Zilveren Kruis-Groenewegen+Partners

Started by marchi, Jul 14, 2015, 09:14 PM

Previous topic - Next topic

marchi

...Waarschuwing, het is een lang verhaal geworden...

Even mijn verhaal kwijt hier, gewoon even ventileren...

Eind augustus 2014 moest ik naar het buitenland, om voor mijn moeder te gaan zorgen,
(ze werd geopereerd eind augustus), omdat ze daar alleen woont, en omdat haar kinderen(5),
klein en achter kleinkinderen, hier in Nederland woonachtig zijn, elke keer als er wat aan de
hand is met moeders gezondheid, moet iemand van ons (kinderen) naar toe gaan om voor
haar te zorgen, dit keer was het mijn beurt aangezien ik geen kinderen heb, ze heeft redelijk
goed contact met alleen een klein broer van haar, mijn oom dus, die geen tijd heeft om voor
haar te kunnen zorgen, hij heeft ook zijn eigen familie en werk, waar hij geen vrij van kan
nemen en de afstanden daar zijn ook heel groot en nog groter (1 a 2 uur) met het openbaar
vervoer.
En omdat er complicaties zich voordeden plus andere problemen waaronder met mijn
bankrekening, heb ik mijn ticket terug naar Nederland verloren, dus moest ik langer
daar blijven tot ik het geld heb kunnen lenen om terug te keren, (mijn moeder heeft
het ook niet breed, ze leeft van een klein weduwen pensioen).

Terug in Nederland, trachten mijn reemigratie te regelen op een rustige manier, om voor mijn
moeder te gaan zorgen, (want ze mag/kan niet hier in nederland weer vestigen volgens de
regels, GEEN FAMILIE BINDING!!!), krijg ik zo out of the blue, een envelop van de deurwaarder
waarin staat dat er een vonnis is geweest op mei 2015 en dat ik zoveel euros moet betalen
binnen twee dagen na heden (datum afschrift 11 juni 2015, brief pas gezien in brievenbus op
20 juni, dat weet ik heel goed want ik was die dag bij mijn broer zijn dochterjes verjaardag aan
het vieren).

Ik was helemaal in paniek, werd fysiek nog zieker dan ik al ben, knop in mijn darmen, kon voor
lange tijd niet overeind komen, dacht dat ik een hartaanval erbij nog kreeg toen, daarna boos,
ook boos op degene die toen voor mijn post zorgde, dat ze mij niet hebben verteld over brieven
die wel/niet zijn/waren gekomen.

Tot dan toe had ik geen idee van niets, meteen degene gebeld en gevraagd of er wel of niet
brieven waren gekomen van incasso of deurwaarder, degene zegt dat er geen brieven waren
gekomen. Nog een paar keren gevraagd maar degene blijft beweren dar er geen brieven zijn
binnen gekomen, niet van Zilveren Kruis, niet Van Groenewegen en Partners.

Ik heb regelmatig vanuit het buitenland gevraagd of er bepaalde post was aangekomen, specifiek
herinneringen/aanmaningen, dit omdat ik al een keer mee te maken heb gehad met Agis
Zorgverzekering en GGN Deurwaarder, en dat wou ik ook voorkomen, heb geen krach en of de
energie meer om dat weer mee te maken, trouwens toen heb ik mijzelf moeten verdedigen bij de
rechter want er was niemand die toen mij wilde of kon helpen, en ik heb toen ook de zaak gewonnen,
de fout lag bij Agis Zorgverzekering niet bij mij. Vraag me niet hoe ik het heb gedaan, ik was toen
zo boos op alles en iedereen dat ik van daaruit de kracht heb gehaald denk ik.

Ik meteen alles opzoeken, rekeningen die ik weet dat ik al betaald heb, (ik moet wel erbij
zeggen dat de rekeningen van de zorgverzekering niet automatisch worden betaald, die zijn
de enigen, dit uit protest van mijn kant, tja maar dit begrijpt niemand, alle andere vaste lasten
worden wel automatisch betaald, geen probleem daar), degene die voor mijn post zorgde
heeft ook de rekeningen voor de zorgverzekering betaald via zijn/haar eigen bankrekening,
dus daar moest ik even wachten met bewijs van betaling van zijn kant, die rekeningen zijn wel
te laat betaald, maar voor herinneringen of aanmaningen volgen die persoon. En er is ook nog
een rekening betaald door een derde persoon maar die is met vakantie, dus meer wachten
voordat ik alles bij elkaar heb en te kunnen zien of inderdaad alles is betaald in mijn afwezigheid.

Intusen is al beslagd gelegd op mijn bankrekening, alles is in beslag genomen, uitkering,
toeslagen, alles. Nog meer kosten erbij.

Naar rechthulp geweest met rechtloket gebeld, naar een paar advocaten geweest, maar ja
weer niemand die mij wil of kan helpen, moet gewoorn de rekening betalen want er is al
vonnis geweest niks aan te doen zeggen ze, had ik maar eerder moeten reageren.
duh... als ik het had geweten had ik het ook gedaan, en als er iets niet betaald is dan wil ik het
graag betalen met of zonder regeling, maar dan wil ik ook precies weten wat ik aan het betalen
ben, dus wat, wanneer, waarom en hoe.

Ben ook naar schuldhulp gegaan om te zien of zij mij daar verder kunnen helpen, want ik weet
niet hoe en/of wanneer ik die rekeningen kan betalen, lening aanvragen?, wat ik niet wou doen.

De meneer bij schuldhulp heeft wel een e-mail opgestuurd naar Zilveren Kruis en Groenewegen
en Partners. Afwachten op antwoord.

Ik heb ook en e-mail gestuurd naar Gronewegen en Parners met bewijs van betalingen.

Op 2 juli krijg ik weer een incasso van Gronewegen en Partners, samen met de afschrift dat
er beslag is genomen op mijn bankrekening. Ik heb wel meteen gebeld met hun kantoor, daar
hebben ze gezegd dat het gaat over een rekening van juni 2014 en bij Zilveren Kruis zegt dat
het gaat om een rekening van december 2014, en die is al betaald (alle twee).

Ik weet het ook niet meer, heb op de webpagina van Zilveren Kruis een klacht ingediend en
geeist voor een uitgebreide specificatie van het jaar 2014 en 2015.
Ik hoop maar dat ze echt een goede brief met specificatie opsturen en niet zo een briefje waar
je niet wijzer van wordt, want ja mensen, dat heb ik al gehad een keer van Agis Zorverzekeringen,
ik weer bellen toen naar Agis en zij zeiden van meer kunnen wij er niet van maken.

Moet wel zeggen dat bij Zilveren Kruis, tenmisnte de ene persoon waarmee ik gesproken heb,
word je zo brutaal en onmenselijk behandeld, alsof je een crimineel bent, en oh ja, ik was wel
boos en die mevrouw heeft ook gewoon opgehangen. Heb besloten om niet meer te bellen.

Moet gewoon antwoord afwachten, wie weet wanneer en hoelang het gaat duren voordat ik
antwoord krijg van hun. De incasso brief is er al en ze dreigen met een gerechtelijke procedure.

Sinds 24 juni heb ik geld moeten lenen om te kunnen eten, vaste lasten kunnen ook niet
betaald worden waaronder juist Zilveren Kruis Zorgverzekering, krijg ook binnenkort nog een
incasso brief toegestuurd van hun zeker.

Wil ook zeggen dat ik ooit schulden (niet exorbitant groot schuld) heb gehad, (NIET bij
zorgverzekering, of andere vaste lasten) maar ben nu ervanaf, teminste dat dacht ik, en daar
ben ik aarstikke trots op, heb ik alles gedaan om zo snel mogelijk van die schulden af te komen,
geen bioscoop, niet uit eten, geen kleding kopen, enz, enz, enz... het is me gelukt, dit heb ik
alleen gedaan, geen hulp van niemand, in maart dit jaar was mijn laatste aflossing en ik
was super blij, en dacht, nu heb ik een beetje meer geldruimte, wou een cadeautje aan
mijzelf geven, lekker uit eten gaan bv... bah... nou dat gaat ook niet meer door...

Ik ben chronish ziek sind mijn 20te jaren, en ook depresief, heb heel moeilijke periodes gehad
door ziekte, persoonlijk en familie problemen, ik ben tot de conclusie gekomen om gewoon een
punt achter zetten in mijn leven, maar ja, dat kan ik ook weer niet doen, dat kan ik mijn moeder
niet aandoen, niet na alles wat zij voor ons heeft gedaan, en daar zit ik met een dilemma. Maar
dit is heel ander verhaal.

Ik wil gewoon hier mijn verhaal kwijt, kijken of ik een beetje rust krijg na dit schrijven, want ik
kan niet meer van de zenuwen, oh ja, temidden van dit alles ben ik naar mijn dokter gegaan om
een pilletje te vragen om wat rustiger te worden en om goed te kunnen nadenken en slapen (van
rustig slapen komt er ook niet veel van), ik ga bij de apotheek om mijn pilletje te halen, nou, wat
blijkt... het medicijn wordt niet "vergoed" door de zorgverzekering, of ik zoveel euro's ter plekke
kon afrekenen, ik verbaasd en weer vragen, wordt niet vergoed?, nee, wordt niet vergoed, en ik
heb gezegd, helaas, gaat niet, want de zorgverzekeraar heeft ervoor gezorg dat mijn
bankrekening in beslag werd genomen, dus... geen rode cent, maar dan ook geen cent in mijn
portamonnee, en dat liet ik ook zien aan de apotheeker. Het lijkt een grap maar het is geen
grap... wist niet of ik moest huilen of lachen, heb toch allebei gedaan opweg naar huis, jankend
en glimlachend door de straten van Amsterdam.
Zo te zien mooie herinneringen om mee terug tenemen, sorry, dit stukje kon ik niet weg laten...

Tja... als ik er aan denk krijg ik weer een knoop in mijn maag.

Zoals ik al zei wou gewoon even mijn verhaal kwijt, ventileren, als iemand goede adviesen voor
me heeft, welkom...

Voor stomme  kritiek of commentaren... heb ik geen behoefte aan en daarmee wordt ook niemand mee geholpen.

Aub. niet zo letten op spelling of zinsbouw, nederlands is niet mijn moedertaal, heb uren gedaan
om dit verhaal in goed verstaandbare nederlands neer te zetten.

Bedankt voor het lezen.

Pffff.... tis een heel lang verhaal geworden!.

An0niempje

Hoi Marchi, goed dat je hier je verhaal van je afschrijft en ik snap dat het moeilijk is, als Nederlands niet je eigen taal is, maar ik hoop toch moet ik helaas zeggen, dat ik het verhaal niet heel goed kan volgen.
Ik begrijp dus, dat je out of the blue dat er een vonnis is geweest. Dat moet ook wel, want anders mogen ze geen beslag leggen.
Wat ik er echter van weet, moeten er wel eerst aanmaningen ed gestuurd zijn.
Er zijn echter hier op het forum die beter weten hoe dit zit.

Wel wil ik je 1 tip meegeven voor de toekomst: protest of niet, ik zou gewoon de betalingen op automatische incasso zetten, zeker als je een tijd weg bent. Hoe lang ben je weggeweest? Van wanneer tot wanneer? Ook in die tijd dat die ander jouw rekeningen betaalde?
Doordat je nu overal vandaan bewijzen vandaan moet halen, heb je nu alleen jezelf er maar mee, met je protest actie.
Als je echt niet via automatische incasso wilt betalen: Ik neem aan dat je internetbankieren hebt? Dat kan toch ook vanuit het buitenland?
Maar goed, dat wil ik je als tip voor een volgende keer meegeven, voor nu moet je probleem opgelost worden.
Ik herken het trouwens wel hoor, dat gevoel van protest, maar toch kan je dan beter besluiten om voor de meest praktische oplossing te gaan. De zorgverzekering heb je er echt niet mee, of je via automatische incasso of via een andere manier betaald, als zij hun geld maar krijgen....

Als ik zo je verhaal lees, zit je moeder niet ergens in Duitsland of zo, maar verder weg.
Hoe zat het met jouw vindbaarheid in die periode?

Nog een laatste tip: voor als je het leven niet ziet zitten en je wilt daarover praten: 113online.nl

An0niempje

Wat ik trouwens niet snap: hoeveel extra kosten hebben ze dan wel niet berekend, dat er nu beslagleggen ed nu nog bedragen open staan....?

Misschien een idee, om hier even alle bedragen die je weet neer te zetten?
oorspronkelijk schulden bedrag en wat er aan extra kosten bij is gekomen en welke kosten dat zijn.

Er zijn hier wel mensen die daarin mee kunnen kijken, of die bedragen kunnen kloppen....

Knibbel

Quote from: An0niempje on Jul 14, 2015, 09:41 PM
Wat ik trouwens niet snap: hoeveel extra kosten hebben ze dan wel niet berekend, dat er nu beslagleggen ed nu nog bedragen open staan....?
Deze vraag rees  bij mij ook als eerste op. Als er toch al beslagleggingen zijn geweest hoezo nu weer opnieuw een beslaglegging. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is dat je duidelijkheid krijgt over welke maanden, welke bedragen en verdere kosten het exact gaat.

En zo slecht is jouw Nederlands helemaal niet. Als dit niet jouw moedertaal is vind ik het nog knap geschreven, want Nederlands is nou niet direct een van de makkelijkste talen om onder de knie te krijgen.

Wat het Zilveren Kruis betreft: ik denk dat je de grote pech hebt gehad dat je iemand aan de telefoon kreeg die duidelijk niet op de juiste plek zat. Zelfs als je als medewerker een boos persoon aan de telefoon krijg moet je altijd proberen die persoon te kalmeren om dan rustig het probleem te bekijken of in kaart te brengen. En als dit niet lukt kan de medewerker altijd het gesprek aan zijn of haar chef doorgeven. Zo werkte het althans vroeger bij het bedrijf waar ik gewerkt heb op het klachtencentrum. Telefoon neergooien is 'not done'. Daar konden wij zelfs voor ontslagen worden.

Zelf heb ik ook Zilveren Kruis, maar ik ben altijd netjes aan de telefoon behandeld geweest. De medewerkers waren altijd behulpzaam, meedenkend of schakelden meteen door naar een andere afdeling waar men mij beter konden helpen.

Het is jammer dat jij iemand trof op de verkeerde plaats, op een verkeerd moment.

Sterkte en ik hoop dat je gauw antwoorden krijgt op jouw vragen. Maar ik denk ook dat de juiste weg is om toch te betalen en niet eerst te wachten tot je alle antwoorden hebt, want de klok tikt onverbiddelijk door. Je loopt het risico dat je hierdoor nog hogere kosten krijgt.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

sacredfour

Marchi, vraag het incassobureau voor een kopie van het vonnis en bewijs dat het vonnis aan jouw betekend is. Doe dit schriftelijk en laat ze ook weten dat dit urgent is. Als het vonnis niet aan jouw betekend is kan je alsnog bezwaar maken bij de rechter.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

marchi

dank voor het lezen van mijn verhaal...

An0niempje: voor mij was out of the blue, heb nooit die brieven, herinneringen,
aanmaningen en dergelijk onder ogen gezien, degene die toen voor de post zorgde blijft
beweren dat die brieven nooit zijn gekomen, tja...
En inderdaad mijn moeder woon niet om de hoek.

Knibbel: ik doe mijn best met de Nederlandse taal, dank je wel.
Er is maar een keer beslag gelegd, dat is 24 juni geweest.

En ja ik was van plan om gewoon automatisch te gaan betalen weer, maar ja, toen ik in
het buitenland was, kon ik niet meer inloggen op mijn bankrekening, ten eerste ik wist
niet dat je het op wereld moest zetten, dat hebben ze gezegd toen ik belde vanuit het
buitenland, daarna was iets fouts gegaan met inloggen, en moest nieuwe pass gaan
halen, maar dat ging niet. Daar heeft ING geen kantoor.

Quote from: sacredfour on Jul 15, 2015, 12:47 PM
Marchi, vraag het incassobureau voor een kopie van het vonnis en bewijs dat het vonnis aan jou betekend is.
Doe dit schriftelijk en laat ze ook weten dat dit urgent is. Als het vonnis niet aan jouw betekend
is kan je alsnog bezwaar maken bij de rechter.

Envelop met betekenis/vonnis gedateerd 11 juni 2015 (pas gevonden in brievenbus op 20 juni)

Bevel gedaan om binnen  twee dagen te betalen:

1. â,¬ 174.92  - toegewezen hoofdsom
2. â,¬     0.57  - verschuldigde rente berekend t/m 9 juni   
3.                 - verschuldigde rente
4. â,¬ 242.16  - de proceskosten                                       
5. â,¬   15.00  - het nasalaris
6. â,¬   92.63 (incl. BTW.) - de kosten van dit exploot
    -----------
    â,¬ 525.27 - Totaal
..................................................................

Kosten Exploot:

â,¬ 74.92 - kosten exploot
  â,¬   1.63 - informatiekosten
-----------
â,¬ 76.55
â,¬ 16.08 - Toeslag BTW-schade
----------
â,¬  92.63 - Totaal

Vonnis gewezen door kantonrechter op 21 mei.
De bessissing: veroordeelt gedaagde partij te voldoen:

â,¬ 126.52  - hoofdsom vermeerderd met wettelijke rente vanaf 17 maart
  â,¬   96.00  - begroot aan explootkosten
  â,¬   30.00  - salaris bemachtigde
  â,¬ 116.00  - griffierecht een en ander, voor zover van toepassing, inclusief BTW.
  â,¬   15.00  - nasalaris
  â,¬   68.00  - onder voorwaarde dat bekekening van het vonnis heeft plaatsgevonden en gedaagde
                     niet binnen 14 dagen na aanschrijving vrijwillig aan het vonnis heeft vooldaan, een en                       
                     ander van toepassing, inclusief BTW.

2 juli 2015 - kosten exploot:

â,¬ 65.91 - betekening derdenbeslag
â,¬   1.63 - informatiekosten
---------
â,¬ 67.54
â,¬ 14.18 - toeslag BTW-schade
---------
â,¬ 81.72 - Totaal

De kosten van dit beslag:

â,¬ 163.16 - PV derdenbeslag
â,¬     1.63 - informatiekosten
----------
â,¬ 164.79
â,¬   34.61 - toeslag BTW-schade
----------
â,¬ 199.40 - Totaal
...................................

Kan iemand mij vertellen of deze bedragen allemaal kloppen?

Ik moet in totaal â,¬ 722.74 betalen nu. hoe? weet ik nog niet.

oh ja, ik weet nog steeds niet wat ik aan heb betalen ben...  nu blijkt dat er rekeningen
van februari en juli 2014 open staan (zijn al voldaan in 2014), maar dat zal ik op een ander
forum zetten, lijkt me.

en dit schrijft Zilveren Kruis erover toen ik zei dat ik geen herinneringen krijg:

Groenwegen en Partners neemt een openstaand bedrag direct over als er al een dossier is
Wij hoeven u geen herinnering te sturen als u niet op tijd betaalt.

Ben nu moe, ben bijna de hele dag weer bezig met dit, en ook nog met verschrikkelijk hoofdpijn.

Alvast bedank iedereen...