Dit zijn wij

Started by Sander, Aug 01, 2015, 07:56 PM

Previous topic - Next topic

Sander

Nee, maar misschien omdat jullie dit tot maart hadden ?
Wij langer , zou dat misschien de reden zijn ?
Ik zou het niet weten .
Postblokkade is ook niet helemaal feilloos hoor ...
Gister ook weer 2 brieven gehad die net bij de bwv zij  geweest .
Gebeurt in een maand ongeveer 2 a 3 keer .
Is gelukkig geen nare post en zou dat wel zo zijn  , mail ik het zelf nog door  ;)
Maar het meeste rust geeft dat je geen incassobrieven en deurwaardersbrieven binnen krijgt  ;D
Heerlijk als je dit al 10 jaar gewend bent om t niet meer te krijgen  :P

Ook een camper/caravan heeft geen bel of sleuf hoor , gewoon  ;D ;D ;D

Sander

Ik heb pas geleden diverse bloed onderzoeken moeten laten doen ...
Hier kwam dus uit dat ik tegen diabetes 2 aan zit  :-\
Afvallen is dus een must ...
Sta er zelf helemaal achter dus dat zal geen probleem moeten zijn .
Maar nou zijn dus ook de waardes voor vitamine b12 en vitamine d heel laag en
krijg sinds afgelopen week medicatie daarvoor .
Nou snap ik dus ook waarom ik elke dag zo moe en futloos ben  :(
Dacht zelf aan een werkloosheidsdipje ...
Nou is het zo dat ik verplicht bent om te solliciteren .
Maar is hier bij de rechter en bwv geen tijdelijke ontheffing voor te krijgen ?
Moet er nou helaas niet meer aan denken om te werken .
Puur omdat ik elke dag moe ben .
Tussen de middag doe ik zelfs een dutje .. ala 2 uur gemiddeld  :-[
Merk ook dat ik geen concentratie meer heb en vaak afgeleid bent ...
Baal hier echt heel erg van want ik ben nooit zo geweest ...
Zelfs met vakantiedagen was ik op me werk te vinden mocht ik geen daggie weg zijn met het gezin  ;)
Wil graag werken maar als ik zo bij een baas binnen stap ben ik ook bang dat ik zo weer buiten sta
omdat ik gedemotiveerd lijkt etc ...

nooitmeer

Ook met een WW uitkering kan en moet je je ziekmelden. Hier voor gelden de zelfde procedures als een ziekmelding bij een werkgever. Het UWV bepaalt dan of je nog een sollicitatie plicht hebt maar dat hangt natuurlijk af van de ziekte.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Sander

nooitmeer ...
Heb geen WW alleen een kleine aanvulling vanuit de gemeente .
Maar het gaat mij meer om de sollicitatieverplichting  ;)
De gemeente maak ik me niet zo druk om .

chapter

Je kan toch gewoon solliciteren. Je hebt sollicitatieplicht geen werkplicht.
Mogelijk voel je je met medicatie al snel beter?.
Je kan keuring aanvragen maar die zijn vrij pittig. Kijken niet naar wat je niet kan maar wel kan.

Sander

Nou de injecties b12 zitten er nou op ...
Heb een dubbele dosis gehad  :(
Fout van de ondersteuner ...
Had niks aangegeven en ook al een paar keer gevraagd totdat
ik weer moest komen en weer met een nieuwe assistente het over de b12 had .
Zij is het toen gelijk geen uitzoeken en ik hoefde maar 5 weken injecties te hebben elke week 2 ...
Heb er dus 10 weken over gedaan  :o
Maar goed , merk niet veel verschil maar dat gaan we volgende maand zien tijdens bloed prikken .
Traject voor afvallen is ook in beweging .
Aangeraden door een diëtist is geen koolhydraten meer eten ...
Das fijn dus geen brood , aardappels en rijst en pasta ... Op zich wel erg lekker
om veel groente vlees te eten maar ook weer duurder .
Dus de koolhydraten helemaal laten staan wordt t niet .

Volgende week naar de instantie die ons budget beheert .
Zij willen nou alles gaan afbouwen en moeten we t zelf gaan doen  :(
Beetje gemengde gevoelend hier over .
Het is fijn dat we dit zelf mogen doen , we zijn immers volwassenen .
Maar aan de andere kant , je leefgeld ontvangen per week en geen gezeur met de rekeningen
is wel heel erg fijn .
Hierin zullen wij nog wel wat hulp of tips in moeten krijgen want al een jaar of 4 beheren wij dit niet meer zelf .
Dus al met al best spannend  ;)

Smile

Hallo  :)   wat fijn dat jullie  straks  weer de  mogelijkheid  krijgen om zelf  je  financien te regelen, het moet er toch eens  van komen en met weekgeld is  het  best wel fijn vind ik zelf. Als je  goed oplet  wat je koopt en reclame  in de gaten houdt  is het goed te doen. Soms  kook ik voor  2  dagen is  vaak ook   lekker en goedkoop,  bijv.  macaroni , stamppot, soep , of een lekkere ovenschotel .Op warme dagen maaltijd  salades zelf maken  , zit veel vitamines in en vult  goed , mocht je internet hebben  daar vind je  genoeg  recepten en recepten om te budget koken , goedkoop maar ook  smaakvol. Wat  betreft  je  diabetes 2  , dat heb ik zelf ook , met de goede medicatie  gaat dit  snel de goede kant op , in het begin wordt er  vaker  geprikt en gecontroleerd  zodat men indien nodig de medicatie  kan aanpassen. Meestal  merk je  na enkele weken al  echt het  verschil en werken ja  eventjes  vervelend  maar Diabetes is  geen reden om niet te gaan werken daar wordt men ook niet  snel voor afgekeurd door UWV, daar  vele mensen dit hebben en misschien nog wel in ernstigere mate. Koolhydraten  moet je idd op letten maar betekent niet dat  je  dit  niet meer mag eten alleen in mindere mate maar er zijn genoeg   dingen te koop die je  wel mag eten.Hiervoor kun je ook bij n dietiste  terecht die helpen je op weg  :) en geven je  advies en recepten. Werken is  vaak een goede afleiding en een  dagbesteding want mijn ervaring is ..thuis  zitten  ga je piekeren en je hebt minder sociale contacten en je kunt je nog eens  wat opbouwen.Heel veel   sterkte  en vooral  succes !  Groet, Smile :)

chapter

sluit mij aan bij smile werken geeft ook goeds zo is je vtlb ook 5% minimal breder. Als je auto nodig hebt voor werk correcties etc. Voor b12 tekort en diabetes ga je geen vrijstelling krijgen. Voordeel ook met werk ben je in beweging wat ook weer goed is voor afvallen. Als je leukebaan hebt kost dat vaak minder energie en geeft het veel energie. Kaeuring kun je aanvragen maar hou er rekening mee dat niet zoals vroeger dat ze keken naar wat je niet kan nu kijken naar wat je wel kan... Sommige bwv en rc hanteren wordt je afgekeurd betalen hun de keuring maar wordt je goedgekeurd betaal je keuring zelf. Je kan zelf beste bepalen of de kans op afkeuring groot is

Sander

Quote from: Smile on Aug 26, 2016, 12:34 PM
Hallo  :)   wat fijn dat jullie  straks  weer de  mogelijkheid  krijgen om zelf  je  financien te regelen, het moet er toch eens  van komen en met weekgeld is  het  best wel fijn vind ik zelf. Als je  goed oplet  wat je koopt en reclame  in de gaten houdt  is het goed te doen. Soms  kook ik voor  2  dagen is  vaak ook   lekker en goedkoop,  bijv.  macaroni , stamppot, soep , of een lekkere ovenschotel .Op warme dagen maaltijd  salades zelf maken  , zit veel vitamines in en vult  goed , mocht je internet hebben  daar vind je  genoeg  recepten en recepten om te budget koken , goedkoop maar ook  smaakvol. Wat  betreft  je  diabetes 2  , dat heb ik zelf ook , met de goede medicatie  gaat dit  snel de goede kant op , in het begin wordt er  vaker  geprikt en gecontroleerd  zodat men indien nodig de medicatie  kan aanpassen. Meestal  merk je  na enkele weken al  echt het  verschil en werken ja  eventjes  vervelend  maar Diabetes is  geen reden om niet te gaan werken daar wordt men ook niet  snel voor afgekeurd door UWV, daar  vele mensen dit hebben en misschien nog wel in ernstigere mate. Koolhydraten  moet je idd op letten maar betekent niet dat  je  dit  niet meer mag eten alleen in mindere mate maar er zijn genoeg   dingen te koop die je  wel mag eten.Hiervoor kun je ook bij n dietiste  terecht die helpen je op weg  :) en geven je  advies en recepten. Werken is  vaak een goede afleiding en een  dagbesteding want mijn ervaring is ..thuis  zitten  ga je piekeren en je hebt minder sociale contacten en je kunt je nog eens  wat opbouwen.Heel veel   sterkte  en vooral  succes !  Groet, Smile :)

Diëtiste loop ik al bij en van haar diverse recepten gehad ...
Leuk maar duur , van haar moet ik ook alle koolhydraten laten staan .
Mocht ik geholpen worden dan mag ik wel weer koolhydraten maar dit zal dan in kleinere porties zijn ...
Eet nou ook met gemak 3 borden macaroni weg , das veels te veel maar blijf een honger gevoel houden en het idee van een glas water gaat bij mij niet op ...
Werk zoeken is nog steeds prio 1  ;)
T idee van langs t UWV gaan ofzo voor een keuring is allang van de baan ...
Sociale contacten heb ik wel genoeg ... daar zorg ik wel voor ...
Weliswaar hoef ik niet met alles mee te doen maar daar heb ik me bij neer gelegd , komt wel als we uit de schulden zijn , daar kijken we nou naar uit .
Ga zondag even goed zitten en dan alles op papier zetten en berekenen hoe of wat en bekijken
hoe we in de gaten gaan houden hoe de rekeningen betaald worden ...

Quote from: chapter on Aug 26, 2016, 01:15 PM
sluit mij aan bij smile werken geeft ook goeds zo is je vtlb ook 5% minimal breder. Als je auto nodig hebt voor werk correcties etc. Voor b12 tekort en diabetes ga je geen vrijstelling krijgen. Voordeel ook met werk ben je in beweging wat ook weer goed is voor afvallen. Als je leukebaan hebt kost dat vaak minder energie en geeft het veel energie. Kaeuring kun je aanvragen maar hou er rekening mee dat niet zoals vroeger dat ze keken naar wat je niet kan nu kijken naar wat je wel kan... Sommige bwv en rc hanteren wordt je afgekeurd betalen hun de keuring maar wordt je goedgekeurd betaal je keuring zelf. Je kan zelf beste bepalen of de kans op afkeuring groot is

Helaas had ik zo'n baan waar je fluitend naar toe ging ...
had ook veel voor me werkgever over , soms weleens dagen van s'morgens 6 tot sávonds 11 ...
Leuke collega's hoop lol ... Werkplaats en alles mogen gebruiken als ik iets aan de auto had ...
Helaas en daar baal ik nog steeds wel een beetje van dat ze moesten stoppen ...
maar daar kan ik niet te lang in blijven hangen .
Maar we zullen doorgaan  ;D

chapter

Idd en soms komen dingen weer op je pad. 2015 ben ik geslaagd voor niveau 4. Ik heb net voor diploma gesolliciteerd op de woning ernaast. Daar viel ik al in zoals ik al eerder zei fluitend.
Ik werd al op mijn brief afgewezen voor deze assistent begeleider functie. Zelfde manager als waar ik opleiding deed en slaagde met 2 voldoendes en een goed. Toen op andere woning gesolliciteerd werd tweede. Nu zou ik een zwangerschapsverlof opvangen op weer andere woning tot eind december. Toen kwam weer vacature op de woning vrij waar ik zo graag werk maar wilde niet solliciteren want eist dat iemand met jaren ervaring ook zou solliciteren als persoonlijk begeleider en ik zat vast aan het verlof en heb dan een te groot verantwoordelijkheid gevoel. Maar goed collega's mij toch flink gepost te solliciteren. Ik mocht op gesprek komen en werd uitgenodigd voor tweede gesprek en jawel ik heb de baan. Hogere functie als vorig jaar doodeng maar ook zo gaaf... wat ik ermee zeggen wil blijf dromen soms komen ze uit.

Sander

Zo , het half jaar verslag weer binnen gehad en goedgekeurd voor een half jaar  ;D
Alles is goed en de vtlb is weer verhoogd .
Dus das weer een geruststelling .
Merk helaas wel dat t steeds moeilijker word met rondkomen  :(
Al een paar keer moeten bietsen ( zo voelt t ) voor iets extra's .
Sinds afgelopen week kunnen wij bij een voedselbank terecht en
dan wel met eigen bijdrage van 2,- ...
Dit is wel fijn .
Veel producten strak tegen de houdbaarheidsdatum aan maar gelukkig kan je
ook t een en ander invriezen .
Erg dankbaar hiervoor  ;D
Qua werk is t nog steeds bagger .
Solliciteer veel en ook regelmatig op gesprek maar dan loopt t uiteindelijk op niks uit  :-[
Heel vaak afwijzing terwijl ik echt super gemotiveerd ben .
Maar we blijven doorgaan .
Heb wel van 1 bedrijf een soort toezegging gehad , dat ik in januari zou gaan beginnen .
Maar dit was vaag gezegd door een uitzendbureau die dit dan doorspeelde aan mij .
Ik blijf daar niet op dood staren natuurlijk .
Ook nog vaak ritjes naar t ziekenhuis voor allerlei onderzoeken etc .
Blijk nou een slaapapneu te hebben ( osas ) en heb daar een cpap voor gehad .
Wat een PIEP ding zeg ... Slaap slechter en word heel moe wakker , slaap nou maar 4 uur per nacht
word benauwd wakker , geen lucht meer loop te hijgen als een paard word ook duizelig wakker en dan opstaan en neer vallen  :-\
Hier maar tijdelijk mee gestopt en wachtende op de longarts wat hun bevindingen zijn ...
Want dit trek ik niet langer ...

Sarah92

Hoi Sander,

Ik volg je verhaal al een tijdje van een afstandje, wat frustrerend allemaal voor jou en je gezin.
Ik ben blij voor je dat je af en toe een meevaller(tje) hebt. Dat geeft de burger weer moed ;)

Zet hem op en hou vol! Als je de motivatie kunt vinden kan geld besparen heel leuk zijn, en als je eenmaal uit de schulden bent en je die leefstijl vol kunt houden...

Succes!

Sander

Hallo Sarah ,

Ach , wat is frustrerend ...
Ik heb van jongs af aan al een instelling van dat andere mensen t nog slechter kunnen hebben dan ik/wij .
Ik heb geleerd om te roeien met de riemen die ik heb .

Zo zijn wij ook heel blij met meevallertjes .
Is toch best wel fijn en geeft je toch wat rust .
T kan altijd beter en heb daar ook alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen  .
En je komt er altijd sterker uit  ;)

Tevens weer een meevaller ...
Hoef de apparaat niet meer te gebruiken ,
word tijdens de operatie dan beter in de gaten gehouden .
Dit heb ik liever dan vele slapeloze nachten .

Sander

Zoals ik al had verwacht is de baan niet door gegaan ...
had afgelopen maand maar even contact opgenomen met het uitzendburo ...
Krijg ik te horen dat ze mensen moesten ontslaan   :o
Had t vermoeden al maar goed .
Ben dus nog steeds aan het zoeken en solliciteren  :-X
Steeds t zelfde of totaal geen reactie of sorry maar we hebben zoveel
sollicitanten .
Zoek nou 50km vanaf mijn postcode ...
Moet ik nog nog verder gaan zoeken ?
Ook nog steeds moe en futloos , heb t idee dat de b12 en vitamine d niks heeft gedaan .
Maar volgens bloedonderzoek is alles goed ...
Suiker staat op 8 en is dus ook goed ...

Smile

Sander  , misschien n  goede tip :  tegen apneu  krijg je   een  bitje  heet dat , wordt op maat gemaakt ,  dat moet je  s nachts in je mond  doen ,  nergens last van , lekker doorslapen  en uiteraard een ander mens !  Ik zou dit eens  navragen want dit helpt echt , succes  !   Groet, Smile :)