Minnelijk traject vraag.

Started by Maxxx225, Jul 07, 2015, 01:37 PM

Previous topic - Next topic

Maxxx225

Goedemiddag allemaal,

Ik had een vraagje over minnelijk Traject.

Mijn bewindvoerder reageert niet daarom vraag ik het hier,

Hier komt de vraag, Ik heb nu een krediet gekregen van kredietbank 1500,- euro de kredietbank die schiet dus alle schulden op dat is 1500,- euro nu moet ik dat terug betalen alleen aan kredietbank.
De vraag is nu als ik dat 1500,- euro nu zou betalen aan krediet bank wat gebeurt er precies kan ik dan uit bewindvoering want begin zat te worden van de bewindvoerder.
Want als er geen schulden meer zijn wat is nog reden in bewindvoering zitten 3jaar lang als kredietbank betaald is?

An0niempje

Maxxx225, daar is niet zo 1,2,3 een antwoord op te geven.
En de informatie die je geeft is ook maar heel summier.

Belangrijke vragen hierin zijn: hoe is de schuld ontstaan?
Op zich, is 1500 euro in vergelijking met veel andere schuldenbedragen hier op het forum maar een klein bedrag.  Maar dat zegt op zich nog niets. Hoe problematisch het is, heeft ook te maken met je afloscapaciteit. Dus daarover verder geen oordeel van mijn kant.
Hoe oud ben je? Voor een minderjarige zal het weer anders zijn, dan voor een meerderjarige.
Heb je zelf voor bewindvoering gekozen? Vrijwillig bewind kom je makkelijker weer uit, dan onvrijwillig bewind.
Ben je zelf in staat om je financiën (weer) te beheren?

Heb je verder wel een goede bewindvoerder? Opdat je zegt, dat hij niet reageert? Ik weet niet wanneer je hem gemaild heb, met je vraag hierover?

Je hebt het over 3 jaar? Is ook de voorspelling dat je 3 jaar nodig hebt, om de 1500 euro af te betalen?

Dus ik denk, dat je iets meer info moet geven en dan nog vind ik het lastig in te schatten, omdat ik je verder niet ken.

Maxxx225

Quote from: An0niempje on Jul 07, 2015, 02:05 PM
Maxxx225, daar is niet zo 1,2,3 een antwoord op te geven.
En de informatie die je geeft is ook maar heel summier.

Belangrijke vragen hierin zijn: hoe is de schuld ontstaan?
Op zich, is 1500 euro in vergelijking met veel andere schuldenbedragen hier op het forum maar een klein bedrag.  Maar dat zegt op zich nog niets. Hoe problematisch het is, heeft ook te maken met je afloscapaciteit. Dus daarover verder geen oordeel van mijn kant.
Hoe oud ben je? Voor een minderjarige zal het weer anders zijn, dan voor een meerderjarige.
Heb je zelf voor bewindvoering gekozen? Vrijwillig bewind kom je makkelijker weer uit, dan onvrijwillig bewind.
Ben je zelf in staat om je financiën (weer) te beheren?

Heb je verder wel een goede bewindvoerder? Opdat je zegt, dat hij niet reageert? Ik weet niet wanneer je hem gemaild heb, met je vraag hierover?

Je hebt het over 3 jaar? Is ook de voorspelling dat je 3 jaar nodig hebt, om de 1500 euro af te betalen?

Dus ik denk, dat je iets meer info moet geven en dan nog vind ik het lastig in te schatten, omdat ik je verder niet ken.

Ik moet alleen de kredietbank 1500,- terug betalen meer niet hoeveel jaar of wat weet ik niet omdat ze verdwenen is, ze is gewoon een kreng!

Ik heb al rechter een brief gestuurd dat ik uit bewind wil vanwege slechte ervaring en zit al 3 jaar bijna onder bewind ga niet nog eens jaar of twee in bewind vooral niet met haar.

De vraag is als de schulden kwijtgescholden is en kan ik dan uit bewind dat wil ik zelf, moet alleen iedere kredietbank aflossen die 1500,- maar dat kan ik zelf ook wel.

An0niempje

Ok, ik begrijp, dus dat je niet tevreden bent over je bewindvoerder. Dat kan, ik was ook niet tevrede over de bewindvoerders die ik heb gehad.
Maar verder geef je geen antwoord op de andere vragen.
Hoe is de schuld ontstaan?
Hoe oud ben je?
Wat was de reden, dat bewind ingesteld is? (genoeg mensen, die 1500 euro terug moeten betalen, maar die niet onder bewind hoeven)
Heb je vrijwillig voor bewind gekozen of was het verplicht?
Hoe goed ben je om je eigen financiën te beheren?
Kan je jezelf onder controle houden wat betreft je uitgaven?

Dus nogmaals, je zult toch met wat meer informatie moeten komen, anders kunnen we je hier op het forum ook niet helpen...

An0niempje

Wat je misschien wel kan doen, is bij de rechtbank een klacht indienen over je bewindvoerder en aangeven, dat je in ieder geval niet met deze verder wilt. Houd er wel rekening mee, dat dit ook tijd kost deze procedure: eerst dien je een klacht in, wordt deze klacht in behandeling genomen, dan volgt er een zitting. Op deze zitting wordt niet alleen jij gehoord, maar je bewindvoerder. Naar aanleiding van die informatie neemt de rechter een beslissing of je weg mag bij deze bewindvoerder en dan krijg je later (mogelijk wordt de datum afgesproken tijdens de zitting) een nieuwe beschikking thuis. Mits je weg mag bij de bewindvoerder. Ik mocht beide keren weg, dus heb geen ervaring hoe het loopt als de rechter de beslissing neemt dat je niet weg mag bij de bewindvoerder. Volgens mij kan je dan nog wel in hoger beroep (of hoe heet dat in dit geval?)

Ik raad je wel aan om in je brief naar de rechtbank wel een andere toonzetting te gebruiken, dan je hier hebt gedaan. Hier kan je je hart luchten en heb je de mogelijkheid om je te laten gaan, maar naar de rechtbank toe moet je redelijk blijven en liefst ook je klacht staven met zoveel mogelijk feiten. Gebruik niet het woord kreng of dergelijke, daar heb je alleen je zelf maar mee. Houdt er ook rekening mee: de brief die jij naar de rechtbank stuurt, wordt doorgestuurd naar je bewindvoerder en wat je bevindvoerder eventueel als antwoord terugstuurt wordt weer doorgestuurd naar jou, zodat jullie allebei dezelfde informatie hebben op de zitting. Dus houdt daar rekening mee, bij het schrijven van de brief naar de rechter.

Maxxx225

Ik heb al brief gestuurd na rechter wacht nu af,

Wat bedoel je met hoe goed ben je om financies te beheren??
Ik krijg niet eens antwoord terug over stand van zaken laat staan kans krijgen om weer rekening te beheren, ik heb zelf gekozen voor bewind.

Maar ja ik ga een advocaat inschakelen inzicht in mijn dossier geven dan ziet hij zelf ook hoe stomme trut ze is bah dat dit veel gebeurt in Nederland had ik niet verwacht.

Hopen dat er nieuw regel komen die alle bewindvoerder in de gate houden.

jan

Best Maxxx25,

Ik wil dat je, echt gaat letten op je taal gebruik. Zoniet, dan nemen wij bij de volgende keer voorgoed afscheid van elkaar. Wij waarschuwen niet meer.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

An0niempje

En ik probeer je te helpen Maxxx, maar dat lukt ook niet op deze manier.
Krijg niet het idee, dat ik echt serieuze antwoorden terug krijg op mijn vragen.
Ik snap dat je boos bent, op je bewindvoerder, maar je komt hierheen voor hulp, tenminste daar ga ik vanuit, maar ik ben het met Jan eens, dan je met deze toonzetting niet verder komt.
Ik ken jou verder niet, dus weet ook niet hoe je met je geld om zou gaan, zonder bewindvoering. Misschien op een goede manier, misschien op een verkeerde manier, misschien er ergens tussenin, maar dat is zeker ook een vraag, die een rechter zichzelf gaat stellen: kan Maxxx wel/niet met geld omgaan en de rechter zal dus ook vragen in die richting stellen.
Die vraag is ook aan mij gesteld, toen ik beëindiging bewindvoering aanvroeg.
Zo'n rare vraag is dat ook niet, want bewindvoering is niet aangevraagd voor je jeukende teen.
Maar goed, als op deze toon door blijft gaan, dan heb ik ook niet zo veel zin meer op je te helpen, dus de keuze is aan jou....

Maxxx225

ik loop nu bij een advocaat die zaak gestart heeft tegen finansie.nl omdat veel dingen niet kloppen.
Hij gaat mij helpen om mij uit bewind te krijgen.

Ik heb nog of meerdere mensen gevonden die de dupe is geweest bij deze bewindvoerder.
eigenlijk precies dezelfde wat bij hem is gebeurt bij mij overkomen.

http://slechtebewindvoerder.co.nf/

nooitmeer

Quote from: Maxxx225 on Aug 24, 2015, 07:10 PM
ik loop nu bij een advocaat die zaak gestart heeft tegen finansie.nl omdat veel dingen niet kloppen.

Ik heb nog of meerdere mensen gevonden die de dupe is geweest bij deze bewindvoerder.

Pas hier zo mee op. Het maken van websites tegen organisaties en of natuurlijke personen in het algemeen kan je behoorlijk wat problemen geven. Je maakt je namelijk nu schuldig aan "naming and shaming" waardoor de natuurlijke persoon reputatie schade kan oplopen zonder dat er een uitspraak is geweest.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

jan

Quote from: Maxxx225 on Aug 24, 2015, 07:10 PM

Nooitmeer, heeft gelijk je moet oppassen wat je schrijft op een website. Ze geeft heel (te) weinig informatie op haar website, maar uit openbare bron is voldoende te vinden. Je beschadigd zo iemand.  Als je als bedrijf een webpagina gebruikt, moet dit wel kloppen (Kvk en vestigingsplaats). Als deze slordig en onprofessioneel elkaar zit, roept dit vragen op bij de klanten en iedereen die hierover informatie zoekt.
(https://web.archive.org/web/20150524160104/http://finansie.nl/index.html).

@Maxxx, ik stel voor dat je een klacht in dient bij de NBPB (link staat onderaan). Als ik de website zie, heb overigens, geen warm gevoel. Echter als je haar beschuldigd van niet juist en onzorgvuldig handelen, moet je het goed onderbouwen. En op internet zijn tot nu toe geen klachten te vinden. Echter, ik plaats wel een kritische kanttekening bij de website en de informatie op linkedin.

De website (Finansie.nl) van Esther Hakken geeft aardig wat vragen, zoals het Kvk nummer en de vestigingsplaats van haar onderneming ontbreekt. Tevens het nummer en referentie van haar aansluiting bij: (Finansie is aangesloten bij de )Nederlandse Beroepsvereniging voor Profesioinele Bewindvoerders. (Taal fout is van de website)

http://www.nbpb.nl/index.php?p=leden&zoekwoord=hakken&input=zoek en ze is daar bekend onder Kannen_Fuchs, E.J.E.

Ze heeft wel een bedrijf

KVK-nummer: 55822207
Bedrijfsnaam: Finansie
Adres: Rademakersbroek 4
Postcode: 7051 HC
Plaats: Varsseveld
Gemeente: Gemeente Oude IJsselstreek

Op linkin staat ze ook vermeld:

https://www.linkedin.com/pub/esther-hakken/76/954/8b5 (Weinig contacten en referenties)

Een van de functie die vervulde is:

Hoofd financiële adminsitratie, Plaatsvervangend manager (let niet op de taalfout van deze prof) tot 2010 en daarna is voor zichzelf begonnen. Er zit bijna 3 tussen de ene betrekking en de andere betrekking.

Bewindvoerder
January 2013 â€" Present (2 years 8 months)

Ze is lid geworden van de NBPB en heeft voldaan aan alle voorwaarden van een lidmaatschap.

http://www.nbpb.nl/index.php?pid=2

De NBPB heeft ook een klachtencommissie

http://www.nbpb.nl/index.php?p=klacht

De NBPB is een zelfstandige vereniging van bewindvoerders. De NBPB is niet gebonden aan een overheidsinstelling of voor het beroep richtinggevende school. De individuele leden hebben door hun lidmaatschap en het onderschrijven van de beroepscode van de NBPB, kenbaar gemaakt op een verantwoorde en humane wijze mensen die om welke reden dan ook niet in staat zijn het beheer te voeren over hun geld of goederen te ondersteunen.

De NBPB verenigt bewindvoerders die bedrijfsmatig werkzaam zijn in verschillende organisatievormen in de Nederlands sprekende samenleving.

Binnen de NBPB bepaalt de vergadering van de leden het te voeren beleid, elk lid van de vereniging levert haar of zijn bijdrage aan de ontwikkeling van dit beleid. Elk lid kan op die wijze een voor haar leerzame taak op zich nemen en ten uitvoer brengen. De NBPB is zich als vereniging wel bewust van allerlei omgevingsfactoren en gebruikt deze, als dit in haar beleid past. Ze laat zich er niet door bepalen.

Het tot stand brengen van de NBPB en haar lidmaatschapsverbindingen zijn een uiting van eigenwaarde, contact en communicatie, welke voortkomt uit ieders behoefte aan visie, leren, delen  en verenigen

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Maxxx225, nog twee dingen:

1. Ik laat je profiel aanpassen, want de tekst E H staat mij niet aan. Ik heb je al eerder van het forum verwijderd en als je niet oppast gaat een 2e keer ook gebeuren.

2. Het is ook mogelijk dat deze Esther wel goed in haar vak is en dat de problemen door jou worden veroorzaakt. Gezien jou gedrag hier op ons forum kan ik mij dit ook goed voorstellen.

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Maxxx225

Quote from: jan on Aug 24, 2015, 11:31 PM
Maxxx225, nog twee dingen:

1. Ik laat je profiel aanpassen, want de tekst E H staat mij niet aan. Ik heb je al eerder van het forum verwijderd en als je niet oppast gaat een 2e keer ook gebeuren.

2. Het is ook mogelijk dat deze Esther wel goed in haar vak is en dat de problemen door jou worden veroorzaakt. Gezien jou gedrag hier op ons forum kan ik mij dit ook goed voorstellen.

Ik ken de huisregels niet van schuldenhulpforum want elke site heeft eigen regels bij sommige sites kan dat wel ze schelden daar zelfs Ka...er bijvoorbeeld Youtube of facebook.

De vorige keer was ik misschien te ver gegaan omdat ik niet op mijn taal had opgelet toen kreeg ik bericht van u ik taal moet aanpassen, dat begrijp ik allang want ieder website heeft eigen huisregels.
vandaar dat dit kan gebeuren als foutje zien.

maar aan uw kan begrijp ik niet hoe kun je nou zo iets raars zeggen dat het mogelijk is dat het aan mij ligt?

Als er in iedere forum Moderator terug beantwoorden met het is mogelijk dat het aan u ligt?
denk dat je met deze website niet ver komt!

Hier komt het opneer iemand verteld dat hem zijn auto in fik gestoken heeft, en jij zegt dan het mogelijk dat u de auto in fik gestoken heeft?? dat klinkt ontzettend raar achterdochtig alsof ik niet welkom ben!

mag ik nu niet mijn verhaal vertellen op deze website of heb ik het nu mis?

Trouwens die website heb ik via google gevonden nadat ik haar naam had getypt dus je kunt mij niet beschuldigen dat ik die website gemaakt heb?

maar ja het is uiteindelijk goedgekomen want heb rechtszaak gewonnen dus ben uit bewind!

Ik bedank iedereen voor de reacties eindelijk kan ik verder :D

jan

Ik denk niet dat je het snapt!

Wij gaan hier normaal met elkaar om en beschuldigen zijn altijd onderbouwd. En wij schelden elkaar hier de huid niet vol, wij gaan normaal in alle respect met elkaar om.

Je mag je verhaal vertellen, op een normale manier, met respect voor iedereen. Ook voor degene met wie jij in conflict bent.

Gefeliciteerd met het winnen van jou zaak. Kan ik dit terug vinden op rechtspraak.nl?
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

nooitmeer

Quote from: Maxxx225 on Aug 29, 2015, 10:14 PM
maar ja het is uiteindelijk goedgekomen want heb rechtszaak gewonnen dus ben uit bewind!

Dus je schrijft op 24 augustus dat je een zaak gestart bent om de bewindvoering op te laten heffen en op 29 augustus is er al een uitspraak?

Dat is gewoon enorm knap.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!