Eenzaamheid of je alleen voelen mede door geld zorgen

Started by gewoon, Jul 01, 2015, 03:17 PM

Previous topic - Next topic

SchattigPatatje

Ik heb gelukkig hele, HELE goede vrienden die begrijpen dat we geen geld hebben en ons soms mee op touw nemen of hulp aanbieden. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ondanks het feit dat ze duidelijke gezegd hebben dat het kun keuze is en ze het graag doen voel ik me soms toch schuldig.
Maar ja, wat moet je anders? Anders kan je helemaal niks meer. We hebben zelf geen vervoer en ik woon in een slechte buurt waar ik elke dag wel stress heb van mijn buren, ik voel me vaak gevangen.

Wat we dan wel doen is koken en thuis een film kijken op de beamer, dat kost ons bijna niets en het is lekker ontspannnen. Maar ik weet dat ik heel erg geboft met deze vrienden, er zijn genoeg mensen die afgehaakt hebben toen ik heel erg depressief was.

Marjan12

Quote from: Dick on Jul 02, 2015, 09:11 AM
@Marjan12, @Marco12 jullie bericht komt van hetzelfde IP adres. Zijn jullie één personen of twee personen op hetzelfde adres (maakt mij niet uit). Als jullie één persoon zijn, dan is het zeer wenselijk dat je één account gebruikt.

Marco12 is mijn vriend. :-*

Meelezertje

Quote from: Chrissie on Jul 02, 2015, 01:53 PM
je voelt je af en toe dan zo'n  ongelofelijke rotkreng!!. Dan heb ik af en toe zoiets mag ik even vluchten terwijl ik verstandelijk heel goed begrijp dat ze nog alles moet leren want ze is nog maar twaalf.

Je bent dan zeker geen ****. Ik kan het woord in verband met jou niet getypt krijgen. Je draagt op een super manier de verantwoording voor de toekomst van je gezin. Het gaat je toch om het goede voor jullie gezin? Niet altijd een dankbare taak om 'procesbewaker' te moeten zijn.  Maar je doet het toch maar even. Respect.
Met pubers optrekken is niet makkelijk; zeker niet met weinig geld. Ik denk aan onze tijd. Wij hadden toen nog geen geldzorgen, maar we hadden wel een heel rebelse dochter, waar ik veel zorgen over gehad heb. Maar het gaat voorbij hoor. Ja en vlucht maar gerust eens even. Met meiden hielp het bij mij altijd heel goed om te zeggen; 'ik neem nu een time out en kom er morgen op terug'. Mijn ervaring is dat de dag erop veel redelijker te praten valt.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

gewoon

Ha chrissie

Over je zelf een rotkreng vinden,  laat ik het zo zeggen, is volgens mij niet zo aardig tegen je zelf.

Natuurlijk wil je alles geven aan een kind, maar dat er soms een nee bij hoort is juist zo erg belangrijk, in een opvoeding.

Eigenlijk kun je het in dit draadje al lezen over echte vrienden hebben,  dat dit zo belangrijk is bij de opvoeding zal ze worden een dame die een vriendin gelijk laat vallen als die een keer niet mee uitgaat of op vakantie, of juist een dame die  voelt  dat is mijn beste vriendin die laat ik niet  vallen bij een nee en daar overeen verder kijkt, mede omdat ze dat van jou meegekregen heeft.

Quatorze

Ik voel me eenzaam .
Zou het heel fijn vinden om vrienden te hebben die in hetzelfde schuitje zitten, al is het maar om af en toe even stoom af te blazen.
Ben na ruim 3 jaar eindelijk toegelaten tot de schuldsanering. Wat een opluchting was dat.
Nu zijn we 3 kwart jaar verder en ben ik geestelijk terug bij af.
Ik heb zo hard geknokt om positief te blijven en om het me niet te laten afpakken van wie ik was, maar ik kan niet meer.
Ik ben op en ik heb het gehad.
Altijd heb ik mijn best gedaan, nooit een steek laten vallen. ondanks alle fouten die anderen met mijn dossier hebben gemaakt ben ik nooit gestopt met m'n best doen. Mijn hele toekomst in duigen zien vallen door toedoen van anderen en toch bleef ik vechten.
Maar nu na de zoveelste fout en na al die jaren nog steeds in een huis wonen zonder vloer zonder wasmachine, zonder slot op de deur etc is het op.
Ik kan het niet meer laat ze maar gaan. Ze zoeken het maar uit.
Als ze er zonder mij een potje van kunnen maken kunnen ze het ook zonder mij oplossen .

Meelezertje

Quote from: Quatorze on Jul 03, 2015, 10:19 AM
Ben na ruim 3 jaar eindelijk toegelaten tot de schuldsanering. Wat een opluchting was dat.
Nu zijn we 3 kwart jaar verder en ben ik geestelijk terug bij af.

Het doet me wat als ik zo je bericht lees. Eenzaamheid is zo verdrietig. Geef toch ajb niet op. Een klein beetje vriendschap in je eenzaamheid kan dit forum je misschien geven. Blaas gerust wat stoom af. Dat kan helpen om de draad weer op te pakken.
Je bent dan wel toegelaten tot de schuldsanering, maar ook dan schiet er niet veel geld over om je huis aan te kleden. Ik hoor weleens van weggeefhoeken op facebook.Ik zie ook weleens oproepen op M.artkplaats voor bijv laminaat oid. Kun je daar iets mee?
Kijk, je hebt nu 3 jaar en  3 kwart jaar achter de rug met het zoeken naar een oplossing. Dat is al hartstikke lang, maar je kunt het ook zo bekijken dat je dus al ruim over de helft bent. Nu nog 2 1/4 jaar. Knuffel van mijn kant.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

ollie bollie

@ Quatorze

Ik weet niet waar je woont, maar hier kan je een gratis wasmachine ophalen: http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/wasmachines/m942530613-wasmachine-gratis-af-te-halen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Een laminaatvloer is ook zo te vinden op marktplaats, vaak voor niets zolang je het er zelf uit haalt. Mocht je toevallig bij mij in de buurt wonen, kan ik je ook nog helpen met ophalen. Ik ben in het bezit van een dieselautootje en een klein aanhangwagentje.

Mijn complete tuin heb ik ook zo bij elkaar gesprokkeld en het enige wat ik er voor betaald heb, is wat bestratingszand.

Laat je dus niet gek maken en maak er een sport van, om zo goedkoop mogelijk je huis in te richten. In mijn marktplaats account heb ik standaard de zoekopdracht "gratis af te halen <50km" ingevoerd, waar ik al een hoop aan te danken heb. Elke dag even kijken en hoppa! Daar is je huisraad, vloerbedekking, tuin of wat je maar wil hebben.

Wanneer je een beetje handig bent, kan je ook spulletjes op knappen en zo voor wat extra leefgeld zorgen. Nog 2 jaar te gaan en dan ben je er van af. Ik las dat je al 3 jaar bezig bent geweest om in de schuldsanering te komen, dus eigenlijk ben je al ver over de helft.

Kop op!
Carpe diem!

gewoon

Ha Quatorze

Voor dat je gaat twijfelen aan je zelf dat je het gevoel hebt weer terug bij af te zijn, dat is niet raar maar lees ik regelmatig hier,  het is dat die strijd om het goed te doen en uit de schulden te komen opeens voorbij is.

Die strijd was als een brandstof voor een machine die bijna was geworden om maar door te gaan en is er blijheid dat je daar van af bent, maar kan ook zijn als of je zonder benzine staat.

Maar het een belangrijke tijd niet een tijd dat volkomen stil komt te staan, maar een tijd dat je weer mens mag gaan voelen en geen machine die waar door bleef knokken.

Een belangrijke tijd omdat die schulden aan het verdwijnen zijn, en je weer vooruit kan gaan denken.

Een belangrijke tijd omdat je dromen weer kunt om armen, als een opleiding een relatie een vakantie het gaat er allemaal weer van komen.

Een belangrijke  tijd om eenzaamheid te herkennen als een echte pijn,  waar je niet alleen mee blijft,  er komen  dagen dat je dit herkend bij jou naasten, en veel kunt delen en geven.

tika

Quote from: Quatorze on Jul 03, 2015, 10:19 AM
Ik heb zo hard geknokt om positief te blijven en om het me niet te laten afpakken van wie ik was, maar ik kan niet meer.
Ik ben op en ik heb het gehad.
Altijd heb ik mijn best gedaan, nooit een steek laten vallen. ondanks alle fouten die anderen met mijn dossier hebben gemaakt ben ik nooit gestopt met m'n best doen. Mijn hele toekomst in duigen zien vallen door toedoen van anderen en toch bleef ik vechten.
Maar nu na de zoveelste fout en na al die jaren nog steeds in een huis wonen zonder vloer zonder wasmachine, zonder slot op de deur etc is het op.
Ik kan het niet meer laat ze maar gaan. Ze zoeken het maar uit.
Als ze er zonder mij een potje van kunnen maken kunnen ze het ook zonder mij oplossen .
Het is tijd om de energie in jezelf te stoppen en je huis! Jaren lang heb je het in de strijd met instanties gestoken en nu ben je op, nu die strijd gestredenis. niet vreemd!
Begrijp het heel goed. Maar jij bent zoveel meer waard dan die schulden die je hebt.

Heb zelf ook met 0 budget weer een huis in mogen richten. En dat is h eel goed gelukt al zeg ik het zelf. heb er maar een nieuwe hobby van gemaakt. Marktplaats is een goede...en gratis af te halen op facebook. en als garbage warrior ben ik gek op het grof vuil! als je ziet wat mensen weggooien...dat is ongelooflijk! Kleding en vloerkleden met de prijslabels eraan!

Heb zelf een wasmachine ...ook voor nop....heb die mw een bloemetje gegeven. Wast als eenzonnetje dat ding!
Niet opgeven! Uitrusten. ...jezelf bij elkaar rapen en dooooorrrr... nu voor je zelf!
Do what ye like, but harm ye none.

Knibbel

Ik lees nu pas al die reacties op het topic van Gewoon. En vele zijn ook voor mij herkenbaar, maar die van Quatorze springt er boven alle uit. Wat een triest verhaal, ik hoop diep vanuit mijn hart dat je de weg omhoog weer terug vindt. Ik weet uit eigen ervaring dat je eerst heel heel diep moet zinken alvorens je weer omhoog kunt zwemmen. Niet iedereen krijgt zo'n zware en uiterst moeizame levenspad te bewandelen, wat dat betreft vind ik het soms wel oneerlijk verdeelt op deze aardbol.

Ik heb net als al die anderen in het begin van mijn traject allerlei uitvlucht-smoesjes gezocht om maar niet achter mijn schaamtemuur uit te komen. Inmiddels ben ik die fase al lang gepasseerd, ik draai er niet meer omheen dat wij bepaalde zaken niet meer doen of kunnen doen omdat het te duur is, geen geld in het potje. Ik heb dat als een verademing gevoeld, je staat voor de mensen en straalt gewoon een boodschap uit.

'Dit is zoals ik ben, zo ziet het er bij mij uit, je kunt me nemen zoals ik ben. ik kan niet met alle dingen meedoen, heb geen auto, ga niet op vakantie, hou geen verjaardagsfeestjes, maar ik heb daar vrede mee, jij ook?'

Men heeft de keuze: men neemt mij zoals ik ben en zoals ik er nu financieel voor staat of men laat het. Maar dan lopen ze de kans om een goede vriendin mis te lopen.

Nu moet ik zeggen dat ik in het begin ook enorm bang was dat vrienden zich van ons zouden afwenden, omdat die bijna allemaal financieel vele malen in een betere positie zitten dan wij. Het meest vreesde ik voor medelijden, het ons zielig vinden. Dat heb ik daarna ook proberen uit te dragen: je hoeft ons niet zielig te vinden, dat doen wij zelf ook niet, wij komen er wel, wij zijn tevreden met wat wij bereiken kunnen.

En dat werkt, iedereen accepteert ons en onze situatie, men bewondert ons zelf dat wij hier zo goed onze weg in kunnen vinden. Ze vinden ons zelfs flexibel en wilskrachtig, maar ook moedig want zelf zijn ze bang ook ooit eens in zo'n situatie terecht te komen. In het begin leek het alsof men ons vermeed, maar dat was meer uit onwetendheid en onmacht van hun kant uit. Men wist niet hoe men zich tegenover ons moest gedragen, totdat wijzelf aangaven dat wij, ondanks het grote verschil, ons nog altijd prettig voelden tussen hun. Voor hun was dat ook een verademing, want ze wilden ons zo graag er bij hebben. En dat doet mij veel meer dan een dik gevulde beurs.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Quatorze

Bedankt voor alle lieve berichtjes, doet me goed en voelt voor heel even wat minder eenzaam.
Het gaat helaas slechter ipv beter.
Ik doe nog steeds heel erg mijn best elke dag en heb hulp gevraagd maar omdat ik door ziekenhuis opname al door mijn eigen risico heen ben kan ik helaas niet bij de psycholoog terecht vanwege de kosten.
Er loopt wederom vanalles fout en ik loop over van de stress, functioneren wordt steeds moeilijker en mijn lichamelijke klachten komen ook terug, maar ik kan er niks aan doen.

Marktplaats en fb groepen ben ik inderdaad lid van.
Maar tot op heden geen succes.
Ik ken niemand die een bank kan vervoeren. Of een nieuw matras, wasmachine.

Ik voel me zo verschrikkelijk.  Ben aan het einde van m'n Latijn.
Voel me gevangen in mijn eigen leven.

burningspirit

@Quatorze, er is ook psychische hulp die vanuit de basisverzekering vergoed wordt. Je huisarts kan je daar meer over vertellen. Nee heb je, ja kan je krijgen!
Kop op hoor, er komt een dag dat de zon weer een beetje schijnt!
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Meelezertje

Als je eigen risico verbruikt is, dan lijkt het mij zo te zijn, dat je geen eigen bijdrage meer hoeft te betalen, maar dat het uit de basisverzekering vergoed wordt. OF bedoel je dat je dit jaar al eerder psychologische hulp gehad hebt en er per jaar niet meer dan een bepaald aantal keren vergoed wordt?

Je zou een advertentie kunnen plaatsen op marktplaats met 'gezocht' dit  en dat en dan tevens dat je geen vervoer hebt, dus dat het gebracht zal moeten worden.  Wie weet wat het oplevert. Zet je kleding maat erbij, je schoenmaat, en welke apparaten, meubels, verf, behang (en weet ik wat nog meer) je zoekt.

Wil je aangeven in welke streek je woont, ongeveer?