Afrekening stookkosten

Started by An0niempje, Jul 03, 2015, 11:02 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Ik zit hier mijn hoofd te breken op mijn afrekening stookkosten, die ik van de woningstichting heb ontvangen.
Allerlei berekeningen natuurlijk, met als eindbedragen dat ik voor 712,44 euro heb verbruikt, dat ik 1225 euro voorgeschoten heb en dat ik dus 512,56 terug ontvang, voor zover allemaal duidelijk.
Maar dan zie ik vervolgens dat ik ik vandaag slechts 354,78 euro heb ontvangen.

Iemand nog suggesties wat hier de reden voor zou kunnen zijn? Natuurlijk ga ik er maandag ook voor bellen, maar ik vraag mij nu gewoon al af, waarom ik niet gewoon 512,56 euro heb ontvangen.

Ik ben helemaal bij met de huur, dat wordt via automatische incasso afgeschreven en de maand juli is gewoon het juiste bedrag afgeschreven. In de huur zit ook al het voorschot bedrag stookkosten.

De enige reden die ik kan bedenken, is dat er iets open zou moeten staan aan kosten nog, maar ik zou dus echt niet weten wat...

Hoop dat hier iemand misschien nog een idee heeft...

Meelezertje

De nieuwe termijn er al af?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

Dat was ook mijn eerste gedachte, alleen moest ik die gedachte direct weer verwerpen omdat en het bedrag dan niet klopt en die nieuwe termijn dus al meegenomen is met de huur van juli...

An0niempje

Ik zit nog eens goed naar de afrekening te kijken, op het blad van Ista staat dat ik volgens hun berekening 512,56 euro terug krijg, en daarbij gevoegd staat nog een afrekening van de woningstichting zelf, dat ik ook nog 20,13 euro terug krijg wegens teveel betaald aan elektra centrale ruimte, dus een totaalbedrag van 532,69 euro.

En nergens staat verder dat er nog iets anders verrekend wordt, behalve dan de standaard zin: Als u en betalingsachterstand of een betalingsregeling heeft, verrekenen wij het bedrag eerst met de betalingsachterstand.

Alleen weet ik niets van een betalingsachterstand, in ieder geval weet ik zeker, dat ik afgelopen jaar alles netjes betaald heb. En anders zouden ze me echt wel een rekening gestuurd hebben lijkt mij... Of het zoveelste door bewindvoerders veroorzaakte lijk moet uit de kast komen... Maar ik hoop toch eigenlijk, dat inmiddels eindelijk eens alle lijken uit de kast zijn en dat dit gewoon een vergissing van de woningstichting is... Lijkt mij toch logisch, dat als ze iets verrekenen, dat ze mij ook laten weten, wat ze dan verrekenen... Of denk ik nu zo raar?  :-\:-X

burningspirit

Hmmmm best raar....
Misschien hebben ze de teruggaaf met die van iemand anders verwisseld? Zou kunnen toch?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Het extra irritante hieraan is: Ik kan niets meer nakijken bij mijn verwarming, of die afrekening stookkosten, die nu dus zo voor mij uit het niets, nog betaald moesten worden een beetje kunnen kloppen en omdat ik nog steeds grote stukken administratie mis, kan ik ook niet nakijken, of die rekening inderdaad niet betaald is... :(
Ik moet nu dus de woningstichting vertrouwen, dat die rekening idd niet betaald is :(
Ze mailen hem nog wel door, dus ik kan gelukkig wel nakijken, of ze er, zoals net gezegd, inderdaad geen incassokosten bijgegooid hebben....

An0niempje

Toch ff mijn vorige bericht verwijderd en nu een nieuw bericht.
De verrekening heeft te maken met de afrekening stookkosten van vorig jaar.
Telefonisch zei de vrouw aan de telefoon, dat de stookkosten vorig jaar in mei waren verstuurd. In dat geval had de bewindvoerder dus de rekening nog moeten betalen.
Blijkt nu, dat ik de afrekening stookkosten staat op 26 juni 2014, toen stond ik niet meer onder bewind, maar de afrekening was nog wel naar de bewindvoerder gestuurd en is zodoende niet bij mij terechtgekomen vorig jaar. Post doorsturen, was niet het sterkste punt van beide bewindvoerders. Deze rekening zal daarin tussen wal en schip terecht gekomen zijn en de woningstichting heeft hier nooit een herinnering over gestuurd. Ik wist dus niet, dat deze rekening nog open stond.
Gelukkig zijn er geen incassokosten berekend.

Maar voor mij wel weer genoeg bewijs, dat bewindvoerders gefaald hebben in het teruggeven van mijn administratie na stoppen bewindvoering.

Meelezertje

Fijn dat je duidelijkheid hebt... jammer dat je niet zoveel terugkrijgt als eerst verwacht.
Verder al nieuws?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

Nee, verder nog geen nieuws...
Ik baal er gewoon van, omdat dit niet de enige rekening is, die tijdens bewindvoerdersperiode tussen wal en schip is geraakt...