet ineens afhalen en is in de comunicatie helemaal transparant te zien.

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #10 on: August 08, 2015, 05:30:07 PM »
hoi op die fiets
er is weinig over te zeggen he een wsnp bewindvoerder ermee omgaan.
De boedelpot gaat wel linea recta naar de wsnp boedelrekening en dan beginnen de 3 jaar te tellen. Ze keken bij mij naar 6 maanden terug. Ik heb dag na toelating andere auto gekocht met restant wat op bewindsrekening stond. Dit heeft ze niet gevorderd en heb haar daar eerst over gebeld.

Offline op de fiets

• ++++ Lid
« Reply #11 on: August 19, 2015, 07:58:20 PM »
Morgenochtend moet ik in de rechtbank zijn. Spannend!!
Ik heb vandaag gehoord dat mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening ook daar is. Om evt vragen omtrent het traject te kunnen beantwoorden gaf zij aan.

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #12 on: August 19, 2015, 08:02:44 PM »
Heel veel succes, steek een kaarsje voor je an, en het is alleen maar gunstig dat zij of hij mee gaat, was bij mij ook, maar hebben niets aan haar gevraagd, maar ik voelde me een stuk beter dat zij er bij was, binnen 7 min stond ik weer buiten, met de WNSP, wat en fijn gevoel is dat

SUPER VEEL SUCCES

WE DENKEN AAN JULLIE

groetjes Tonnie64

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #13 on: August 19, 2015, 09:04:49 PM »
Succes morgen ik ga voor je duimen ;-)

Offline Be

• Vip Members