Foutje overheid....bedankt!

Started by tika, Jun 23, 2015, 07:20 PM

Previous topic - Next topic

tika

Al sinds 10 jaar werk ik alls zzp-er. Ben verpleegkundige. 2 jaar geleden naar Engeland verhuisd, maar door een zeer grove fout van het big register kon ik me daar niet registreren. De benodigde papieren deden er 10 maanden over ipv 2 weken. Maanden zonder geld geleefd, alles verkocht.
Retour afzender. De ABN Amro wilde me niet eens 500 E lenen om terug te komen. Want ik ben zzp-er.

Inmiddels het hele relaas gehad met het ministerie. Ze hebben zij hun fout toegegeven, maar ik mag geen schadeclaim indienen. Wat een k ort zinnetje voor maanden ellende! Dat moet ik nog steeds doen, maar heb de puf niet meer.

Bij terugkomst vorig jaar mei, BBZ aangevraagd en microkediet om alle achterstallige openstaande dingen weg te werken. Microkrediet afgewezen op basis van een rapport wat voor meer dan de helft niet klopte. weer bezwaar aangetekend. Nog een bezwaarprocedure erbij, terwijl  je al versleten aan het remigreren bent. Heb het krediet niet rondgekregen.

Dan doe ik het zelf wel. 3 weken bbz gehad, vanwege goede opdracht elders in het land. Van gemeente verhuisd, keihard gewerkt... toen begon dat geflikker met de pgb-s. Moeilijk om opdrachten te vinden. De opdrachtgever die ik had dat zat er opeens op, door andere zaken. Heb in die tien jaar nog nooit zonder werk gezeten. In heel nederland ingeschreven, zelfs gesolliciteerd, want was juist hard bezig alles af te betalen. Niks.

Om te voorkomen dat ik ook nog een huurschuld kreeg tijd in caravan gewoond. Aangezien de BBZ uitkering 13 weken kan duren, maar ff gewacht met aanvragen. In januari dit jaar gedaan. Vanaf november weer zonder inkomen. Het water stond aan  mijn lippen. heb alle schuldeisers een brief gestuurd met uitleg van de situatie en om uitstel van betaling gevraagd. Gelukkig had ik nog wel kinderpostzegels om het te versturen ;-)

Vrienden hebben me in leven gehouden, want ik had echt helemaal niks. Toen kwam de afwijzing van de BBZ, WANT er was een formulier niet meegekomen, weet zeker van wel, heb het er zelf bij gedaan
Ik kon bezwaar aantekenen...maar ik kon niet meer. Niet weer bezwaar! Wanneer helpt die verrekte overheid nou eens?

...Daar ben ik ingestort. Ik kon niet meer. De 500 E voorschot ging op aan een akkefietje met de autoverzekering, die me afgemeld hadden bij de RDW, terwijl ik wel verzekerd was.
Bleek zelfs maanden onverzekerd rondgereden te hebben volgens hen. Ignorance is bliss hier.
(Heb de bewijzaen, dat ik wel verzekerd was... RDW doet er niets mee..maar ander verhaal) Verzekering belt niet terug, want alleen email en online. Zoek ji jmaar een autoverzekering a la minute als de ander jou er onrechtmatig heeft uitgegooid. Dan wordt het een hele dure. Meer dan de dagwaarde van mijn total losse otootje. Maar goed, heb hem nodig voor een mogelijke spoedopdracht. Gelukkig is de boete van het cjib ook maar 400 E. Mag ik dan ook weer bezwaar tegen indienen.

Murphy's law heeft me ff helemaal onderuit gehaald daar. Toch maar weer opgekrabbeld en gaan solliciteren.
Dacht dat als ik een dienstverband had, ik wel met de bank kon praten. Heb nu een afgrijselijke baan, maar overal 0 op request omdat ik een bkr codering heb. JA! NATUURLIJK1 DAARVOOR HEB IK JULLIE TOCH NODIG OM UIT DIE CIJFERS TE KOMEN! Gelukkig vertellen ze je dat pas als je door de proeftijd heen bent. en je een maand opzegtermijn hebt.

De schuldhulpverlening hier in de gemeente is een ping loket. Die helpt je met aanvragen van een lening bij de kredietbank. Heb ik maar online gedaan. Ook afgewezen kreeg ik per mail te horen, opgaaf van reden komt per post. Niet gehad nog.

Als zzp-er val je overal tussen de wal en het schip. Behalve als de belastingdienst beslag wil leggen....dan tel je prive als burger wel mee. Niet als zij iets moeten doen om een mens, een burger te helpen met een eenmanszaak.
Ikb en zo godvergeten kwaad! En tegelijkertijd zo moe. Zo moe. Ben soms geschrokken van mezelf met welke gedachten ik rond liep.  Heb me voorgenomen niet lijfelijk van deze planeet te vluchten voor geld. Geld is nep...een middel tot slavernij.

Toen een juristenburo gecontateerd, die me vertelden hoe ik bij hen kon komen via de BBZ Boer van de gemeente.

Voor het eerst in al die tijd iemand die luisterde en wilde helpen! Een gemeenteambtenaar, die zich schaamt om wat ik door heb gemaakt met al die instanties en zegt me oprecht te willen helpen. Heeft goed info gegeven en ook verteld dat de gemeente waar ik vorig jaar weer aan land kwam uit Engeland mij had moeten helpen.  Mosterd na de maaltijd, maar goed om te weten.  Hij kon me alleen helpen als zzp-er (joepie!!!... Mijn vrijheid terug!).

Nu alle banken af laten weten, heb ik mijn ontslag ingediend. Had er voor de mensen nog wel willen blijven werken, maar voor de werkdruk en collega's niet.
Mijn zaak loopt gewoon nog. Morgen een afspraak met die beste man.

Ik krijg het alleen neit voor mekaar om weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer al die getallen en aanmaningen en brieven en dwangbevelen uit te zoeken. Heb het al zo vaak gedaan..het heeft niks opgeleverd.  Er gaat zoveel tijd en energie in zitten. met 0 resultaat. Maar hopelijk is dit het laatste loodje.

Hopelijk meent deze man wat ie zegt en kan ie het waarmaken. In ieder geval is het iemand die me verteld heeft, dat ik echt alles gedaan heb om eruit te komen. Dat vind ik ook.

Mijn zus die net vertrok niet. Ik leef al anderhalve week met 14 cent...maar ik schijn het toch aan mezelf te danken te hebben. Zij is nu uit eten met haar man. En geen euro heeft ze achtergelaten. Van je familie moetj e het hebben. ;-)

Morgen is het salaris binnen. Hoop ik, anders kan ik niet eens naar de beste man toe.
Bid met mij mee. En dank voor het lezen, als je zover gekomen bent!
Do what ye like, but harm ye none.

Meelezertje

Wat een verhaal.  Ik ga eerst doen wat je helemaal onderin vraagt om te doen. Om rust, overzicht en wijsheid.  Hoop dat je vannacht toch nog kunt slapen, omdat je weer een beetje vertrouwen krijgt. Liefs meelezertje
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tika

Dank voor je gebed....want als ik iets nodig heb...is dat het! En een onbewoond eiland..haha.

jan

Wat een rot verhaal, je bent machteloos blijkbaar bij fouten van onze overheid.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Meelezertje

Op de korte termijn betekent het niet zoveel. Maar heeft iemand een idee of dit iets is voor de ombudsman?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tika

Dag meedenkers! Wat een heerlijkheid hier! Had ik veel eerder moeten doen! 

Je staat inderdaad machteloos bij overheidszaken. Dat is het erge. Ik heb al die jaren op school gezeten...tegen mijn zin. Diploma's gehaald om dan eindelijk "zuster"te worden. En dan ben je 48, 30 jaar na je brave, ik hou me aan de regels voor de papiertjes,...en dan eindig je faillliet. Geestelijk niet hoor! Integendeel!  Maar dan ben je verplicht geregistreerd...ik moet maar steeds overal bij al die isntanties alle papieren aan leveren. En de overheid moet mij twee uitdraaitjes opsturen..... en wat gebeurt er?
Evengoed krijg ik mijn Bbz niet omdat er een papiertje mist. 

De ombudsman heb ik al benaderd. Hun reactie was: "heb jij een telefonische hoorzitting met twee juristen van het ministerie gehad?? Jeetje, dan weten ze wel dat ze heel erg fout zitten."   Maar als de klacht gegrond hebben verklaard, kunnen wij u  niet verder helpen. wij helpen alleen als er problemen zijn met klachten.

Niet met de schadeclaim! Daarvoor moet ik zelf een advocaat inschakelen en naar de rechtbank stappen. En dan is het nog maar afwachten of je na jaaaaaaaaaaaaaren procederen je schade vergoedt krijgt.

Heb wel gemaild naar Tros Radar en hoe heet die andere?// oh ja Kassa.

gewoon

Ha tika

Wat een enorm verhaal en het is zoveel om overal op in te gaan,  beter is het op te delen in kleine stukken dat het maak het meedenken meer mogelijk.

Begrijp dat je al tien jaar werkt als zzp,er en het pas de laatste twee jaar zo verkeerd gaat,  en je staat er meestal alleen voor als zzp, er  en het kan nog slechter als je gezondheid het aflaat weten bijvoorbeeld en met die 14 cent die je nog hebt prijs je dankbaar dat je nog kunt werken met al deze problemen.

Hoop dat er morgen wat overzicht komt in je problemen en dat er een uitzicht komt.

Maar het begint ook met kleine stappen die je zelf nemen kunt,  die je de rust geven de draad weer op te pakken, neem even het uit eten van je zus er bij, misschien heeft zij het ongelooflijk nodig er even uit te zijn, en ja zij kan niet echt begrijpen wat het betekend ZZPer te zijn met tegen wind.

Is een andere wereld, dan de veiligheid van een zorgmaatschappij waar voorgehouden werd, dat er altijd wel zorg is voor je, en  mogen  dagelijks zien dat mensen daar in teleurgesteld worden.

Het is dus niet het dat soms het lijkt dat je eigenschuld word aan gepraat,  en ook niet  het alternatief  schaamte het goed te hebben, en jou niet meer te helpen.

Is een ander waarheid, hoor zelfs van nieuwe forum leden dat er mensen waren die met hun vingers in hun oren luisteren, een kleine stap is sorry zeggen dat je stijf van de stres staat voor morgen,  en niet eens weet of je wel naar die afspraak kunt.

Dat geeft kracht voor morgen en is goed slapen, ook de gedachte dat je zus echt pal achter je staat

Morgen verder

tika

Dank je, gewoon. Voor je bericht en h et lezen van die lap tekst.

Voor mij heel verhelderend wat je schrijft. Vooral wat betreft hoe ik er in sta. Ik ben namelijk helemaal niet zenuwachtig voor vandaag. Ik doe wat ik kan, meer kan ik niet doen. Ik zou zelfs zonder zenuwen naar een rechtbank gaan als iemand me failliet wil verklaren. Ik weet dat ik alles gedaan heb wat in mijn  macht ligt om een oplossing te vinden voor deze situatie. En dat voelt goed en krachtig.

Heb het nu overgelaten aan het universum. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Wb mijn zus... ook al  heeft de overheid toegegeven dat het hun fout is, dat mijn klacht gegrond is... is het nog steeds mijn fout. Maar ja..familieopstellingen he? Some things never change. Just your attitute towards it! Dus wat je zegt over het geloof vanm ijn zus in die zorgmaatschappij....ja....zij denkt echt nog dat de o verheid er voor de mensen is. Dat het andersom is, ben ik al een tijdje achter en daar wringt de schoen. Twee geloven op een kussen.  ;-)   Dank voor die opmerking.