Uitdaging verlaging boodschappengeld

Started by Meelezertje, Jun 23, 2015, 02:36 PM

Previous topic - Next topic

jan

Bij de ah heb je 4 diepvries biefstukken (125 gram) voor 5 euro , deze kosten bij de aldi 4,89 .

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Meelezertje

Jan, ik ga ze kopen volgende week. Ik ben om, heb er eerder nog nooit naar gezocht bij de aldi. De emte heeft af en toe ook  goede biefstuk in de aanbieding voor 5 euro per pond. De laatste keer heb ik die aanbieding laten lopen. Maar ik vind dat het er nu wel een keer af kan. Af en toe een klein feestje.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Vind het wel mooi om te zien maar ik heb hier geen emtewinkel waar ik woon maar misschien heeft daar iemand anders weer veel aan. Zo kan je elkaar wel helpen.

Is het niet handiger om er foto van te maken en deze hier te posten dat scheelt je heel veel werk, nu moet je mij niet vragen hoe dat moet heb het al een paar keer geprobeerd om hier een foto te plaatsen  kom steeds een stapje verder maar dan heb ik toch weer onze moderators nodig.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Grappig, hoe iedereen het weer anders doet.
Ik heb ook een potje waar overgebleven weekgeld in gaat, maar bij mij is dat niet als extra voor boodschappen een volgende week, nee, het is mijn spaarpotje, waar ook extraatjes ingaan, die ik wel eens van mensen krijg. Van dat geld spaar ik, om af en toe iets leuks te doen, of soms voor kleding of hobby.

Ik lees wel geregeld de folders (soms blijven ze ook ongelezen liggen) en dan kijk ik wel kritisch naar de aanbiedingen. Als aanbiedingen van een A merk nog steeds duurder zijn dan een vergelijkbaar alternatief van een ander merk, dan ga ik voor het goedkopere merk.
Maar soms vind ik het wel fijn om door een aanbieding wel een keer wat extra te kunnen doen. Moet ik wel zeggen, dat ik op een gegeven moment helemaal gewend was aan 40 euro in de week voor mij alleen en 2 katten en dat het nu iets luxer voelt, dat ik er inmiddels 50 euro van heb kunnen maken :)

Dat is trouwens exclusief benzinegeld, ik heb er voor gekozen om 40 euro boodschappengeld te doen en dan apart bedrag voor benzine, zodat ik 1 keer in de maand goed kan tanken. Tijdens bewindvoering kreeg ik 50 euro in de week, waar ik ook benzine van moest doen, en dan was een zenuwachtig gedoe, want dan vergeet je soms geld apart te leggen voor benzine en dan was het wel eens spannend met de tank.... (en ja, ik heb wel eens stil gestaan met een benzineloze auto...)

An0niempje

Ik wil je nogmaals wijzen op de hoogvliet bonnen.
Ken je mensen die vaak boodschappen doen bij de hoogvliet?
Vraag of je hun kassabonnen mag hebben...
Achterop die bonnen zitten zegels, 12 zegels is een gratis product.
Regelmatig leuke producten, meestal een eetbaarproduct, soms drinken, soms dierenvoer, maar ook regelmatig wat duurdere dingen zoals wasmiddel of wasverzachter. Ook soms schoonmaakmiddelen :)

Meelezertje

QuoteIk heb ook een potje waar overgebleven weekgeld in gaat, maar bij mij is dat niet als extra voor boodschappen een volgende week

Lekker , he, zo'n potje voor de leuke dingen. Ik gebruik het ook niet als aanvulling voor de week erop. Heel soms wel iets, maar meestal spaar ik het voor een bijzondere gelegenheid.  Nu denk ik aan de zussendag, die ik dit najaar nog wil organiseren op mijn  kosten deze keer. Het is ook weleens voor de kerst oid. Benzine geld is ook niet inbegrepen. Daar is 1x per maand 40 euro voor beschikbaar. Dus naast de 70 euro elke week voor 3 personen; waarvan ik er dan nu al 6 weken x 10 euro gespaard heb.

QuoteIk wil je nogmaals wijzen op de hoogvliet bonnen
Morgen komen langs een hoogvliet en ga zeker eens kijken. Jammer dat deze niet in de buurt zit; zeker een uur fietsen, maar morgen komen we er met de auto. Ik ken jammer genoeg ook niemand die er boodschappen doet. Ik hoop op 50 % afprijzingen. Zou dat al om een uur of 5 het geval zijn, of moet ik dan echt later zijn? 
Je zou bijna iedere boodschap apart afrekenen, dan heb je snel 12 kassabonnen  ;D

@Chrissie. Ik ga het morgen neerzetten.

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

flits

Quote from: Meelezertje on Jul 31, 2015, 05:28 PM

Vindt iemand het leuk/ interessant om de kassabonnen te zien? Dan wil ik die wel overtypen.

als je het over wil typen kan je dat het beste eerst in words doen doe ik ook altijd

geld wat ik per week over hou ging ik eerst altijd om een frietje ik wil daar toch verandering in gaan brengen en dat in een spaarpot gaan doen voor leuke dingen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

An0niempje

Bij mij zit de hoogvliet op goed 5 minuten lopen ;)
Af en toe een frietje is wel lekker, daar moet je je ook zeker niet schuldig over voelen, maar je hebt gelijk, als je spaart heb je er op de lange termijn meer aan...
Ik ga maar hooguit eens in de 2 maanden naar de snackbar, zelf geen goede frituur meer... Mis het meestal ook niet eigenlijk.

flits

ikga nu bijna elke week naar de snackbar en ik wou er toch een beetje een minderen ik ben van 4 x naar 2 x gegaan en van 2 x naar 1 x ik kan beter zelf koken en het is nog goedkoper ook en van 1 x per week ben ik naar 1 x per 2 weken gegaan eerst ging ik standaard als ik ging pinnen daar ben ik mee gestopt ik ga nu in het weekend nadat ik om boodschappen ben geweest friet uit de snackbar is eigenlijk het inst belangrijke om je geld aan uit te geven

ik zit op verschillende facebook pagina's voor budget koken lowbudget pagina's om te kijken wat de mogelijkheden zijn met weinig geld en toch gezond te kunnen eten
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

Meelezertje

Hier dan de uitgetypte lijst voor de liefhebber. :-\ Het is een hele lap tekst geworden. Eerst in word en nu knippen/ plakken

Aldi
Koffie 500 gram caf vrij      3,69 (doen we 4 tot 6 weken mee)
creme fraiche                       0,39, (deels voor de bleekselderij salade en klontje op de courgette soep)
tomatenketchup                  0,79
kilo zilvervliesrijst                1,39 (ben helaas niet naar de ah geweest; daar is de prijs 95 cent)
kilo kristalsuiker                   0,65
roomboter                            0,95 ( om te bakken- muffins  en te braden de hele week)
franse frietjes kilo                0,89
4 grote peper braadworst  1,99
10 eieren                               1,19
2 maatjesharing met ui       1,59

2 kg wilde perziken              1,99 (17 stuks)
komkommer                          0,39
courgette                               0,39
bleekselderij    groot            1,00
ananas stukjes                      0,79 ( helft voor bleekselderijsalade en helft bij het toetje)
2 kilo pers sinasappels        1,99 (13 stuks)

volkoren beschuit                 0,49 (bijna elke week)
Hagelslag melk                      1,69 (600 gram, meestal om de week)
3 x brood                                2,97 (verschillende, tijgervolkoren was er niet- 1 x 0,79 + 2x 1,09)
500 gr dieethalvarine            0,69
10 witte bollen                     0,97 (om de week)

liter vanille vla                       0,65

deo for men roll on               0,99

sinas 1 1/2 liter                             0,59  (er ligt nog een hele fles, anders 2 flessen)
statiegeld                                       0,25
6x 1/2 liter bronwater                 0,72 (Met prik. Verdun ik met half water 6 liter ‘spa Henriette’)

Ik hoef weinig groente te kopen , aardappels zijn er nog en er ligt nog rode biet, sperzieboontjes, andijvie voor stamppot en 1x  gestoofde andijvie en ui en bos worteltjes. Er ligt ook nog een galia meloen  en we eten nu van de bramen. Ik bewaar weer 1 a 2 worteltjes, handig voor een salade later.
De laatste week dat ik nog kaas uit de voorraad eet waarschijnlijk.
De peperbraadworsten probeer ik te bewaren  voor een bbq op een mooie dag.  Eerder had ik al gemarineerde spare ribs van de aanbieding van de aldi hiervoor gekocht.

Emte
Donderdagaanbiedingen

4 pakjes met 2 boerengehaktsniizels  4 x 1 = 4,00
2 blik tonijn in olie                                   2 x 1 = 2,00
Klein flesje koffiemelk                                        0,30 ( meestal doe ik gekookte melk, maar is handig)

Vrijdag boodschappen  Emte
3x 2 liter melk  a 1,09                    3,27 (ook voor custard, griesmeelpap, koffie en bij de broodmaaltijd)
7 liter karnemelk a 0,57                3,99
1 magere yoghurt campina           0,97 ( wel duur, maar lekker dik)
Rundergehakt  2 kleine pakjes     1,56 ( handig voor pasta saus- niet veel nodig :2x 200 gram)
1 rond huzarenslaatje                    0,35  voor man’s lekkere trek
Cocktail nootjes markant              1,19 ( hema chips van 50 cent wordt niet gegeten)
1 oke boterhamworst                    0,59
2x oke snijworst a 0,69 is              1,38

We gebruiken veel zuivel en deze van de emte vinden we lekkerder dan die van de aldi. Er ligt ook nog  voldoende gehakt in de vriezer; dus nu weinig ingekocht van de huidige aanbieding van 1 kilo voor 3,99. Om  het budget te bewaken ga ik het laatst naar de emte. Daar kan ik de boodschappen scannen en zo ervoor zorgen binnen budget te blijven.

Menu mogelijkheden
-Zoetzure rode bietjes met aardappels en gehaktsnitzel
-Stamppot  andijvie met gehakt ipv  spekjes ( zijn op)
-Koude bleekselderij salade met stukjes kipfilet (vriezer- tonijn kan ook) rode paprika (vriezer), ananas, handje rozijntjes, thijm, bieslook, crème  fraiche, mosterd, frietsaus, peper en zout en macaroni.
-Boterboontjes ( boontjes zonder ‘haren’) met aardappel en  ‘cordon blue’ variatie gehaktbal worden- gehakt, zout,  kruiden en oude boterham, ei en melk, binnenin een halve opgevouwen plak kaas)
-Friet en frietsaus ( nog niet op) met  kroket (vriezer)  met tomaten sla ( fijn gesneden met peper en zout-heb nog een paar goede tomaten bewaard van vorige week).  Tussen de middag doen we dan de courgette soep  (bouillon blokje, gesnipperde ui, courgette, beetje bloem/ gaar koken /staafmixer  erop+ dotje crème fraiche) om aan de groenten te komen.
-Nassi  met  klein beetje geruld gehakt en inproba nassi groenten ( voorraad) en prei ed uit de vriezer  en gebakken ei + komkommer sla.
-Worteltjes , gebakken aardappels en tonijn (of kipfilet )
-Gestoofde andijvie , aardappel  met riblapje (vriezer)of als ik in een te zuinige bui ben toch een gehaktbal variatie nu met bijv ui. Dan bewaren we de riblap nog even.
Toetjes
Vanille vla , magere yoghurt, griesmeelpudding, rijstepap. Met erop suiker(of suiker/kaneel) , bessensap (vriezer) of ananasstukjes

Hoogvliet
Om half 8 waren we vanavond in de winkel. Helaas lag er niks wat 50% afgeprijsd was. Misschien te laat? Ik heb hier en daar wat prijzen vergeleken. Alleen een klein rond huzarenslaatje was 10 cent voordeliger dan bij de emte; ik heb niet al mijn boodschappen vergeleken. Ik wou niet zonder iets de winkel uitgaan en heb daarom een zakje bitterkoekjes gekocht voor 69 cent. Is lang geleden dat we die hadden.

@ flits. Ik ben ook voor zo gezond mogelijk eten. Ik denk als je kinderen hebt en je moet kiezen tussen een zak chips voor de kinderen en vrienden, of een sinaasappel, dat ik dan misschien wel voor het ongezonde zou kiezen. Maar wij zijn volwassen en dat is anders. Knap van je dat je mindert met de friet. Wij eten het  :-[ wel elke week. Ook omdat het goedkoop is- we bakken zelf- en ik combineer het altijd met groente en max 1 snack. Daarom wil ik ook altijd maar 1 soort snacks tegelijk in huis halen, anders willen de mannen van allebei 1.
Er zijn ook sites waarop je kunt invoeren welke groente of zo je in huis hebt en dan komen er verschillende menu's uitrollen. Ik koop gewoon goedkope groenten van het seizoen. En de goedkopere vleessoorten van de aanbieding.

Meelezertje

WEEK 7

Vorige week had ik over  â,¬7,20. Ik heb voor mijn zwangere dochter een speldje van mini voetjes  gekocht, zilveren voetjes van de maat van een embryo van 10 weken voor  â,¬6,20 euro. En 2 x hema vieruurtje (koffie en klein gebakje) â,¬2,00.  Dus 1 euro tekort; de ‘rest pot’  is nu â,¬31,40.

Gisteren  moest ik in de stad zijn en heb gelijk wat winkels bezocht.

Donderdag boodschappen Nieuw Weekbudget 60 euro

Zeeman
Fijn/ bontwasmiddel  Hypo 750 ml roze         0,99  ruikt lekker.  Halve aanbevolen dosering is genoeg.

AH
1 kilo zak zilvervliesrijst                                                              0,95 (voorraad)
7 mineola’s (kleinere uitgezocht)                                             1,31
8 preien ( samen 3240 gram- is 60 cent per kilo)                  1,96 in vriezer, snijden/ wassen/ uitlekken .
Totaal                                                                                            â,¬ 4,20

Maar 1 zak rijst gekocht, want ik heb al veel andere extra dingen nodig; anders kom ik niet uit, ben ik bang. Scheelt  44 cent met de aldi.
Ik zoek altijd de dikste preien uit als de prijs per stuk gerekend wordt. De bonusprijs is nu 2 stuks voor â,¬0,49. Het kan voordeliger, maar ik ben ongeveer door mijn diepvriesvoorraad heen.

STALLETJE onderweg
10 kilo bildtstar aardappelen                â,¬ 5,00 Scheelt de helft met de supermarkt en heel lekker soort  en ik kan zeker 4 a 5 weken vooruit.

Kruidvat
Bad en Douche kruidvat merk  1 liter               1,39
Douche 2 in 1 Sport Kruidvat merk 250 ml       0,89
Badedas 2 in1 for men 250 ml                         0,99 aanbieding
3  kinder pyama’s  bij elkaar                            3,25 ( 75% extra korting).
Totaal                                                              â,¬ 6,50

Vorige week voor 3,18 aan extra afgeprijsd speelgoed gekocht bij het kruidvat. Bedrag was al gemeld, maar ik had nog niet gezegd waarvoor. Zulke kleine dingetjes doe ik ook van het boodschappengeld. Alvast voor sinterklaas of zo. Ik kijk altijd wel alvast voor wie het  bestemd is;  wat betreft  de maat of leeftijd. Anders is het nog weggegooid geld.

Zoon gaat over een week een week fietsen met vrienden. Voor hem is alvast de badedas douche/shampo.  Tentjes gaan mee. Nu maar hopen op mooi weer. Hij heeft verder de hele vakantie gewerkt en zo een buffertje kunnen kweken. Hij gaat in september tot februari zijn afstudeer opdracht doen  en heeft geen recht meer op studiefinanciering.  Dus mooi dat hij nu vakantie werk heeft bij het bedrijf waar hij straks zijn opdracht doet. Eén week ontspanning moet dan toch kunnen.

Vrijdag boodschappen
Aldi

3 x busmodel tarwe  a 0.79               2,37
2x tijgervolkoren       a 0,95               1,90
10 witte bollen                                    0,97( bezoek, klaargemaakte broodjes in schaal op tafel)
Volkoren beschuit                               0,49
Roomboter                                           0,95
Dieet ella     500 gr                               0,95 (halvarine uitverkocht)
Saksische leverworst bolletje             0,21
Smeerkaas                                             0,44
2x extra belegen gesneden  a 1,99   3,98 (2x 250 gram voor 32x beleg, op dubbele boterham tot 64x)

diepvries erwtjes                                  0,89
diepvries spinazie                                 0,89 ( 750! gram, deelblokjes)
courgette                                               0,39
witlof                                                      1,09 ( eigenlijk buiten seizoen, maar zo lekker)
grote broccoli                                       0,79
verse spinazie                                       1,39
franse frietjes kilo                                0,89
7 bananen                                             0,65
2 x galia meloen    a 0,59                    1,18

Pedaalemmerzakken                           0,69
Boterhamzakjes                                    0,55
3 x kruiden a 0,79                                 2,37 (meegenomen omdat ze er niet vaak zijn- voorraad)
Inlegkruisjes                                            0,99
Groene thee cranberry 25 zakjes       0,69

Actie 9 grilfakkels bbq                          2,69 (voor later geplande bbq)
Wilde zalm moten (4 stuks- 500 gr)  4,29 ( ipv de biefstukken!)
10 scharreleieren                                  1,25
12 rundvleeskroketten                         1,99
Duo pak magere spekreepjes             1,35

6 halve liters ‘spa rood’                       0,72
1 lemon River                                        0,69
1 sinas River                                           0,59
2x statiegeld                                          0,50
Totaal                                                  â,¬ 38,55

Ik had me een beetje verkeken en  had dus nog maar â,¬4,75 over voor de emte.  Dat is niet helemaal gelukt.  Het wordt wel meer thee drinken, maar geen probleem hoor. Aangevuld met â,¬ 4,00 uit het ‘rest potje’, waar nu nog  â,¬27,40 inzit. Hopelijk kan ik het volgende week compenseren als zoon weg is.

Emte
2 x 2 liter melk oké    â,¬ 2,18
1 magere yoghurt      â,¬ 0,97 ( campina)
3 x cup a soup            â,¬ 1,00 ( reclame voor in de vakantie later)
Pindakaas                    â,¬1,09
Borrelnootjes             â,¬ 1,19
4 karnemelk  a 0,57   â,¬2,28
Totaal                         â,¬ 8,70

Tot nu toe deze nieuwe week uitgegeven â,¬64,00. Er zit niks meer in de huishoud portemonnee voor aankomende dagen, maar ik kan nog wel lege flessen bij de aldi inleveren.  Het zij zo. Ik voel me rijk met de gevulde kasten. 

Ziet iemand dingen op mijn lijstje, die elders voor flink minder worden aangeboden…. laat het aub weten.

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flits

mooi lijstje

ik weet niet ofdat je weleens bij de albert heijn komt maar daar gaat volgende week de cup a soup in de reclame 2 +1 gratis en de Pepsi sisi en de 7 up anderhalve liter flessen ook en het zelfde geld ook voor de crystal clear, holy soda  en de groot formaat vitamine water en ja ik weet dat het vitamine water bij de aldi goedkoper is bij de aldi betaal je voor een 6 pak vitamine water halve liter flessen â,¬1,99

chapter

wat knap flits
friettent is ook best prijzig vind ik. Bij wekelijks een frietje zu ik zo rond als een tonnetje worden helaas omdat ik ook niet zo actief kan bewegen met mijn rug.
ik weet niet of je het al doet maar op prei en wortels na kook ik vaak meer en vries het dan in en neem het als ik avonddienst heb mee. Gemiddeld zo n 4 avonddiensten. Haalde eerst altijd magnetronmenu maar schrok me rot van de kalorieen. Als ik geopereerd ben vraag ik gemeente of er vergoeding is voor tafeltje dek je vanuit bijzondere bijstand

chapter

super lijstje meelezertje
Vraagje hoe kun je prei en andere groente vers invriezen. Wortels worden soppig bij ontdooien.
op mijn werk doen we wel pakketten groente voor nasi macaroni etc invriezen dan gaat wel goed ook al staat er niet geschikt om thuis in te vriezen.
haal nu vaak diepvriesgroente maar zou wel wiln leren hoe ik vers kan invriezen. lekkerder en je kan inslaan op aanbieding