Uitdaging verlaging boodschappengeld

Started by Meelezertje, Jun 23, 2015, 02:36 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Mooi lijstje weer meelezertje .....
Het is precies zoals je zegt het moet een gewoonte worden en natuurlijk een sterke dicipline.

Meelezertje

Ja hooikoorts is waardeloos. Zoon krijgt tegenwoordig in maart een spuit van de huisarts en vorig jaar ging het een heel jaar goed. En nu ook weer. Je kunt maar half functioneren door die dikke prik ogen en duizend keer niezen per dag
Prevalin. Ja soms zitten prijzen raar in elkaar. Zo verwacht je ook dat een grootverpakking altijd voordeliger is.
Het gekke is dat Kruidvat die van 15ml verkoopt voor 7,99 en die van 20ml voor 12,95. Bij de grote kost het omgerekend 3,25 voor 5ml.  En bij de kleinverpakking maar 2,70 voor 5ml.  Eigenlijk zou de 15ml dan 9,75 moeten kosten; dan is deze omgerekend net zo duur als de grotere.

Hoe lager het leefgeld hoe beter je er wel op moet blijven zitten. Echt helemaal comfortabel verwacht ik niet dat het zal worden. Je kunt je geen uitglijders veroorloven. Eén keer zomaar â,¬20 teveel uitgeven is zo gebeurd,maar is met zuinig zijn de week erop niet recht te trekken. Normaal besteed ik veel tijd aan het maken van een lijstje aan de hand van wat al in huis is, en een planning voor een weekmenu. Deze week is dat een beetje snel gegaan, en dan is het geld op,en dan merk je dat je haast geen vleeswaar in huis hebt. En brood tekort. Ik heb het menu ook achteraf gepland. Niet echt helemaal zoals ik wou; met meer pannekoeken met suiker. En ei op brood. ( 1 ei geklutst in een grote koekenpan, zodat je er 4 boterhammen (dubbel) mee beleggen kunt.
Discipline is ook iets van de lange adem, hoor. Vallen is niet erg. Maar wel meteen weer opstaan en doorgaan
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

...... heb ik me toch wezenloos lopen zoeken naar smeerkaas bij de aldi.... niet te vinden... lees ik hier dat die er dus wel is voor 45 cent... naja, volgende keer beter kijken dus
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tuthola

Als ik het goed heb ben jij  nu op vakantie ....veel plezier en geniet ervan samen :-)

Meelezertje

Dank je wel. Start as vrijdag pas. Nu de nodige voorbereidingen. Ook leuk.

rosalien

Hier ook nog steeds druk met "goedkoop" boodschappen doen, lukt aardig!

Ik las ook een stukje over lekkere trek, en buiten de deur vlot iets nemen. Ik maak er  ook een sport van om buiten de deur "koopjes" te scoren. Ik heb al meerdere tentjes gevonden waar je voor een euro een broodje kroket kan kopen, en lekker! En King Deals bij de burger king zijn heel goed te doen, dan heb je bijv in Rotterdam bij de burger king gratis frisdrank navullen. Ikea is ook heel goed te doen, gratis koffie en thee met de familypas, zo kan je ook eens buiten de deur iets nemen. Maar het blijft goed opletten!

Ik frituur hier nu voor de 1e keer uit zonnebloemolie (lidl), bevalt aardig goed moet ik zeggen. Weet de prijs ff niet uit me hoofd, maar goedkoper dan frietvet ook.

Fijne vakantie!