Foutje overheid....bedankt!

Started by tika, Jun 23, 2015, 07:20 PM

Previous topic - Next topic

tika

Al sinds 10 jaar werk ik alls zzp-er. Ben verpleegkundige. 2 jaar geleden naar Engeland verhuisd, maar door een zeer grove fout van het big register kon ik me daar niet registreren. De benodigde papieren deden er 10 maanden over ipv 2 weken. Maanden zonder geld geleefd, alles verkocht.
Retour afzender. De ABN Amro wilde me niet eens 500 E lenen om terug te komen. Want ik ben zzp-er.

Inmiddels het hele relaas gehad met het ministerie. Ze hebben zij hun fout toegegeven, maar ik mag geen schadeclaim indienen. Wat een k ort zinnetje voor maanden ellende! Dat moet ik nog steeds doen, maar heb de puf niet meer.

Bij terugkomst vorig jaar mei, BBZ aangevraagd en microkediet om alle achterstallige openstaande dingen weg te werken. Microkrediet afgewezen op basis van een rapport wat voor meer dan de helft niet klopte. weer bezwaar aangetekend. Nog een bezwaarprocedure erbij, terwijl  je al versleten aan het remigreren bent. Heb het krediet niet rondgekregen.

Dan doe ik het zelf wel. 3 weken bbz gehad, vanwege goede opdracht elders in het land. Van gemeente verhuisd, keihard gewerkt... toen begon dat geflikker met de pgb-s. Moeilijk om opdrachten te vinden. De opdrachtgever die ik had dat zat er opeens op, door andere zaken. Heb in die tien jaar nog nooit zonder werk gezeten. In heel nederland ingeschreven, zelfs gesolliciteerd, want was juist hard bezig alles af te betalen. Niks.

Om te voorkomen dat ik ook nog een huurschuld kreeg tijd in caravan gewoond. Aangezien de BBZ uitkering 13 weken kan duren, maar ff gewacht met aanvragen. In januari dit jaar gedaan. Vanaf november weer zonder inkomen. Het water stond aan  mijn lippen. heb alle schuldeisers een brief gestuurd met uitleg van de situatie en om uitstel van betaling gevraagd. Gelukkig had ik nog wel kinderpostzegels om het te versturen ;-)