wat te doen

Started by verotje1984, Jul 14, 2015, 11:02 PM

Previous topic - Next topic

verotje1984

Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig met de schuldhulpverlening via mijn gemeente.
Ze hebben mijn schulden berekent en wat k moet verdienen om mijn schuld f te lossen, di. Kwam omdat ik toen nog geen uren contract had, en hadden ze dus alles berekent op 38uur.

Nu heb ik uiteindelijk een 32uur contract gekregen waardoor ik dus minder verdien.
Dit heb ik ook gemeld bij de gemeente en die zegt gewoon zorg maar dat je meer uren krijgt, of kijk voor een baan erbij( wat heel moeilijk gaat, ik werk in de horeca en weet nooit wanneer ik moet werken en welke tijden)

Nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen.
Ik heb trouwens ook een budgetbegeleiding.
Ik leef maar met 50euro in de week waar ik het dus mee moet doen.
Hogelijk kan iemand me helpen

Meelezertje

Leven met schulden is niet leuk, zachtjes uitgedrukt. Maar het zal toch een keer aangepakt moeten worden, wil je het ooit achter je laten.
Ik begrijp dat je met 38 uur werken de schuld zelf zou kunnen afbetalen? Dat zou fijn zijn! Het is niet leuk om dan maar een contract te hebben voor 32 uur. Misschien heb je in de horeca wel de gelegenheid af en toe een uurtje meer te draaien? Ook al is je contract 32 uur.  Als je uren bijvoorbeeld vooral 's avonds en in het weekend zijn, kun je voor de vroege morgen of de maandag misschien een extra baantje zoeken?  Voor 32 uur p/w kan je baas je toch niet 7 hele dagen vastleggen om beschikbaar te zijn?
Ook als je in de wsnp zit ben je volgens mij verplicht een volle baan te nemen.
Vijftig euro per week is een heel normaal bedrag, tenminste als het voor 1 persoon per week is. Niet leuk, echt wennen, maar het is te doen. Daar zijn  velen op dit forum een voorbeeld van.
Bedoel je dat je daarmee geholpen wilt worden? Vraag maar raak
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45