Dit zijn wij

Started by Sander, Aug 01, 2015, 07:56 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

De kans dat andere verzekeraars moeilijk gaan doen is natuurlijk groot, zeker wanneer dit de tweede keer is dat een verzekeringsmaatschappij jullie royeert. Waarschijnlijk staan jullie nu wel geregistreerd, sommige maatschappijen accepteren risicogevallen wel maar dan met een hogere premie. Zijn jullie in ieder geval wel wa-verzekerd? Je moet er toch niet aan denken dat je een behoorlijke schade/letsel aan een ander toebrengt en dit dan zelf moet betalen...
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha een vraagje aan de gene die in de WSNP zitten welke verzekeringen moet je beslist op orde hebben ?

WA lijkt mij duidelijk worden hier voorwaarden aan gesteld welke verzekeringen je afsluit.

tuthola

Inboedel verzekering is ook geen overbodige luxe, je moet er niet aan denken dat je brand krijgt en niet verzekerd bent.

Daarom is het raar Sander dat budgetbeheer je verzekering niet betaald heeft, enige reden die ik kan bedenken dat er niet genoeg geld op de rekening stond. Hebben ze geen uitleg gegeven waarom dit al 2 maanden niet betaald is ?

chapter

Niets verplicht maar wel verstandig
Wa
Inboedel/brand
Overlijdensverzekering
Autoverzekering als je die hebt
Zorgverzekering

Knibbel

Volgens mij is een zorgverzekering verplicht voor iedereen, dus ook in de wsnp.

burningspirit

ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is een WA verzekering ook verplicht, net als Zorgverzekering
lijkt me ook logisch: als er iets gebeurd waar door je (per ongeluk) iemand anders schade berokkent en je hebt geen WA verzekering ontstaat er een nieuwe schuld, hetzelfde geldt voor als je onverhoopt ziek wordt, wat iedereen kan gebeuren
als je geen inboedel verzekering hebt kun je altijd nog wel aan gratis (of voor weinig) inboedel komen
een auto mag je alleen maar bij hoge uitzondering hebben als je in de wsnp zit, dus dan ook geen verzekering nodig, alleen als je een auto mag hebben
en overlijdensverzekering is volgens mij luxe als je in een schuldsanering zit
ze zullen willen dat je die afkoopt, tenzij het niks oplevert of zelfs meer kost dan het oplevert
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Wettelijk ben je niet verplicht een WA-verzekering te hebben, maar het wordt wel aangeraden.

chapter

Idd overlijdensverzekering luxe maar als je jaren hebt betaald anders kwijt en begin je na wsnp opnieuw. Wil mijn kids niet achterlaten zoals mijn ouders deden. Verzekerd voor 3500 was bij beide niet genoeg. Simpel kom je al snel aan 6500.
Er zijn er toch best wat met auto in wsnp. Zonder toestemming betaal je uit vtlb anders correctie op vtlb erbij als voor werk is.
Zorgverzekering verplicht noemde alleen op wat ik aan verzekeringen heb gehouden. Alleen rechtsbijstand eruit en bond voor werk erin

burningspirit

ja klopt chapter, als je schulden hebt en in de wsnp komt dan ben je heel veel gewoon kwijt
dat heb ik inmiddels als onvermijdelijk geaccepteerd
staat tegenover dat je na drie jaar (als het goed is) een schone lei krijgt
en ja, er zijn er met een auto ja, maar ik denk dat je goed moet nadenken daarover voor je dat doet

en over overlijden, hopelijk heeft niemand het nodig, maar je kunt voor veel minder ook een stijlvolle en goede uitvaart regelen, het hoeft echt niet zoveel geld te kosten

chapter

Mijn vader had vorige maand simpel. Kleine zaal 18 mensen toch 3700 euro. Als die niet verzekerd was had degene die ervoor tekende voorop gedraaid. Ik heb wel auto maar krijg er hoede correctie voor. Moet voor mijn werk naar wisselende locaties. Zou naar avonddienst dan niet naar huis kunnen. Als je uit vtlb moet betalen lijkt het mij zwaar. Ik krijg 350 als correctie daar kan ik onderhoyd van betalen en heb fijne bwv in inkomen zit reiskosten. Die hoef ik niet af te staan als ik onder vtlb blijf

Knibbel

Ik heb mij daar ook eens in verdiept Chapter, zelfs de simpelste crematie kost nog altijd handen vol geld. Het kan goedkoper, je hebt tegenwoordig low budget crematie die landelijk werken, voor ca. 1500 euro. Maar dan heb je alleen transport, kist, koeling en crematie. Wil je toch opbaring en een simpele, kleine plechtigheid erbij wordt het al gauw het dubbele. Dus zonder drukwerk en koffietafel moet je dan toch rekenen tussen 3000 en 3500 euro. Bij onze uitvaart-ondernemer kun je tegenwoordig zelf een begrafenisverzekering afsluiten voor pakweg 6 euro per maand voor een verzekerd bedrag van ca. 6.500 euro in natura....

burningspirit

gelukkig heb ik er nog niet mee te maken gehad, maar wat ik zie is dat een crematie al vanaf ongeveer 1250 euro en een begrafenis vanaf circa 1350 euro te regelen is

persoonlijk stoort het me niet als alles super eenvoudig is, dat vind ik juist heel erg mooi
je kunt een heel mooie plechtigheid zelf invullen en vaak zijn kerken ook bereid je hierbij te helpen als je geen geld hebt, ook al kwam de overledene bij leven niet in die kerk

overigens de goedkoopste kist is rond 500 euro, maar je mag ook kiezen voor een zg lijkwade, een soort kleed dat de overledene bedekt, nog goedkoper

maar dat je in een verzekering al gauw 3000 tot 3500 euro verzekerd, dat begrijp ik wel
ik zou zo'n verzekering niet willen, maar dat is dan weer mijn eigen mening

chapter

Idd met beetje. Pech was mijn wdnp klaar als ik ervoor had getekend. Als je geen eigen spaargeld hebt zadel je nabestaande op met kosten. Zijn broer wilde wel kleine plechtigheid. Muziek van telefoon met wifi box. Ik zou mijn kids niet met 3500 op willen zadelen dus wel verzekerd. Kids gratis meeverzekerd. Betaal 3.40 dis daar hoef ik het niet voor te laten

Sander

Qua besteding kon een inboedel en begrafenis verzekering elke maand wel .
Was geen enkel probleem , nu nog steeds niet .
Reden waar voor er niet betaald is om dat deze over t hoofd gezien is  :(
De rest van verzekeringen hebben we en dat word netjes betaald .
Net zoals alle vaste lasten .
Waarom dat deze dan niet gezien werd is mij een raadsel .

Had al door gestuurd naar de instantie en kreeg doodleuk een
reactie met .
Als je de nieuwe verzekering hebt , stuur dan de polis even door en dan zet
ik deze op automatisch .
Had enigszins wel een excuses verwacht  omdat dit niet onze schuld was .
Maar niet dus  :(

Gaan we weer op zoek naar een goeie die niet te duur is .
Iemand nog tips  ;)

Voor de begrafenis betalen wij per maand ...
Ik 9,44 en mijn vrouw 14.44 .
Mijn vrouw meer vanwege ziektes .
En zijn voor 8500 verzekerd en dat was alles inbegrepen .

tuthola

Een excuus had zeker op zijn plaats geweest, hier zijn ze meestal niet zo scheutig mee.

Wat betreft de overlijdens verzekering is dit een keuze die iedereen zelf moet maken.....een ongeluk zit in een klein hoekje en als je dan al blij bent om te overleven in je budget is dit een regelrechte ramp.
Uit ervaring weet ik bij het plotseling overlijden van mijn vriend dat je op dat moment helemaal niet met geld of verzekeringen bezig bent, je bent totaal in shock.  Als er toen geen verzekering was geweest had ik ook met mijn handen in het haar gezeten.
Dus ik denk juist als je weinig geld hebt het toch verstandig is om een verzekering hier voor af te sluiten, ik zou voor geen goud willen dat i mijn kinderen een gemeentelijke begrafenis/crematie moeten krijgen door gebrek aan een verzekering.
Voor mezelf zou ik dit geen probleem vinden maar wel weer voor de kinderen die het hierdoor misschien beter kunnen verwerken.