Dit zijn wij

Started by Sander, Aug 01, 2015, 07:56 PM

Previous topic - Next topic

Smile

Sander,  ik hoop voor jouw dat je toch positief blijft ondanks dit ... Misschien zijn er toch nog mogelijkheden , je  bent nog zo jong! En WAO of  tegenwoordig Wajong daar is  men niet   meer zo  snel mee, men  zoekt  via  UWV vaker  eerst uit nav een test  wat je wel nog kunt, misschien zelfs iets waar je zelf niet eens  aan gedacht hebt :) .Ik wens je veel succes .Groet Smile  :)

Sander

Oh , dat blijf ik wel hoor  ;)
T is nou eenmaal gebeurt en niet terug te draaien ...
Nee , afkeuren hoeft voor mij ook zeker niet  ;)
Kan de bovenkant nog goed gebruiken hahahaha
En misschien krijg ik wel nieuwe heupen dan kan ik ook weer na revalidatie meer doen dan nou  :)

Bedankt voor jullie steun luitjes  ;) ;) :D

Marjan12

Je bent positief en helpt je veel gelukkig.

Sander

Quote from: Marjan12 on Feb 03, 2018, 03:27 PM
Je bent positief en helpt je veel gelukkig.

Van jongs af aan al mee gekregen  ;)
Wat er ook gebeurt , altijd blijven lachen  ;D
Komt uiteindelijk altijd goed maar t duurt gewoon even  ;)

Sander

T vervolg op me werk en heup  ???
Mijn werkgever heeft me niet ziek gemeld omdat ik zelf aangegeven hebt er mee te stoppen ...
Klopt niet helemaal maar goed .
Zij hebben mij niks meer te bieden i.v.m met zittend werk .
Ik kan het niet uitvoeren qua lopen .
Dus conclusie BEIDE partijen hebben dit besloten .
Maar tijdens de communicatie merkte ik al dat het een welles nietes verhaal gaat worden .
Mij maar weer gemeld bij de gemeente dus weer afwachten hoe of wat .
En ook aangepast /zittend werk zoeken  ;)
Mijn heup is dermate slecht dat ik dus inderdaad een nieuwe heup moet hebben .
Er zit totaal geen kraakbeen meer tussen en eigenlijk ziet mijn heup eruit als een 4kant blok  ???
De andere heup komt over een paar jaar pas aan de beurt want die is nog redelijk  :(
Al met al gaat het dus toch echt gebeuren en kan ik na de revalidatie mijn been beter gebruiken ...
Maar qua slijtage is die t ergste maar qua op voertuigen zitten niet dat is dat weer mijn andere heup want ook daar zit een flinke beperking in  :(
Deze draait niet naar buiten en daardoor kan ik geen voertuigen besturen die wat dichter bij de pedalen zitten  , stel je voor dat je op een eetkamerstoel zit en je rechterbeen kan je niet recht voor je neerzetten . Wel onder je dus naar binnen  :-[
Maar t komt wel weer goed ooit hahahaha

Sander

En we zijn weer een half jaartje verder ...
Krijg inderdaad een nieuwe heup en dat gebeurt aankomende maand  :D
Alleen ben nou al vanaf februari bezig om vrijstelling te krijgen van de sollicitatieplicht ( tijdelijke ontheffing)
Maar dit duurt zo belachelijk lang  :o
Paar keer gevraagd hoe het zat maar de BWV wacht zelf ook op antwoord van de rechtbank en zodra zij meer weten dan hoor ik het wel .
In de tussentijd gewoon blijven solliciteren en ik moet zeggen , t werk trekt aan alleen ben ik degene die nou steeds moet vertellen over mijn aankomende operatie dat ze zeggen van : Laat maar even zitten en zodra je normaal kan lopen neem maar weer contact op  :-X
De gemeente zelf zegt ook al , zodra je je weer beter voelt en weer gewoon kan bewegen dan horen wij t wel tegen die tijd . Dus daar heb ik geen omkijken naar  ;)

jan

QuoteKrijg inderdaad een nieuwe heup en dat gebeurt aankomende maand

bionic man !! Goed man!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Sander

Of een kwart Terminator  ;D Jan .

Gister ook eindelijk het verslag weer binnen .
Ppfff duurt het wachten ook lang hoor als je 4 weken moet wachten voor ze het nakijken .
Maar weer goed gekeurd alleen nou tot augustus  ::)
November is het einde WSNP en normaal gesproken moeten wij deze rond die tijd inleveren .
Zal dit dan toch een voorbode zijn van afsluiting ?
dat zij dan 2 maanden hebben om alles nog op een rijtje te zeggen voor hun , de rechtbank en de schuldeisers ?

Sander

Vandaag een mail gehad van de BWV  ;D
Geachte heer, mevrouw,

Inzake uw schuldsaneringsregeling dien ik binnenkort het advies, ten aanzien van de verlening van de schone lei, uit te brengen aan de rechtbank. Dit doe ik door middel van het uitbrengen van een eindverslag. Om het eindverslag in goede orde te kunnen uitbrengen dien ik te beschikken over al uw inkomstenspecificaties en bankafschriften van de afgelopen drie maanden. Ik wil u derhalve vriendelijk verzoeken om de gevraagde gegevens binnen 14 dagen na heden aan mij te doen toekomen. Voorts wil ik u vragen om mij met ingang van heden, voor zover u dit nog niet deed, maandelijks te voorzien van uw inkomstengegevens en bankafschriften. Mochten er zich nog wijzigingen hebben voorgedaan in uw financiële/persoonlijke situatie, die niet uit deze stukken volgen, wil ik u vragen om mij ook te voorzien van de achterliggende specificatie(s) hiervan.

Als er geen onregelmatigheden zijn dan zal ik positief adviseren ten aanzien van de verlening van de schone lei. In dat geval is de kans groot dat de eindzitting pro forma zal plaatsvinden. Pro forma houdt in dat u niet ter zitting hoeft te verschijnen. Indien er wel onregelmatigheden zijn dan ben ik genoodzaakt om een negatief advies uit te brengen en is de kans groot dat er een inhoudelijke zitting zal plaatsvinden.  In dat geval wil ik u adviseren om de tijd tussen het eindverslag en de zitting te gebruiken om de onregelmatigheden zoveel als mogelijk te herstellen. Als de onregelmatigheden tijdig hersteld worden dan kan het advies mogelijk nog voorafgaand aan de eindzitting herzien worden. In het geval dat er een negatief advies is uitgebracht, krijgt u een kopie van het eindverslag met daarbij de redenen van het negatieve advies. Indien u na het eindverslag vragen heeft of indien u advies wenst bij het herstellen van (eventuele) onregelmatigheden dan kunt u uiteraard contact opnemen met uw bewindvoerder of één van de assistenten.

In het vertrouwen u hiermede voldoende te hebben ge?informeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Geeft toch een spannend gevoel  :P
Maar vragen ze dit juist op tijd aan vanwege eventuele drukte bij de rechtbank of zou het kunnen zijn dat wij eerder schuldenvrij zijn ?

chapter

Ongeveed 3 maanden ervoor. Je schone lei heb je pas na slotuitdeling en over algemeen niet eerder dan 36 maanden.
Zou ook niet fair zijn. Maar gebeurd steeds vaker sat rechtbank laat is. Hoorde laatst van rechter dat aantal bewind aanvragen zorgt voor masnden aan behandeltijd

Sander

Kan dan wel kloppen want november zijn wij klaar ( als alles goed verloopt )
dacht hier eerder ook al aan maar blij dat het even geverifieerd word  ;)
Kortom nog 4 maandjes te gaan  ;D
Maar wat ik dan wel apart vond is dat in ons vorige verslag van april/mei stond dat wij in augustus
dus weer een verslag krijgen ....
En nou al het eindverslag moeten insturen , dan is dit niet het eindverslag maar die van augustus  :P :P

chapter

Op zich klopt het wel. Moet er in augustus zijn. Dat is het bijna en pas als ze spullen heeft kan ze rekenen voor nieuw vtlb etc.
Tussen vonnis en definitief schone lei zat 6 maanden. Had daar weinig last van want vaak mag je na 36 maanden stoppen met afdracht

Sander

Nou ja , we zien het wel weer ...
Gister een wat minder goede mededeling gehad van de BWV wat ik totaal niet snap  :o

Mijn ontheffing van sollicitatieplicht he ik eindelijke ene antwoord op gehad en dit is afgewezen i.v.m.
te weinig bewijs dat ik inderdaad een operatie moest ondergaan .
Ik had alleen brieven met afspraken waarop ik moest komen en daar stond niks van een operatie in .
Maar ik heb na de operatie mijn ontslagbrief gehad en deze gister maar even door gemaild .
maar t meest vreemde hiervan is dat de BWV nou dus beweert dat ik al vanaf februari niet gesolliciteerd heb of althans niet de bewijzen door gemaild  :o
Ik heb ze gister dus laten weten dat ik op de hoogte ben dat ik ondanks de veel te late reactie van de rechter gewoon heb gesolliciteerd en de mails hiervan heb doorgestuurd op de bepaalde datums .
Immers bewaar ik deze al 3 jaar in me mail dus makkelijk terug te zien ...
Vond het echt heel apart en was hier ook wel behoorlijk boos om  >:(
Ik hou me immers wel aan deze eisen en dan zeggen zij gewoon even van niet ...
Alles wat ik hun mail komt in een dossier te zitten en dan ineens dit ?
Nou ja , ik hoop gewoon dat dit een klein foutje was van hun kant en ik hier dus geen gelazer mee krijg ...

Rene

Alles draait om bewijsvoering, meldt aan de bewindvoerder dat je het niet eens bent met zijn strekking op het verhaal. Geef aan hoe het werkelijk in elkaar steekt. Wacht een dag met het versturen van het antwoord, zodat je niet uit emotie reageert en dingen schrijft waar je later spijt van krijgt.

Sander

Ik heb dezelfde dag al terug gemaild en dit ook netjes gedaan en niet uit emotie  ;)
(bedankt voor de tip )
Ik heb de datums doorgestuurd waarop ik de stukken heb gestuurd naar hun zodat zij dit op datum terug kunnen zoeken , ik moet vandaag de stukken van afgelopen maand insturen en doe dan ook gelijk de andere mails er maar weer bij .
Dan weet ik zeker dat zij dit weer binnen hebben en kunnen ze er niet onder uit  ;)