Dit zijn wij

Started by Sander, Aug 01, 2015, 07:56 PM

Previous topic - Next topic

chapter

top sander.
kijk wel even goed op je vtlb bedrag daar staat wat je aan vakantiegeld mag behouden, dat is niet alles helaas.
vraag ook goed na of je auto uit vtlb moet betalen de autokosten etc of dat je in je vtlb er een correctie voor krijgt.
Succes voor je het weet zijn jaren om.

Sander

Quote from: Smile on Jan 28, 2016, 05:58 PM
Hallo Sander  :)   ja  het  brengt idd  rust  en dat  is  toch ook  erg  belangrijk. Fijn dat  jullie  je  vakantiegeld  mogen behouden , n fijne  extra  . De  auto  ja  verschilt  bij iedereen , de een mag  m wel houden  de ander niet, maar daar zijn natuurlijk redenen voor  en het  belang of  je die ook echt wel  nodig  hebt  bijv ivm  werk . Fijn  dat  dit  al  duidelijk is  , ik wens je  veel  succes  met het  vinden van n nieuwe  job.  Komt  goed  , groet, Smile    :)

Mogen niet alles hebben en dat is ook niet erg .
De bwv heeft aangegeven dat 700,- voor ons is en de rest gaat naar de boedel .
Auto mogen we gelukkig behouden vanwege medische redenen .
Thanks  ;)

Quote from: chapter on Jan 29, 2016, 01:51 AM
top sander.
kijk wel even goed op je vtlb bedrag daar staat wat je aan vakantiegeld mag behouden, dat is niet alles helaas.
vraag ook goed na of je auto uit vtlb moet betalen de autokosten etc of dat je in je vtlb er een correctie voor krijgt.
Succes voor je het weet zijn jaren om.

chapter , klopt wat wij mogen behouden was al snel duidelijk .
Nou is het nog uit de vtlb , mocht ik straks meer gaan rijden dan komt er een correctie op vanwege de reiskosten .
En vond de 2 maanden al snel genoeg gaan  :P
Thanks  ;)

Sander

Afgelopen week een intake gehad bij een uitzendbureau en ik kon dus gister beginnen met werken ...
Hoera zal je zeggen ...
Maar nee hoor  >:(
Gister eind van de dag te horen gekregen dat ik niet meer terug hoef te komen mits ik afgevallen ben ....
Ben te zwaar voor de functie en hun willen geen risico lopen dat er iets gebeurt .
Waardoor ik dan gewond raak en hun problemen krijgen met de arbo etc  :(
Dus mijn zoektocht naar werk gaat weer verder  :-\

Jiske

@Sander

goh wat vervelend voor je. Was/is je eendaagse werkgever dan op zoek naar een gespierde stopnaald of heb je ernstig overgewicht? Mag ik vragen wat dat dan voor werk was?

Groetjes en sterkte Jiske.

Sander

Denk het eerste  ;D
Heb wel flink overgewicht ... maar pas nog steeds in normale stoelen  ;D
mag wel wat van af ... voor een lengte van 1,90 is een gewicht tussen de 90 a 100 wel oke ...
Ik zit daar 40 kilo overheen ....
Maar ook vanwege de veiligheid , ik moest op hoogtes werken en
het uitzendbureau had dit moeten zien dat ik vanwege mijn gewicht niet geschikt was hiervoor ...
Ze konden mij niet garanderen dat de val lijn mijn zou kunnen hebben mocht ik naar beneden kukelen 

Jiske

@sander

thnx voor het antwoorden van mijn vraag, die voor sommigen off-topic en nieuwsgierig over kan zijn gekomen.

Er zat toch een bepaalde gedachte achter mijn vraag.

Heb je, zoals in dit geval, minder kans op geschikte banen dan overweeg eens om de huisarts te bezoeken of je bij een dieetiste terecht  kan op doktersadvies.
Is mogelijk aftrekbaar van de belasting en abbo van fitnesscentrum kost ook geld, maar dat hoort erbij.
Vraag eens aan je bwv of je dat kunt opvoeren ter verhoging van je vtlb, mogelijk toch weer belastingaftrek, vergroting van je mogelijkheden op de arbeidsmarkt en last but not least goed voor je gezondheid.

Nogmaals het is maar een gedachte.

Sander

Inmiddels is de stap gezet naar een obesitaskliniek  ;D
in april heb ik de 1e gesprekken dus kijken wat het gaat worden .
Gister ook een dagje proefgedraait en heb einde van de dag mogen
horen dat de beste man in zee wil gaan met mij .
T is nog wel een opstartend bedrijfje en kan zeer waarschijnlijk volgende maand fulltime aan de slag .
Toch hou ik t in me achterhoofd dat dit kan falen en blijf dus ook gewoon solliciteren .

Gister naar me werkdag die positief was ook weer gelijk een negatieve draai eraan  :-[
Ik had volgens de BWV weer schulden gemaakt en kreeg dus op me donder dat ik zo snel mogelijk moet betalen of een regeling miet treffen binnen 8 dagen  >:(
Ik heb helemaal geen schuld gemaakt maar nou blijkt het te gaan over de premie van de zorgverzekering te gaan .
Deze was niet betaald door de instantie  :-\
Deze mail dus maar door gestuurd naar de instantie en vanmorgen was het bedrag betaald .
Gelukkig  ;)
Maar dat je dan toch weer op zo'n manier behandeld word met een dreigende toon ... bah .
Maar ja , we gaan gewoon door  ;D

chapter

knap van je al zal dat ook effect hebben op je werkgever, als je laat opereren ben je niet een periode beschikbaar.
De bwv det gewoon zijn werk, zie het niet persoonlijk. Zij/hij heeft de functie jou te controleren en ik zou als ik jou was zolang jij het uit handen geeft aan ander bureau die dicht op de huis zitten. Want eventuele kosten van te laat betalen gaan van jouw budget wat natuurlijk enorm zonde is. En ook voor betalingsfouten ben jij verantwoordelijk. Dat was voor mij reden om budgetbeheer er meteen uit te gooien en het zelf te doen. Liever zelf mijn wsnp op spel zetten als door fouten van een ander

Sander

Nou inmiddels een half jaar verder .
Wat een rust is dit zeg .
Helaas zit het met t werk niet mee .
Nog veels te rustig , geen werk etc etc .
Dus flinke afknapper dit en gaat de zoektocht verder .
Ook het half jaarlijkse controle gehad en was enorm positief .
Wij werken met alles mee , maken geen nieuwe schulden .
Onze vtlb is zelfs verhoogd .
Alleen blijft de instantie nog een bedrag maandelijks over te maken naar de boedelrekening .
Volgens de bwv is dit niet nodig op dit moment omdat onze inkomen lager is dan de vtlb .
Ook staat dit in de rapportage .

Er is in de afgelopen periode geen ruimte geweest voor afdracht aan de boedel, echter is er wel maandelijks afgedragen waardoor er een boedelvoorstand is ontstaan ter hoogte van 404,-
De bewindvoerder zal de boedelvoorstand uitkeren .

En dan verder op staat dan :

Naar aanleiding van het saldo op de boedelrekening zal er naar verwachting geen uitkering plaats vinden richting de crediteuren .

Houdt dit in dat het weer naar onze rekening komt ?

Ook was de einddatum ook in zicht  ;D
vanaf 25 november 2018 zouden wij schuldenvrij kunnen zijn  ;D

gewoon

Ha Sander

Gaat weer geweldig toch en fijn dat je de eind datum al in beeld hebt.

Dat er misschien geen geld naar de crediteuren gaat hoeft niet te betekenen dat je het gespaard geld terug krijgt ik meen dat de bewindvoerder ook met kosten komt maar dat weten andere beter die ook in een traject zitten.

chapter

fijn dat het goed verloopt op werk na
Nu zal er geen uitkering plaats vinden je draagt ook niks af aan de boedel. ga je straks werken en kom je bv 400 boven vtlb komt er 4800 op jaarbasis in boedel en komt er wel uitkering.Wat niet op boedelrekening staat kun je niet uitgeven. Als er wel wat staat gaat het eerst naar bwv kosten erna schuldeisers maar komt niks terug naar jullie op voorstand etc na

Sander

Alles wat boven de vtlb komt gaat naar de boedel heb ik gelezen .
Kosten aan de bwv zijn er niet .
Dit stond ook in de rapport .
Dat zal denk ik gaan komen als ik werk heb .

Sander

Net de instantie en de bwv gesproken over het bedrag .
Dit is voor ons om vrij te besteden  ;)
Mooie meevaller , kan goed besteed worden

burningspirit

Oh .... geen kosten voor bwv? Dat komt mij nogal vreemd voor. Wij hebben ook net ons eerste halfjaarlijkse rapport ontvangen. We hadden een teruggaaf van energie en zover ik begrijp is daarvan onze bwv betaald. Ook wij hadden tot en met maart geen afloscapaciteit. Dus ik begrijp het niet helemaal. Ga er wel eens in duiken.
Overigens: wij hebben ook die ervaring van relatieve rust. Al was het alleen maar dat er zo weinig post komt. Haha. Misschien laat ik de blokkade voortduren....  8) geintje hea? Maar alle gekheid op een stokje, ik ben er blij mee, nu we die einddatum hebben. Nu maar secuur alle hobbels en kuilen zien te omzeilen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ha BS

Misschien gaan daarom mensen graag op vakantie met een tentje geen deurbel of brieven bus in de luifel.

Wat een rust