CJIB

Started by StilleStormen, Jul 07, 2015, 12:22 PM

Previous topic - Next topic

StilleStormen

Klopt het dat de bewindvoerder de vorderingen van het CJIB kan laten bevriezen!?

We hebben beide 3 vorderingen staan van een auto die we een paar jaar geleden hebben gehad en toen we de bewindvoering in gingen, hebben moeten verkopen.
Het gaat om o.a. geen verzekering, geen wegenbelasting en 1 van de APK.

De 3 vorderingen van mij staan op gijzeling.
Ik heb eind 2014, 8 dagen gijzeling gehad en ik weet dat er per vordering, 3x gegijzeld kunt worden. Dus ik weet ik KAN nog 8x gegijzeld worden.

Mijn vriendin heeft ook 3 vorderingen en daarop staat voertuig in beslag nemen en rijbewijs invorderen.

Ze heeft al een paar keer aangegeven, zowel bij het CJIB als bewindvoerder, dat zij afhankelijk is van de auto ivm haar wissel-diensten.
Het is ook geen luxe auto, het is een renaultje van 20 jaar oud. Die zij met toestemming van bewindvoerder heeft mogen aanschaffen (familie hielp met de financiën 500 euro).
Nou is ze van de weg gehaald en auto is mee genomen.
De boete was zo'n 1000 euro's.
Wij hebben gebeld en gedaan en hebben begrepen dat de bewindvoerder een 'bevriezing' kan aanvragen zodat mijn vriendin gewoon naar haar werk kan.
Dit heeft de bewindvoerder dus niet gedaan en is de auto getaxeerd en was nog te weinig waarde om de boete te betalen en is dus nu vernietigd waardoor er nu nog meer problemen zijn ontstaan: hoe op het werk komen dat 40km verder ligt.

Terug te komen op mijn vraag: Kan een bewindvoerder hier stappen ondernemen zodat het vordering op haar bevroren kan worden?? En dat het dus niet nodig had geweest om haar autootje in beslag te nemen??

((ik weet dat er nu van alles aan de hand is met het CJIB en gijzeling maar dat is even niet aan de orde))

tika

Waaaat????? Auto vernietigd? en nog niet van de schuld af? Wat erg voor jullie! Hoe komt je vriendin nou op haar werk???

Hier klopt toch geen flikker van? Dat je met zuurgeleende centen een oude toettoet koopt, zodat je je zuurverdiende centen weer kan verdienen om die in te leveren bij diezelfde gasten, die je het onmogelijk maken om te werken? hebben zij het recht die te vernietigen?? Heeft natuurlijk met het registreren te maken.

Ik kan hier zo woest om worden! Wat een onrecht en leed er mensen aangedaan wordt. Wens je heel veel sterkte!!

Do what ye like, but harm ye none.

chapter

als familie geld ervoor heeft geleend waarom niet op hun naam gezet had je hoop ellende bespaard. zolang er geen regeling is verwacht ik niet dat bwv iets kan stilzetten.

gewoon

Ha Stille stormen

Wat een vervelende gebeurtenis ik  ga morgen bellen,  met de CJIB wat er voor uit zonderingen kunnen zijn het moet je niet nog eens gebeuren, en het is een ramp dat je vriendin nu noodgedwongen 2 weken vakantie heeft op genomen.

Dit moet toch met spoed opgelost worden, als je nu een brommer neemt zal je niet snel een grote controle binnen rijden waar ook de belastingdienst aanwezig is,  maar ook bij een brommer word gekeken naar achterstanden bij het CJIB bij controles.

En als het je lukt zorg dan dat je de papieren daarover, altijd bij je hebt om dit te kunnen laten zien.

gewoon

Chapter ook dan word de auto in beslag genomen je had immers hier beschikking over.

Was twee weken geleden nog bij de rijdende rechter die er niets mooiers van kan maken.

Leen nooit je auto uit !!!

sacredfour

Er is geen rechter meer die toestemming geeft tot gijzeling. Zeker niet als er sprake is van betalingsonmacht. In Amsterdam al helemaal niet meer.

Het wordt tijd dat ik op dit forum enkele voorbeeldbrieven ga plaatsen om dit soort situaties te voorkomen. Ik kan niet garanderen dat je onder de boete uitkomt met deze brieven. Ze geven je echter wel 2 jaar uitstel van betaling en het risico op verhoging wordt hiermee ook voorkomen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha heb gebeld met het CJIB

En er zijn wel mogelijkheden voor regelingen met een bewindvoerder te maken.

Maar kunnen niet zomaar daar beloftes in maken omdat het eerst duidelijk moet worden welke boetes het betreft, en onder welke regels deze vallen.

Daar is eerst een goed overzicht  voor nodig,  bij de bewindvoerder om daarin een oplossing te zoeken, en dat is dus voor ieder verschillend.

Als ik bewindvoerder was zou ik bij het eventueel vast lopen, een helder twee stappen plan maken,  waar een moment komt dat die boetes die niet onderhandelbaar zijn verwerkt,  om dan opnieuw het gesprek aan te gaan.