Restschuld bewindvoering.

Started by Pluizenbol, Jul 29, 2015, 05:54 PM

Previous topic - Next topic

Pluizenbol

Mijn moeder staat onder bewind. Ze was destijds met een 'kleine' â,¬5000 onder bewind gegaan.
De bewindvoerder heeft het laten oplopen tot ongeveer â,¬17000. Nu heeft mijn moeder getekend bij de gemeente voor â,¬3000. Hiervan moet de bewindvoerder nog ongeveer â,¬550 van aflossen. Nu kan mijn moeder misschien een gift ontvangen van haar tante, zodat ze die â,¬550 in een keer kan afbetalen en van al het gedoe af is. Maar mijn vraag is, mag dit zomaar!? Of krijgt ze dan álle schulden terug oid?

An0niempje

Op het moment ben ik niet helder genoeg om je hier een goed antwoord op te geven.
Wel wil ik jou en je moeder veel sterkte toewensen.
Het doet me verdriet om weer een verhaal te lezen van bewindvoerder die er een puinhoop van maakt...
Wanneer wordt de politiek eens wakker en gaan ze het toezicht op bewindvoerders verbeteren.
Ook bij rechtbanken moet er wat dit betreft het één en ander verbeteren....

An0niempje

Het is een hele moeilijke situatie. Helaas ook herkenbaar voor mij.
Normaal gesproken wordt gezegd: overleg dit met de bewindvoerder, maar dan moet er wel normaal met zo'n bewindvoerder te praten zijn.
Mijn ervaring is helaas, dat als de bewindvoerders schuldig zijn aan wanbeheer, dat er dan ook niet meer echt met ze te praten valt. :(
Officieel mag het niet, maar ik heb het vaak wel gedaan: zelf contact opnemen met de bedrijven en de situatie uitleggen en vragen, of ze bij het bedrijf mee kunnen denken.
Het lastige in deze is ook, dat de gift zal moeten gaan via de bewindvoerder.
Ik heb in een situatie gezeten, dat de kerk bij wilde springen ivm een huurbetaling, bewindvoerders hadden 3 maanden geen huur betaald en woningstichting dreigde met het starten van een uitzettingsprocedure.
Kerk wilde het regelen met bewindvoerder en het dus niet achter de rug van de bewindvoerder omdoen, alleen bewindvoerder nam vervolgens geen contact op met de kerk, om het te regelen...
Lijkt dus een beetje op jouw situatie...

sacredfour

QuoteZe was destijds met een 'kleine' â,¬5000 onder bewind gegaan.
De bewindvoerder heeft het laten oplopen tot ongeveer â,¬17000. Nu heeft mijn moeder getekend bij de gemeente voor â,¬3000.
Hoe is dit mogelijk?

Wat zijn de voorwaarden waarvoor je moeder getekend heeft bij de gemeente?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.