Gespreid betalen Menzis

Started by An0niempje, Jul 27, 2015, 06:31 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Eigenlijk is het nog niet echt een betalingsprobleem, maar wil ik juist voorkomen, dat het een betalingsprobleem wordt...
Ik heb nog bijna 200 euro eigen risico over, de rest is al opgegaan aan medicijnen.
Nu ben ik afgelopen donderdag een ongelukje gehad en ben ik ben de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd: zeg maar dag tegen de rest van je eigen risico....
Dus ik weet dat er binnenkort een rekening van Menzis aan zit te komen van bijna 200 euro.
Onlangs heb ik ook de eigen risicobetalingen op automatische incasso gezet.
Ik wil zo min  mogelijk losse rekeningen hebben. Genoeg gezondheidsproblemen en andere dingen aan mijn hoofd en ik wil voorkomen, dat ik rekeningen daardoor vergeet te betalen.

Maar goed, ik belde vanmorgen naar Menzis met de vraag of de rekening die er nu aan gaat komen willen verdelen of het resterend aantal maanden van 2015. En dat kan dus niet.
Na ja, het kan wel, maar dan moet ik weer overgaan op acceptgiro (dat wil ik dus niet) of de incasso laten storneren en als ik het goed begrepen heb, kan ik na storneren wel een regeling treffen voor gespreid betalen via automatische incasso...

Ik ben nu dus van  plan om de rekening te laten storneren en dan weer contact opnemen met Menzis, maar ik vind het erg omslachtig allemaal :(

Iemand hier ervaring mee, hoe ik het alsnog kan regelen, dat ze alsnog direct de boel opsplitsen...

Ik heb er zelf al aan gedacht om ze een mail te sturen met alsnog mijn zelfde vraag erin en wat extra uitleg van mijn kant, waarom ik graag gespreide betaling via automatische incasso wil.

Mijn moeder was echt helemaal verbaasd, zij zij betaald gewoon gespreid via automatische incasso...

Meelezertje

Ik kan je geen informatie geven. Maar hoe is het met je na het ongeluk?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

(lichte) hersenschudding, dus moet me een beetje rustig houden... Moet nu ook laptop weer aan de kant gooien ivm hoofdpijn en duizeligheid. Maar goed, dat is niet anders. Ergste vind ik, dat ik mij niets meer kan herinneren... Niet echt een leuke afsluiting van een weekje weg... Dus ipv van een lekker nagenieten van een weekje weg, voel ik mij nu juist heel verdrietig (kan ook door de hersenschudding komen)

Maar goed, ondertussen moet ik zorgen dat ik een goede betalingsregeling kan treffen aangaande het eigen risico. Ben namelijk juist blij, dat alle vaste lasten ed gewoon goed lopen... En eigenlijk bij voorkeur zonder de spaarrekening hiervoor te moeten gebruiken...
Maar ergens snap ik het ook niet van zo'n bedrijf. Ze weten dat ik problemen heb gehad met betalingen. Ik mag aannemen dat ze blij zijn, dat alle betalingen nu goed lopen, op een kleinigheidje na, maar dat is nu ook betaald, en dan wil je je goodwill tonen om bij nog voor de rekening er is, met een oplossing te komen en dan krijg je deksel op je neus...
En ja, ik weet dat gespreid betalen niet verplicht is voor een bedrijf, maar ik ga er toch vanuit, dat zij er ook niet op zitten te wachten, dat ik straks het bedrag ga storneren om andere betalingsproblemen te voorkomen...  Dat brengt voor hun toch ook weer extra werk/kosten met zich mee?
Het zal voor het begin van 2015 geweest zijn, dat ik ook al Menzis opgebeld heb, met de vraag op ik bij voorbaat al iedere maand 1/12 deel van het eigen risico mocht betalen, zodat ik het goed in mijn budgetplan op kon nemen. Omdat ik afgelopen jaren ook steeds het gehele eigen risico opgemaakt had. Maar dat kon helaas niet.

Het kleinigheidje was trouwens een rekening van ca 33 euro. Ook eigen risico, die was gekomen ruim nadat ik het op automatische incasso had gezet. Ik had dat bedrag wel gezien op mijn Menzis, maar ging er vanuit, dat ze die automatisch zouden incasseren.... Dus uiteindelijk toch nog maar zelf overgemaakt... Maar voor de rest loopt alles goed en ik neem aan, dat ze bij Menzis ook graag willen, dat het goed blijft lopen...

Chrissie

An0niempje,

Waarom bel je niet nog eens naar de Menzis toe wie weet krijg je het bij een andere werknemer van de Menzis wel voor elkaar. Niet geschoten is altijd mis toch? ;)
De ene werknemer is de andere werknemer namelijk niet en als je het verhaal voor legt zoals je het ons verteld, dat je graag wilt voorkomen dat je hun niet weer terug kan betalen dat je daarom zo vroegtijdig aan de bel trekt, wie weet lukt het dan wel.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Lizayra

Veel ziekenhuizen zijn niet zo vlot met het versturen van de rekening, kan soms wel maanden duren. Ik zou zeggen: probeer zelf vast een buffertje aan te leggen voor als de rekening komt, misschien heb je tegen die tijd alles wel klaar liggen.
En sterkte natuurlijk!

Meelezertje

Van harte beterschap en let op jezelf.

En eh, wie niet waagt, wie niet wint , toch? Toch maar bellen
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

Dank jullie wel voor het meeleven.
Vanmorgen heel rustig aangedaan. Tot een uur of 12.00 uur op bed gelegen en nu nog niet eens helemaal aangekleed.
Bij de verzekering gaven ze aan, dat het waarschijnlijk een maand zou duren, tot de rekening er is.
Ik vermoed dat ze dan 1 keer in de maand vanuit het ziekenhuis de rekening doorsturen???
Maar goed, in principe heb ik in mijn maandelijkse budgetplan een bedrag staan van 31.25 euro voor het eigen risico. Dat betekent voor de maanden augustus t/m december dus een een bedrag van 31,25 * 5 = 156, 25 euro. Het bedrag wat ik nu dus moet zien te overbruggen. Met juli er ook nog bij gerekend, dus dus ongeveer het bedrag wat ik nu dus moet betalen...

Eigen risico
â,¬ 375,00 â,¬ 178,93 gebruikt, â,¬ 196,07 restant 

Nog een keer bellen, heb ik ook aan gedacht, maar daar moet ik echt ff de moed voor zien te vinden...

Bedankt voor het mee willen denken...

Chrissie

QuoteNog een keer bellen, heb ik ook aan gedacht, maar moet ik  echt ff de moed voor zien te vinden...   

Heel begrijpelijk en heel herkenbaar, misschien nog een kleine tip schrijf wat je wilt zeggen eens op een papier dan kan je het belangrijkste niet vergeten (geheugensteuntje)
En mocht je toch niet de moed durven te vinden dan is Lizayra haar tip ook een goede!

Van harte beterschap en doe rustig aan!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Ik heb nog even gezocht op de site van Menzis:

http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Klantenservice/BetalingZorgpremie/GespreidBetalen.htm

Dus ze geven als tip aan om de boel dan te laten storneren, maar ze zeggen er niet bij dat er dan administratiekosten in rekening gebracht worden door Menzis. Ok, maar 1,50 euro... Maar toch, niet netjes, dat dit er niet bijverteld wordt...

rosalien

Mijn moeder zit ook bij menzis, en betaald het eigen risico ook via automatische incasso. Zij belt de menzis zodra het bericht binnen is dat ze het eigen risico af gaan schrijven en treft dan een betalingsregeling, dus lijkt me sterk dat dit niet kan, je moet alleen op de "rekening" wachten.
En wat hierboven al vermeld is, gewoon nog eens bellen, andere medewerker is vaak andere antwoorden! Ik ben ook bij menzis en heb dit zelf al meerdere malen ervaren....

Sterkte en beterschap!

rosalien

Ik lees nu in bovenstaande link dat het toch anders werkt idd met storneren, vreemd, mijn moeder heeft het echt voor elkaar gekregen zonder storneren??Werkt zo langs elkaar heen daar....