Vraag voor kameraad van mij.

Started by geronimo1e, Jun 23, 2015, 08:42 PM

Previous topic - Next topic

geronimo1e

Hallo ik heb een vraag voor een vriend van mij.

Hij is sinds een jaar of 4 weer verliefd op een vrouwtje met 2 leuke kids.
Hij heeft helemaal geen schulden en kan normaal tot goed rondkomen.
Zijn vriendin woont ongeveer 100 km van hem af en wil graag bij hem komen wonen.
Nou is het zo dat het een schat van een meid is maar ik en ook zijn broers en ouders twijfelen over haar eerlijkheid want het blijkt dat ze bezig is met de schuldsanering en niet weet wat haar schulden zijn.
Wat voor tips zouden jullie kunnen en willen geven over hoe hij het moet aanpakken.
Ik hoop dat we het mis hebben maar hij is al de 3e persoon waar zei verliefd op is geworden dit jaar.
Hij weet dat maar wil geen verkeerd ding horen   

Bedankt

Groet Geronimo

Meelezertje

Je vraagt vóór een vriend; ik neem aan niet námens je vriend.

Ik kan me je zorg wel voorstellen. Je bent bang dat je vriend misschien in een ongelijkwaardige relatie terecht komt.  Jij kunt niet beoordelen in hoeverre iemands liefde oprecht is. Belangrijk is dat er openheid is tussen je kameraad en zijn vriendin. Zodat ze samen kunnen bekijken wat het beste weg is. Liefde kan heel wat overwinnen. Blijf naast je vriend staan. Hij maakt de beslissing en heeft zelfs recht om zijn eigen fouten te maken. Als vriend mag je wel je zorgen uitspreken. Meer kan ik hier niet in zeggen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tika

Gaat het hier niet gewoon om eerlijkheid naar elkaar? Dat je de waarheid spreekt? Voor een ieder in dit verhaal.

En dat liefde blind is...waardoor de omgeving dingen ziet die jouw vriend niet ziet?

En houden van? Hopelijk houdt je vriend net zoveel van zichzelf als van haar. Dat wil wel eens helpen...

En anders...is het gewoon weer een  mooie spirituele les om te leren, waar ie sterker uitkomt.

(Dat hou ik mezelf ook steeds voor de afgelopen twee jaar met dit gedonder!)  ;D
Do what ye like, but harm ye none.

Meelezertje

Verliefdheid is blind. Maar liefde ziet volgens mij heel scherp. En ja: liefde en waarheid/ openheid bijten niet.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tika

Hmmm goeie opmerking! laat ik t anders formuleren. Vanuit de liefde voor de ander heb je een totaal ander perspectief. Er is een totaal andere afstemming dan dat de omgeving met die persoon heeft en dat beinvloedt de "waarheid"  Maar feiten zijn feiten...dat is keiharde waarheid.

Ennuh...met die verliefdheid....helemaal eens.... hormonebased love.. ;-)  In je liezen zitten geen ogen..haha
Do what ye like, but harm ye none.

jan

Schulden ontstaan, uit een bepaalde reden. Als je een relatie aangaat met iemand die in een schuldsanering zit, krijg je hiermee ook te maken. En als ze bij hem intrekt, dan komen de schuldeneisers en deurwaarders naar het nieuwe adres. Dus als ik jou vriend was, zou alles goed uitzoeken voordat ze gaan samenwonen.

Gaan er nieuwe schulden ontstaan of neemt hij de schulden op zich en hopt deze dame, dan door naar de volgende relatie. Je weet het niet. Maar voordat jou vriend gaat samenwonen, moet hij alles goed op papier laten vastleggen in een samenlevingscontract, opgemaakt door een notaris. En de schulden en schuldeisers moeten in kaart zijn gebracht.

Anders is straks de ellende niet te overzien.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

Wat bij mij omhoog komt is de gedachte dat de vriend moet oppassen teveel aan 'wishful thinking' te doen.
Dat is hetgeen waar de omgeving hem mee kan helpen: realistisch denken alvorens aan zo een project te beginnen. 
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)