auto

Started by rosalien, Jul 22, 2015, 09:56 PM

Previous topic - Next topic

rosalien

Hallo,

Ik heb nog eens een vraagje!

We hebben toestemming van de WSNP bewindvoerder om een auto te hebben ivm werk. Nu is deze auto dringend aan vervanging toe, mag je dat gewoon doen? Met inruil en een kleine bijdrage kunnen we het zelf bekostigen. Of moet dat dan weer aangevraagd worden?
Word een autootje van 700 euro ofzo.( helaas is van de auto de koppakking stuk, we hadden gehoopt het uit te zingen met deze auto tot einde sanering, maar dat lukt dus niet.... )

Groetjes!

burningspirit

Zeker overleggen hoor! Niet zomaar doen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ha Rosalien

Dit moet je zeker overleggen,.. en ook nadenken of het wel nodig is een andere auto,  wat als je na een korte tijd gaat ondervinden,  waarom die nieuwe auto maar E 700,-- hoefde  te kosten.

Die lekke koppakking ook overleggen met iemand die kennis heeft over je auto,  soms kun je geen meter meer rijden om schade aan de motor te voorkomen,  maar het kan evengoed niet erg zijn en kun je de auto nog gebruiken heb net zelf door gereden een 150.000 met een koppakking die wat olie lekte,  en de laatste 30.000 ook wat koelvloeistof en was echt niet nodig te herstellen.

Een nieuwe koppakking kost ergens rond de 40 euro plus iemand met de insteek, als je een IKEA kast in elkaar krijgt, moet dit ook niet meer moeilijk zijn ;) ;)  geintje natuurlijk, maar is goed te doen.

rosalien

De kosten die de auto met zich meebrengt zijn aanzienlijk, meer dan die 700 euro voor een andere auto, uitlaat, banden, koppakking, iets met het stuur uit het lood enz enz. De koppakking is al lang stuk, maar nu echt klaar helaas, wij hebben er inderdaad ook flink mee doorgereden, haha.

Dat andere autootje van 700 euro is van een bekende en is altijd goed onderhouden, door een monteur laten bekijken en die zegt dat het een prima wagentje is voor dat geld.
Het liefst hadden we inderdaad met deze auto de sanering uitgezongen, dat was ook voortdurend het doel, maar helaas...

Dan gaan we maar in overleg met de bewindvoering, zucht, het duurt daar alleen zo ontzettend lang voor je eens reactie krijgt, ik heb begin mei een brief gestuurd met een aantal vragen en wacht nog steeds op antwoord, als je belt is er niemand, en ik zeg eerlijk ik heb zulke afspraken graag op papier als bewijs van toestemming!!

Bedankt voor jullie reacties!

gewoon

Ha Rosalien

Is weer goed dat je wist dat een pakking niet de enige reden was,  en je daar best mee door kan rijden en begrijp dat nu ongeveer alles op is aan de auto kun je zo ook goed uitleggen naar de bewindvoerder.

En als je de auto nog steeds nodig hebt,  is het vervangen gewoon zoeken naar de goedkoopste mogelijkheid hier voor.

Wel goed door spreken met de bewindvoerder, en zeker ook op papier of mail dat er duidelijkheid blijft ook later,  over de gemaakte afspraken

Meelezertje

Ha rosalien , je weet het nooit met een andere auto. Ik heb er ook helemaal geen verstand van. Maar onze dochter rijdt al ruim 5 jaar in een auto van 1991, die ze kocht voor â,¬900. Hun auto kreeg heel veel kosten. Ze had er ook een bevriende monteur naar laten kijken. Ik hoop dat je gauw hoort dat deze gekocht mag worden .
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

rosalien

Bedankt allemaal! Ik ga me best doen!  ;)