Dit zijn wij

Started by Sander, Aug 01, 2015, 07:56 PM

Previous topic - Next topic

chapter

ander kunnen hun het met je verzekeraar niet regelen? ik herken het wel had hetzelfde maar door bewindvoering toen wel hersteld gelukkig

Sander

Quote from: tuthola on Sep 18, 2015, 08:46 PM
Een excuus had zeker op zijn plaats geweest, hier zijn ze meestal niet zo scheutig mee.

Wat betreft de overlijdens verzekering is dit een keuze die iedereen zelf moet maken.....een ongeluk zit in een klein hoekje en als je dan al blij bent om te overleven in je budget is dit een regelrechte ramp.
Uit ervaring weet ik bij het plotseling overlijden van mijn vriend dat je op dat moment helemaal niet met geld of verzekeringen bezig bent, je bent totaal in shock.  Als er toen geen verzekering was geweest had ik ook met mijn handen in het haar gezeten.
Dus ik denk juist als je weinig geld hebt het toch verstandig is om een verzekering hier voor af te sluiten, ik zou voor geen goud willen dat i mijn kinderen een gemeentelijke begrafenis/crematie moeten krijgen door gebrek aan een verzekering.
Voor mezelf zou ik dit geen probleem vinden maar wel weer voor de kinderen die het hierdoor misschien beter kunnen verwerken.

Dat is ook een reden waarvoor wij dit gedaan hebben .
Mijn vader is door de gemeente begraven en dit was wel goed geregeld maar toch wil je dit niet ,

chapter , dit had ik al aangegeven bij hun .
Helaas moest ik het zelf maar oplossen en zij was niet van plan om dit te doen voor ons  >:(

tuthola

Ik hoop dat er een niet al te dure oplossing voor je komt.

Meelezertje

Je zult het misschien al gedaan hebben, maar je kunt gebruik maken van vele vergelijkingssites om een goede aanbieding te vinden. Hoe het met de acceptatie zit en eventuele opslag op de premie,die dan gevraagd wordt, kan ik weinig over zeggen. Al gebruik je de vergelijkingsite alleen maar om alle maatschappijen,die zoiets aanbieden op een rijtje te krijgen,en vraag desnoods bij alle aanbieders die je wat lijken, een offerte aan. Je krijgt bovendien overal bedenktijd. Zo kun je al een verzekering laten lopen, en gewoon opzeggen als je in die bedenktijd een betere vindt. Wel op tijd de opzegging/ annulering melden dan natuurlijk.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Sander

Komt wel goed met de verzekering  ;)
Bedankt voor de tips  ;D

Gister weer een belletje gehad van Intrum Justitia  :o
Met de vraag wanneer ik nou die rekening is even ging betalen  ???
Ik gewoon zo lomp als ik ben gezegd : NIET ...
I J : U bent niet van plan te betalen ?
Ik: U heeft pas geleden contact gehad met de bwv ( klopt niet helemaal maar wel met de instantie die alles regelt ) en deze heeft u haarfijn uitgelegd wat er gaat gebeuren en wat de plannen zijn .
I J : Ja , dat klopt . Dat was een tijdje geleden .
Ik : Dan heeft u toch uw antwoord ?
I J : uh ja ... Wilt u dit door geven aan de bwv ?
Ik : ja hoor , zal ik doen ...

Hun zijn ook 1 van de schuldeisers die het traject hebben afgewezen .
Dus denken zij toch nog even wat geld weg te kunnen halen .
Is dit überhaupt wel eens gebeurt ?
Geld krijgen van mensen die bezig zijn met de wnsp .

Chrissie

Sander, of het weleens gebeurt tijdens de wsnp dat weet ik zo niet maar sommigen zijn wel zo brutaal dat ze zelfs loonbeslag leggen terwijl mensen een schone lei hebben las ik laatst op een ander forum dat is ook iets wat niet hoort, je hebt niet zomaar een schone lei gekregen ;)

Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar wel om op je hoede te blijven zodat je goed op blijft letten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

chapter

Zeker na afwijzing minnelijk en richting wsnp komt het wel voor dat je even vogelvrij bent en ze loonbeslag leggen of bankbeslag. Logisch proberen nog zoveel mogelijk binnen te harken

Sander

Quote from: Chrissie on Sep 25, 2015, 06:50 PM
Sander, of het weleens gebeurt tijdens de wsnp dat weet ik zo niet maar sommigen zijn wel zo brutaal dat ze zelfs loonbeslag leggen terwijl mensen een schone lei hebben las ik laatst op een ander forum dat is ook iets wat niet hoort, je hebt niet zomaar een schone lei gekregen ;)

Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar wel om op je hoede te blijven zodat je goed op blijft letten.

Wordt niet zo gauw bang  ;)
En wat is er toen aan gedaan ?
Aan dat loonbeslag terwijl je een schone lei hebt .

Jammer dat zij zich dan zo opstellen chapter .
Voor hun had t minnelijke traject toch meer op kunnen leveren dan de wnsp ?

Kreeg gister ook post binnen van EDR  >:(
Of ik even 25,- zou betalen voor een verzekering van een mobieltje uit 2010 .
Wij hadden verzekering toen voor de mobiel maar zou volgens de verkoper bij de abbo inzitten .
Wij hebben ook nooit iets ontvangen aan rekeningen etc .
En nu blijkt dit bedrijf dus diverse kleine schulden te hebben gekocht
en dit nog probeert te innen .
Maar ja , deze betalen we aankomende week van de kinderbijslag en dan zijn we daar vanaf .

Ook post van groenewegen gehad .
Dat ik 2 maanden achterloop met betalen en dat zij nu incassokosten etc erboven op gooien als we niet betalen .
Dit natuurlijk door gestuurd naar de instantie en direct een mail terug gehad
met alle betalingen aan de zorgverzekering .
Deze zijn allemaal betaald dus vanwaar die achterstand ?
Gebeld met hun ... eerst 6 minuten aan de lijn en dan word de verbinding verbroken  :(
Gelijk weer bellen en dan ruim 10 minuten aan de lijn hangen en alleen maar horen :
Onze medewerkers bla bla bla .
Dan maar via de mail , heb deze via de mail gehad met de afzender wie ik moet hebben .
Dat was dus donderdag maar geen reactie .
Dus maandag weer is erachteraan gaan  8)

Chrissie

Heb het even voor je opgezocht ze ging een klacht indienen bij KBvG maar zoals ik uit het verhaal begreep is het nooit zover gekomen toen werd alles al rechtgetrokken.
Als je het verhaal wilt lezen kan je beter even naar hotforum schulden gaan, op pagina 2 staat het verhaal beschreven onder het topic "loonbeslag schuld welke onder schone lei valt" 

Oeps ineens valt me op dat ik iets over het hoofd gezien heb het is maar goed dat chapter het corrigeert ging er vanuit dat je al in de wsnp zat doordat ik chapter haar antwoordt las ben ik terug gaan kijken. Wat chapter schrijft klopt helemaal!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Sander

Ik heb t gelezen Chrissie  ;)
Dus er staat ons misschien nog een verassing te wachten over 3 jaar  >:(
Dan weet ik nu wat te doen ...

Van groenewegen tot nu toe nog steeds niks gehoord ...
De instantie heeft kort na mij contact gezocht met hun .
Telefonisch en via de mail .
Maar tot op heden heeft de instantie ook nog niks gehoord  :(
Zal binnenkort wel weer een brief op de mat liggen .
Gister wel weer een brief gehad dat er door een andere beslag is gelegd op mijn inkomen  :o
Laat dat nou een aanvulling zijn op t inkomen van mijn vrouw en dat daar dus
al beslag op ligt ... Ze zijn nou de 3e in de rij .

Ach , t zijt zo .
Voor nu is het in spanning afwachten op post van de rechtbank die ik
zo in dezer dagen wel verwacht  ;)
Hoop zo dat we het tijdens de zaak te horen krijgen en niet weer 2 weken moeten wachten  :-\
Dat wachten is namelijk dodelijk zeg  :-[

tuthola

De ene rechter verteld het meteen en de ander laat je nog even peentjes zweten... Tja dat wachten en maar wachten is vreselijk.

Sander

Afwachten dan maar tuthola  ;)
Meer kunnen we niet doen helaas ...
Vandaag kreeg ik weer bezoek van een deurwaarder ...
Dat ze loonbeslag hadden gelegd op mijn uitkering ( wwb aanvulling)
Hier was ik gister al van op de hoogte omdat ze dit per post ook al hadden
laten weten ... en nu de deurwaarder weer ...
Maar ik vertelde dus dat ik binnenkort in de wnsp en zei vroeg dus op welke datum
dit ging plaats nemen .
Gezegd dat wij nog even moesten wachten op de brief van de rechtbank .
Zei wou dus graag weten zodra t binnen is wanneer de rechtszaak is .
Nou bekruipt mij daar een raar gevoel .
Waarom willen zij dit weten ?
En is dit echt van belang ?
Kunnen zij daar ook bij aanwezig zijn en ons dan eventueel zwart maken zodat onze kans
hierop verpest word ?
Of zie ik nou spoken ?

chapter

Nee maar kunnen dan wel zien of je bent toegelaten. Dat zitting plaats vind zegt namelijk niet zoveel. Je bent dan nog niet toegelaten. Is geen 100% die toegelaten wordt. Dan zou zittingen geschrapt kunnen worden.

Sander

Nee , dat weet ik maar waarom zouden hun erbij willen zijn ?
Als de uitspraak ook niet gelijk gedaan wordt of is dit voor hun meer dat ik
de waarheid spreek omdat er ook zoveel gevallen tussen zitten die maar wat zeggen om
van hun af te zijn voor een korte tijd  ???

burningspirit

Ze hebben toch niet gezegd dat ze erbij willen zijn? Ze willen het alleen weten, ja, ik denk ook om te checken of het klopt wat je zegt. Als de zitting is geweest gaan ze aan jou vragen of je bent toegelaten. Als je ja zegt zullen ze ook dat checken. Maak je er niet druk over Sander!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)