Hier dan de uitgetypte lijst voor de liefhebber.

Het is een hele lap tekst geworden. Eerst in word en nu knippen/ plakken
AldiKoffie 500 gram caf vrij 3,69 (doen we 4 tot 6 weken mee)
creme fraiche 0,39, (deels voor de bleekselderij salade en klontje op de courgette soep)
tomatenketchup 0,79
kilo zilvervliesrijst 1,39 (ben helaas niet naar de ah geweest; daar is de prijs 95 cent)
kilo kristalsuiker 0,65
roomboter 0,95 ( om te bakken- muffins en te braden de hele week)
franse frietjes kilo 0,89
4 grote peper braadworst 1,99
10 eieren 1,19
2 maatjesharing met ui 1,59
2 kg wilde perziken 1,99 (17 stuks)
komkommer 0,39
courgette 0,39
bleekselderij groot 1,00
ananas stukjes 0,79 ( helft voor bleekselderijsalade en helft bij het toetje)
2 kilo pers sinasappels 1,99 (13 stuks)
volkoren beschuit 0,49 (bijna elke week)
Hagelslag melk 1,69 (600 gram, meestal om de week)
3 x brood 2,97 (verschillende, tijgervolkoren was er niet- 1 x 0,79 + 2x 1,09)
500 gr dieethalvarine 0,69
10 witte bollen 0,97 (om de week)
liter vanille vla 0,65
deo for men roll on 0,99
sinas 1 1/2 liter 0,59 (er ligt nog een hele fles, anders 2 flessen)
statiegeld 0,25
6x 1/2 liter bronwater 0,72 (Met prik. Verdun ik met half waterïƒ 6 liter ‘spa Henriette’)
Ik hoef weinig groente te kopen , aardappels zijn er nog en er ligt nog rode biet, sperzieboontjes, andijvie voor stamppot en 1x gestoofde andijvie en ui en bos worteltjes. Er ligt ook nog een galia meloen en we eten nu van de bramen. Ik bewaar weer 1 a 2 worteltjes, handig voor een salade later.
De laatste week dat ik nog kaas uit de voorraad eet waarschijnlijk.
De peperbraadworsten probeer ik te bewaren voor een bbq op een mooie dag. Eerder had ik al gemarineerde spare ribs van de aanbieding van de aldi hiervoor gekocht.
Emte
Donderdagaanbiedingen4 pakjes met 2 boerengehaktsniizels 4 x 1 = 4,00
2 blik tonijn in olie 2 x 1 = 2,00
Klein flesje koffiemelk 0,30 ( meestal doe ik gekookte melk, maar is handig)
Vrijdag boodschappen Emte 3x 2 liter melk a 1,09 3,27 (ook voor custard, griesmeelpap, koffie en bij de broodmaaltijd)
7 liter karnemelk a 0,57 3,99
1 magere yoghurt campina 0,97 ( wel duur, maar lekker dik)
Rundergehakt 2 kleine pakjes 1,56 ( handig voor pasta saus- niet veel nodig :2x 200 gram)
1 rond huzarenslaatje 0,35 voor man’s lekkere trek
Cocktail nootjes markant 1,19 ( hema chips van 50 cent wordt niet gegeten)
1 oke boterhamworst 0,59
2x oke snijworst a 0,69 is 1,38
We gebruiken veel zuivel en deze van de emte vinden we lekkerder dan die van de aldi. Er ligt ook nog voldoende gehakt in de vriezer; dus nu weinig ingekocht van de huidige aanbieding van 1 kilo voor 3,99. Om het budget te bewaken ga ik het laatst naar de emte. Daar kan ik de boodschappen scannen en zo ervoor zorgen binnen budget te blijven.
Menu mogelijkheden-Zoetzure rode bietjes met aardappels en gehaktsnitzel
-Stamppot andijvie met gehakt ipv spekjes ( zijn op)
-Koude bleekselderij salade met stukjes kipfilet (vriezer- tonijn kan ook) rode paprika (vriezer), ananas, handje rozijntjes, thijm, bieslook, crème fraiche, mosterd, frietsaus, peper en zout en macaroni.
-Boterboontjes ( boontjes zonder ‘haren’) met aardappel en ‘cordon blue’ variatie gehaktbal worden- gehakt, zout, kruiden en oude boterham, ei en melk, binnenin een halve opgevouwen plak kaas)
-Friet en frietsaus ( nog niet op) met kroket (vriezer) met tomaten sla ( fijn gesneden met peper en zout-heb nog een paar goede tomaten bewaard van vorige week). Tussen de middag doen we dan de courgette soep (bouillon blokje, gesnipperde ui, courgette, beetje bloem/ gaar koken /staafmixer erop+ dotje crème fraiche) om aan de groenten te komen.
-Nassi met klein beetje geruld gehakt en inproba nassi groenten ( voorraad) en prei ed uit de vriezer en gebakken ei + komkommer sla.
-Worteltjes , gebakken aardappels en tonijn (of kipfilet )
-Gestoofde andijvie , aardappel met riblapje (vriezer)of als ik in een te zuinige bui ben toch een gehaktbal variatie nu met bijv ui. Dan bewaren we de riblap nog even.
Toetjes
Vanille vla , magere yoghurt, griesmeelpudding, rijstepap. Met erop suiker(of suiker/kaneel) , bessensap (vriezer) of ananasstukjes
HoogvlietOm half 8 waren we vanavond in de winkel. Helaas lag er niks wat 50% afgeprijsd was. Misschien te laat? Ik heb hier en daar wat prijzen vergeleken. Alleen een klein rond huzarenslaatje was 10 cent voordeliger dan bij de emte; ik heb niet al mijn boodschappen vergeleken. Ik wou niet zonder iets de winkel uitgaan en heb daarom een zakje bitterkoekjes gekocht voor 69 cent. Is lang geleden dat we die hadden.
@ flits. Ik ben ook voor zo gezond mogelijk eten. Ik denk als je kinderen hebt en je moet kiezen tussen een zak chips voor de kinderen en vrienden, of een sinaasappel, dat ik dan misschien wel voor het ongezonde zou kiezen. Maar wij zijn volwassen en dat is anders. Knap van je dat je mindert met de friet. Wij eten het

wel elke week. Ook omdat het goedkoop is- we bakken zelf- en ik combineer het altijd met groente en max 1 snack. Daarom wil ik ook altijd maar 1 soort snacks tegelijk in huis halen, anders willen de mannen van allebei 1.
Er zijn ook sites waarop je kunt invoeren welke groente of zo je in huis hebt en dan komen er verschillende menu's uitrollen. Ik koop gewoon goedkope groenten van het seizoen. En de goedkopere vleessoorten van de aanbieding.