Geluk met Zorgverzekering 2015 Tip?

Started by Meelezertje, Aug 06, 2015, 11:51 AM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

Ik heb mooi geluk gehad met mijn zorgverzekering.

Mijn eigen risico is in één klap vol door een ziekenhuis onderzoek vorige maand.
Wij hebben altijd alleen de basisverzekering van 92 euro per maand p/p. En geen aanvullende. Al jaren ben ik daarom niet bij de tandarts geweest. Onderin heb ik mijn eigen tanden en de meeste kiezen nog, maar bovenin heb ik een zogenoemd plaatje met veel meer kunst dan eigen.  Dit jaar hebben we voor het eerst FB.TO genomen, hoewel we elders de basisverzekering wel iets voordeliger konden krijgen.  Met in het achterhoofd dat we in de loop van het jaar nog aanvullende verzekeringen konden laten ingaan. Omdat mijn plaatje echt heel slecht was en zelf meerdere malen geplakt is.
Voor een bovengebit betaalt de basisverzekering 75%. En moet jezelf dus een kwart betalen(is ongeveer 150 euro). Dat kan meer worden als het eigen risico nog niet verbruikt is. Maar dat is nu bij mij niet meer het geval.
Nu dit eigen risico voor mij toch al gebruikt is, heb ik per 1 augustus de module Tand laten ingaan. Ik mag nu gelijk een gebit laten maken ( kosten 600 euro). Waarbij het kwart dat ik zelf nog zou moeten betalen 100% vergoed wordt uit de aanvullende module tandverzekering.  Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest en die zegt dat hij voor de rest van de vergoeding die ik nog kan krijgen mijn ondergebit enigszins kan opknappen (100 euro , want totaal geeft deze module tand max 250 euro vergoeding; en dan niet 75% maar echt 100% van het uitgegeven bedrag). Ik heb de tandarts gewoon gezegd: Dit wordt uw budget en wat wilt u daarvoor leveren.  Nou ik ben niet ontevreden.

Per 1 januari kan ik de module tand gewoon weer uitzetten.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

chapter

fijn meelezertje dat ze het hebben aangepast. ik zit zelf met basis bij delta lloyd en aanvullende bij pno betaal daar 50% boete dus katjing 124.00

Knibbel

Dit is inderdaad heel fijn om te lezen.  Ben echt blij voor je dat je dadelijk weer met een mooi gebit kunt schitteren. Ik moet nog  even wachten tot mijn eigen risico helemaal opgebruikt is, ook wij hebben niet meer een aanvullende verzekering. Ze hebben ons uit de aanvullende gegooid toen onze achterstand te hoog werd. Nu kunnen wij wel weer aanvraag doen voor aanvullend maar gezien onze leeftijd en gebreken/ziekten op medisch gebied worden we behoorlijk onder een loep gelegd (gekeurd). We krijgen zeker wel een aanvullende verzekering maar dan  een hele lage met lage of weinig vergoeding. Voor een hogere aanvullende hebben wij goedkeuring nodig of betalen extra hoge premie. Dus wij twijfelen nog altijd.... Of we moeten overstappen naar een ander, maar dan missen we de korting voor de collectieve verzekering van de werkgever van manlief. En die is best hoog.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Meelezertje

Ja, ik ben echt heel blij. Ongedacht en zonder extra kosten een mooi rijtje tanden en kiezen. Je went er wel aan dat het niet 'je van het is', maar niet meer na hoeven te denken bij het kauwen van iets wat je gebit weer doet scheuren; en dan net als je bij  iemand bent. En altijd de secondelijm paraat hebben.

Waardeloos Chapter die boete. Hoelang moet je die betalen? Daar zit je ook niet op te wachten. Maar ja, wat doe je, als je weet dat je deze toch nodig hebt.

Ik heb de laatste jaren het risico genomen geen aanvullende verzekering te nemen. Ik ben zo blij dat ik voor dit jaar de FB.TO heb genomen, zodat ik nu, nu ik toch al mijn eigen risico vol heb, de aanvullende tand verzekering kon laten starten per 1 augustus. Ik weet niet of er andere maatschappijen zijn waar je ook halverwege het jaar een aanvullende verzekering kunt afsluiten.

Knibbel, wat erg dat je straks ook nog gekeurd moet worden voor een goede aanvullende verzekering.  Je zou ook alleen kunnen overstappen; dan mist er maar 1 de collectieve korting.

Ik wil niet teveel achterom kijken en mijn zegeningen tellen, maar toch zou ik willen dat goede zorg niet van iemands portemonnee zou afhangen. Wat een verschil met de schooltandarts in de jaren zeventig!
Onze thuiswonende zoon heeft ook geen aanvullende tand verzekering. Jaren geen controles. Wat zachtjesaan wel echt nodig wordt. Hij wil geen schulden (meer) maken. 'k Ben blij dat hij z'n leven op de rit heeft, maar ik hoop wel dat hij gauw werk gaat krijgen volgend jaar.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

chapter

zolang ik in de wsnp zit wil delta lloyd mij niet aanvullend verzekeren en basis opzeggen mag ook niet.
Daar zullen ze nu wel spijt van hebben nu ik komende week aanvraag moet doen voor een operatie van 10-15.000 euro.
Mij laten gaan was goedkoper geweest
tot einde wsnp zit ik dus vast. hopelijk dan per 1-1-2017 naar pno
geen aanvullende is voor mij gen optie ga 1-3 keer in de week naar fysio 3 kids waarvan 1 en bijna 2 beugel hebben

Knibbel

Quote from: Meelezertje on Aug 06, 2015, 09:50 PM
Ja, ik ben echt heel blij. Ongedacht en zonder extra kosten een mooi rijtje tanden en kiezen. Je went er wel aan dat het niet 'je van het is', maar niet meer na hoeven te denken bij het kauwen van iets wat je gebit weer doet scheuren; en dan net als je bij  iemand bent. En altijd de secondelijm paraat hebben.
Haha, wat klinkt mij dit zo bekend in de oren, alleen is het bij mij een voortand die altijd op de meest ongewenste momenten loslaat. Ik heb dan ook altijd een klein tubetje secondelijm in de tas.  ;D
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron