+-

Author Topic: Kwijtschelding  (Read 6033 times)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
Re: Kwijtschelding
« Reply #15 on: July 11, 2015, 05:50:40 PM »
En hoe! Te kakken gezet inderdaad  :o Maar ik probeer te denken: gedane zaken nemen geen keer. De enige weg die je kunt gaan is voor uit.
Inderdaad als je last hebt van het 'maalwerk' in je hoofd, zul je daar iets op moeten vinden. Gelukkig zit elk mens anders in elkaar.Ik probeer voornamelijk zo veel mogelijk te genieten van piepkleine dingen. Laat me niet meer weerhouden om met mijn telefoon af en toe een plaatje te schieten onderweg. Van felrode klaprozen bijvoorbeeld, met zo'n kleur waar het vuur vanaf lijkt te spatten. Of van dat ene huis, waar je over een soort loopplank naar de deur moet lopen.... ha ha dan waan ik me heel eventjes op Terschelling.... een minivakantie midden in de week.
Nogmaals liefs
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #16 on: July 11, 2015, 06:02:33 PM »
Was het maar zo simpel, Chapter.
Ik weet niet of er bij jou ook fraude in het spel was? Maar ik ben er in ieder geval achter gekomen, dat het bewijsbaar maken van een fraude nog niet zo makkelijk is.
Zeker als er naast de frauderende hulpverlener ook nog andere hulpverleners in het spel waren, die ook nog van het PGB betaald werden.
In ieder geval, het kan niet anders, dan dat uiteindelijk ook uit het onderzoek gaat blijken dat er gefraudeerd is. Maar hoe lang dat nog gaat duren is onbekend.
Dat onderzoek is ook al een paar jaar bezig, niemand die mij kan zeggen, of het al in de afrondende fase zit, of het nog eens jaren gaat duren.
Als het allemaal heel makkelijk aan te tonen was, dan zou het onderzoek ook niet zo lang duren. Ik ben ook bij lange na niet het enige slachtoffer van deze groep fraudeurs, maar voormalig hulpverlener opereerde hierin niet alleen.
Maar goed, dat afwachten en niet weten waar ik aan toe ben, geen geld hebben voor studiemogelijkheden om zo mijn kans op werk te vergroten etc, dat gaat me te veel opbreken, en daarom wil ik voor nu alvast kwijtschelding aanvragen en dat gaan we ook doen.
Als ik die kwijtschelding kan krijgen, dan is er in ieder geval al een stuk druk van mij af, dan kan ik wat rustiger het onderzoek afwachten. Natuurlijk nog steeds wel gespitst op mogelijkheden voor een eventuele schadevergoeding.

Schulden Forum

« Reply #16 on: July 11, 2015, 06:02:33 PM »

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #17 on: July 11, 2015, 06:10:35 PM »
Die foto's maak ik ook wel onderweg, en ik probeer er nog wel wat van te maken, door bijvoorbeeld tijdens het bezorgen nummers te oefenen die wij met het koor zingen (levert nogal eens reacties op van mensen variërend van vage blikken tot mensen die er (leuke) opmerkingen over maken), maar een minivakantie wil ik het postbezorgen zeker niet noemen. Het blijft gewoon zwaar, 2 keer per week 2 km fietsen heuveltje op heuveltje af met zware fietstassen.
Nog steeds hard op zoek naar iets anders dus.

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #18 on: July 11, 2015, 07:01:47 PM »
In onze kerkelijke gemeente was eens iemand die verdacht werd van een misdrijf met drugs. Hij werkte in de gevangenis. Hij zei dat hij onschuldig was. Iedereen wilde hem graag geloven, maar hier en daar ontstonden ook weleens twijfels. Want hij was iig niet handig bezig geweest. We hebben gezegd: Jij zelf weet het beste hoe de vork in de steel zit. Jij zegt dat je zeker bent; dan vertrouwen wij dat God ervoor zorgt dat alle feiten boven water komen. Dat is ook gebeurd. Zijn onschuld is zo duidelijk boven water gekomen! Niet vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, maar onschuldig bevonden. Was hij wel schuldig bevonden; dan was het nog onze broer en verdiende onze steun, omdat we zelf ook mensen zijn die kunnen struikelen. 
Ik heb de meeste berichten van je gelezen. Alle in en outs kan ik niet snappen, maar vertrouw erop dat de waarheid altijd vrij maakt. (Uitspraak van Jezus)
Lieve AnOniempje, hoe moeilijk je weg ook is, ik wil er voor je zijn, al kan ik je eenzaamheid/ frustratie in deze niet wegnemen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline Joy2014

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #19 on: July 12, 2015, 08:28:01 AM »
Heel goed dat deze strijd wordt aangegaan, maar wat erg dat het nodig is :'(

Ik hoop zo dat het goede uiteindelijk overwint. Daar ga ik ook vanuit. Sterkte en ik blijf meelezen. Helaas kan ik je niet helpen met tips.

Schulden Forum

« Reply #19 on: July 12, 2015, 08:28:01 AM »

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #20 on: September 01, 2015, 12:25:41 PM »
Het heeft even geduurd, niet in de laatste plaats omdat ik zelf een hersenschudding tussendoor heb gehad en ik heel erg tegen mijn eigen angsten opliep bij het her en der opvragen van de informatie.... Als je dichtklapt op het moment dat je een mail wilt typen, tja dan kom je niet ver....

Ook is mijn huisarts ondertussen nog 3 weken met vakantie geweest... Tja zomertijd hè...

Maar goed, het lijkt er nu toch op, dat deze week het 1 en ander opgestuurd kan worden naar mijn advocaat en dan stuurt zij het door naar Menzis...

Dus ik kan alle gebed gebruiken....
Bemoediging, duimendraaiende mensen, kaarsje opsteken, of wat voor manier dan ook....
Anyway, de uitkomst van dit verzoek om kwijtschelding zal een belangrijke zijn....
Is het antwoord ja: dan gaat hier natuurlijk een feestje gebouwd worden, want dan hoe ik alleen nog goed 3400 euro DUO af te lossen...
Is het antwoord nee, dan wordt ik weer een flink stuk teruggeworpen en zal ik weer op zoek moeten gaan naar een andere weg uit de put....

Merk dat ik echt heel zenuwachtig ben....  :-X

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #21 on: September 01, 2015, 12:30:05 PM »
Zet em op Anoniempje! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik bid mijn knieën kaal voor je, maar weet dat God geen bidders laat staan.
En waar één of meer hetzelfde gebed zenden.... ! Daar is Jezus in hun midden enzovoorts. Je begrijpt me wel.
Het komt goed, linksom of rechtsom, vroeger of later.
Sterkte gewenst en liefs van mij

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #22 on: September 01, 2015, 12:34:33 PM »
Dank je Burningspirit.... Ja, God is idd machtig, alleen zie je dat als mens niet altijd even goed, tenminste als ik dan eerlijk naar mijzelf kijk, dan moet ik toegeven dat ik vaak te weinig op God vertrouw.... Goed om er dan af en toe door anderen weer op gewezen te worden...  ;)
(wel ook een beetje je eigen knieen in de gaten blijven houden hè, anders hebben we straks weer een nieuw probleem ;) :P )

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #23 on: September 01, 2015, 12:52:02 PM »
Wij hadden eergisteren de preek van die 4 vrienden, die hun verlamde vriend bij Jezus brachten. Jezus zag hun!!! geloof,en dat was genoeg. Soms geloof je maar  'op hoop tegen hoop',maar een mosterdzaadje geloof is genoeg. Ik weet dat Jezus doet boven bidden en denken.

Verder zal ik hier tijdelijk niet veel reageren,maar meelezen lukt wel
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Schulden Forum

« Reply #23 on: September 01, 2015, 12:52:02 PM »

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #24 on: September 01, 2015, 12:54:25 PM »
Dank je Meelezertje...

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #25 on: September 04, 2015, 03:24:55 PM »
Helaas de boel niet compleet kunnen krijgen, ook mijn huisarts wilde niet specifiek een verklaring schrijven gaf alleen de brief van de psychiater wegens beëindiging van de therapie en een eerdere brief voor de GGZ mee.... Ik hoop van harte, dat deze papieren niet juist in mijn nadeel zullen zijn :( , maar ik heb niets anders kunnen krijgen, dus kan niet anders, dan deze papieren opsturen :(

Voor de rest een brief van mijzelf en van mijn moeder en de brief van de instantie waar ik begin dit jaar heb gewoond is gelukkig wel echt speciaal geschreven voor dit verzoek om kwijtschelding....

Ben nu bezig de papieren als bijlage in de mail naar mijn advocaat toe te voegen.

Er mist nog een verslag van iemand, die wel min of meer toegezegd had, maar die ik nog niet heb mogen ontvangen....

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #26 on: September 08, 2015, 02:20:35 PM »
Ok, zojuist mail gekregen mijn advocaat.... Of beter gezegd een cc

Geachte heer (persoon van Menzis),

Zoals eerder aangegeven, verzoekt cliënte om kwijtschelding van de vordering van zorgkantoor Menzis. Deze vordering hangt al enige tijd boven het hoofd van cliënte en drukt (te) zwaar op het geestelijk welzijn van haar.

Bijgaand treft u enige stukken aan waaruit dit blijkt. Het gaat daarbij om de volgende gegevens:

-          Brief van psychiater aan huisarts

-          Papieren van de huisarts

-          Brief van de (waar ik begin dit jaar 2 maanden verbleef)

-          Brief van moeder van cliënte

-          Brief van cliënte

Namens cliënte verzoek ik u het verzoek tot kwijtschelding zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen en toe te wijzen.

Met vriendelijke groet

Ah, zenuwen worden nu nog erger..... Ook weer zenuwachtig nu, omdat ik had gehoopt, dat advocaat het van haar kant ook nog wat uitgebreider zou bepleiten... Bang dat dit dan weer onvoldoende is, of dat de brieven van huisarts/psychiater juist tegen mij gaan werken.... AAAHHHHH, hoop dat ze snel een beslissing nemen en ik weet waar ik aan toe ben... Anderzijds als ze het afwijzen, wil ik het weer niet te snel weten, omdat zolang ik het dan nog niet weet, ik nog hoop kan kan houden, dat ze het toewijzen..... Maar als ze het wel toewijzen, dan weet ik het liever gisteren dan vandaag... Kunnen jullie mij nog volgen?

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #27 on: September 10, 2015, 03:35:36 PM »
Pfffft......

Nee, nog geen bericht van Menzis ontvangen.... (dat had ik dan ook echt snel gevonden, als ik daar al bericht van had gehad)
Wel een bericht van iemand, die nog beloofd had om een aanbeveling te schrijven.
Eerste eis van hem was: Hij zou alleen een aanbeveling schrijven, als ik een verklaring van de huisarts/psychiater had.
Die verklaring heb ik dus niet kunnen krijgen, maar in de plaats daarvan dus andere brieven.
Ik had echter geen zin, om dit vertellen aan hem 1,5 week geleden gemaild, dat ik papieren op kon halen bij de huisarts en nog wachtte op antwoord van de psychiater.
Daar van zijn kant niets meer op gehoord en dus vandaag een mail gestuurd, dat de brieven van de huisarts/psychiater inmiddels naar de advocaat waren en dat alleen zijn brief nog ontbrak (die wil ik dan nog na laten sturen naar Menzis).

Nu krijg ik ineens mail, dat hij de brief van de huisarts wil lezen, zodat hij die aan kan vullen....
Hij is uit zichzelf opgestapt als mijn begeleider, dus het voelt voor mij niet goed, om hem nu nog medische informatie op te sturen.

Mail terug gehad daarna weer, dat als ik die brief niet opstuur, dat hij dan afziet van het schrijven van een aanbeveling....
Ik heb het idee, dat hij zich voor de zoveelste keer achter anderen probeert te verschuilen en onder beloftes probeert uit te komen :( Hij is de enige die het verhaal echt helemaal vanaf het begin kent, ook nog van toen ik nog bij die andere hulpverlener zat, hij weet wat toen voor mij de reden was om daar weg te gaan, hij weet hoe traumatisch alles voor mij geweest is, hij kent het verhaal van de bewindvoerders (alhoewel hij ook daarin uiteindelijk niet voor mij op wilde komen), maar toch hij het handje van mijn huisarts nodig om een brief te kunnen schrijven?

Sommige mensen kunnen je zoveel pijn doen door te zeggen, dat ze je steunen, maar als het puntje bij paaltje komt, ineens afhaken of rare eisen gaan stellen.... Dat noem ik geen steunen....

Aan de ene kant heb ik nu zo iets van: stik maar in die brief, maar aan de andere kant, zijn de huidige verklaringen die meegestuurd zijn naar Menzis nog vrij zwak en ben ik dus bang, dat ik dus eigenlijk nog een duidelijke verklaring nodig om ze daar bij Menzis te overtuigen, dat ze echt kwijtschelding moeten verlenen....

« Last Edit: September 10, 2015, 03:45:02 PM by An0niempje »

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #28 on: September 10, 2015, 05:06:15 PM »
bericht hier verwijderd, wegens de info was het toch niet de bedoeling dat het hier kwam te staan....

« Last Edit: September 10, 2015, 07:25:58 PM by An0niempje »

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #29 on: September 10, 2015, 06:56:13 PM »
Oooooh wat verschrikkelijk tenenkrommend en (excusez le mot) lullig is dit weer allemaal....

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3280
Latest: Antroniempje
New This Month: 1
New This Week: 1
New Today: 1
Stats
Total Posts: 46328
Total Topics: 5714
Most Online Today: 376
Most Online Ever: 16013
(August 21, 2019, 02:38:13 PM)
Users Online
Members: 1
Guests: 181
Total: 182

Laatste berichten

Mijn P.L by Joost
Today at 07:31:13 PM

Woning verzilveren biedt ruimte maar ook risico’s by willy
Today at 08:15:24 AM

Aangescherpte leennormen consumptief krediet helpen overkreditering voorkomen by jan
December 01, 2020, 01:49:04 PM

Moeilijk om aan de goede kant van de streep te blijven by Meelezertje
November 30, 2020, 07:20:25 PM

leefgeld schulden stand by flits
November 29, 2020, 09:54:59 AM

storing by Joost
November 27, 2020, 11:24:13 AM

Over twee maand opmaken eindverslag by Joost
November 27, 2020, 11:21:27 AM

Eerste kennismaking. by willy
November 23, 2020, 05:27:01 PM

Begrafenisverzekering. by Meelezertje
November 22, 2020, 05:39:51 PM

Kabinet spekt voedselbank: ’Geen eten is desastreus’ by Marjan12
November 22, 2020, 10:59:29 AM

Torenhoge rentes webwinkels aangepakt: 'Mensen mogen niet zo verleid worden' by marco
November 19, 2020, 10:39:44 AM

Kabinet: sneller hulp bij schulden by Stil-verdriet
November 17, 2020, 10:17:06 PM

Beslag bij ouders mogelijk? by Joost
November 14, 2020, 09:52:02 AM

Belastingteruggave over jaren voorafgaand WSNP (schone lei) by abnormaal
November 11, 2020, 11:46:07 PM

Weer op het goede spoor komen by Joost
November 10, 2020, 09:44:04 PM

Schulden genoeg by Joost
November 06, 2020, 11:14:01 AM

Weer terug by hoopvol
November 04, 2020, 10:16:16 AM

het CJIB en de beslagvrije voet by sacredfour
November 03, 2020, 09:47:03 AM

Verminderen financiële kwetsbaarheid prioriteit bij vaststellen leennormen by willy
November 01, 2020, 08:18:47 PM

Aflossingsvrije ruimte in hypotheek meenemen by abnormaal
November 01, 2020, 04:48:19 PM