Zilveren Kruis Achmea-Groenewegen+Parners

Started by marchi, Jul 17, 2015, 04:42 PM

Previous topic - Next topic

marchi

Zilveren Kruis Achmea - Groenewegen + Partners Deurwaarder

Hallo mensen, ik zet deze ook maar even hier, is er iemand die mij kan vertellen of deze bedragen wel kloppen?

Envelop met betekenis/vonnis gedateerd 11 juni 2015 (pas gevonden in brievenbus op 20 juni)

Bevel gedaan om binnen  twee dagen te betalen:

1. â,¬ 174.92  - toegewezen hoofdsom
2. â,¬     0.57  - verschuldigde rente berekend t/m 9 juni   
3.                 - verschuldigde rente
4. â,¬ 242.16  - de proceskosten                                       
5. â,¬   15.00  - het nasalaris
6. â,¬   92.63 (incl. BTW.) - de kosten van dit exploot
    -----------
    â,¬ 525.27 - Totaal
..................................................................

Kosten Exploot:

â,¬ 74.92 - kosten exploot
  â,¬   1.63 - informatiekosten
-----------
â,¬ 76.55
â,¬ 16.08 - Toeslag BTW-schade
----------
â,¬  92.63 - Totaal

Vonnis gewezen door kantonrechter op 21 mei.
De bessissing: veroordeelt gedaagde partij te voldoen:

â,¬ 126.52  - hoofdsom vermeerderd met wettelijke rente vanaf 17 maart
  â,¬   96.00  - begroot aan explootkosten
  â,¬   30.00  - salaris bemachtigde
  â,¬ 116.00  - griffierecht een en ander, voor zover van toepassing, inclusief BTW.
  â,¬   15.00  - nasalaris
  â,¬   68.00  - onder voorwaarde dat bekekening van het vonnis heeft plaatsgevonden en gedaagde
                     niet binnen 14 dagen na aanschrijving vrijwillig aan het vonnis heeft vooldaan, een en                       
                     ander van toepassing, inclusief BTW.

2 juli 2015 - kosten exploot:

â,¬ 65.91 - betekening derdenbeslag
â,¬   1.63 - informatiekosten
---------
â,¬ 67.54
â,¬ 14.18 - toeslag BTW-schade
---------
â,¬ 81.72 - Totaal

De kosten van dit beslag:

â,¬ 163.16 - PV derdenbeslag
â,¬     1.63 - informatiekosten
----------
â,¬ 164.79
â,¬   34.61 - toeslag BTW-schade
----------
â,¬ 199.40 - Totaal
...................................

Klopt dit allemaal?

Ik moet in totaal â,¬ 722.74 betalen.

Alvast bedankt...

sacredfour

QuoteEnvelop met betekenis/vonnis gedateerd 11 juni 2015 (pas gevonden in brievenbus op 20 juni)
Ik neem aan dat dit een verstekvonnis is? Had je geen verdediging?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

marchi

Had net een heel verhaal opgeschreven,is weg, verkeerde knopje ingedrukt zeker, mijn pc doet
het ook niet zo best is een oud ding.

Maar goed, antwoord op je vraag, ja er is een verstek vonnis geweest.

Ik was in het buitenland toen dit allemaal begon, ik wist van niets, degene die voor mijn post
zorgde in mijn afwezigheid, beweert tot de dag van vandaag dat er geen brieven, herinneringen
aanmaningen en dergelijk waren aangekomen, niet van Zilveren Kruis en Groenewegen+ Partners.

Als ik nu die brief een beetje rustig doorlees, staat er op dat ik in verzet had kunnen gaan, maar ja
toen ben ik naar de rechtshulp, rechtsloket, advocaat ook een paar gebeld en iedereen zei toen,
gewoon betalen het is al te laat, dar er niet veel zin meer was om procedure te starten. Ik zou
meer geld kwijt zijn, ik moet rondkomen van een Wajong uitkering, dus zoveel geld heb ik niet.

sacredfour

Nadat het verstekvonnis is uitgesproken heb je 14 dagen om in verzet te komen. Heb je twijfels of alle correspondentie correct naar jouw is verstuurd, vraag Groenewegen voor kopieën van alle correspondentie en ook een kopie van de betekening van de dagvaarding. Is dit allemaal correct gebeurt dan heeft verzet niet veel zin. Is dit niet correct gedaan , dan zou je de kans hebben misgelopen om een betalingsregeling te treffen voordat ze gingen dagvaarden. Dan is verzet wel zinvol.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

De kosten die een gerchtsdeurwaarderskantoor als "explootkosten" in rekening mag brengen, staan vermeld in het Besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders (Btag). Die is onder meer te vinden op de website van de KBvG. Daarin is onder meer ook het doorbereken van informatiekosten (zoals GBA en KvK) geregeld en ook de opslag in verband met BTW-schade.

De proceskosten worden door de rechtbank vastgesteld en in het vonnis vermeld, hetgeen (veelal) ook geldt voor het "nasalaris".

De rechter toetst ambstalve of de dagvaarding aan de vereisten heeft voldaan en bij gebreke daarvan zal hij geen veroordelend (verstek-)vonnis wijzen. De rechter zal ook enkel de gevorderde incassokosten toewijzen als aan de vereisten daarvoor is voldaan.

Doordat je niet tijdig hebt gereageerd/betaald nar aanleiding van het exploot van betekening en bevel is men overgegaan tot het leggen van derdenbeslag, met alle kosten van dien...
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.