Ik heb eigenlijk nooit bezoek waar ik bier voor nodig heb

Eigenlijk alleen met verjaardag, en wat ik daar van over houd, dat blijft in de koelkast liggen, ik lust zelf absoluut geen bier, meestal moet ik dus juist creatief omgaan met bier wat over de datum dreigt te geraken
Meestal biedt ik mensen thee of koffie aan, koekjes aanbieden voel ik mij niet altijd toe verplicht.
Ligt er ook aan wie er komen, maar bv hulpverleners die thuis komen, voel ik mij niet verplicht om koek aan te bieden.
Sowieso is mijn wereldje erg klein geworden wat betreft gezelligheidsbezoekjes bij mij thuis.
Maar als ik wel echt gezelligheidsbezoek zou krijgen, dan zorg ik dat ik thee/koffie in huis heb en een koekje. Voor de rest geef ik aan, dat ik zelf ook niet zo veel koek eet, en dat is de waarheid ook. Zoveel koek eet ik niet, op zich kan het er vaak nog wel van af qua budget, maar ik wil mijzelf een beetje inhouden qua koek eten. Als een pak koek hier eenmaal open is, dan heb ik echt de neiging om dat pak achter elkaar op te eten en wat je niet in huis hebt, kan je ook niet opeten

Dat heeft niet eens direct met beschikbaar budget te maken... Dus gewoon af een toe als extra traktatie koek in huis...

Als mijn moeder op bezoek komt, dan heb ik wel vaak wat in huis, en dan heeft mijn moeder ook vaak wat mee...
Te veel ranja wordt ik erg weeïg van, heb dan liever roosvisee (of een goedkoper merk diksap), van ik lekkerder qua smaak, dus toch ook wel pakken. Prik houd ik niet van, dus dat scheelt.
Zappie (soort taxi maar dan van de hoogvliet) vind ik wel lekker, en dat valt ook mee qua prijs, ca 60 cent voor 1,5 liter. En dat is ook een beetje mijn richtlijn voor sap: max ca 60 cent per liter...
Op vrijwilligerswerk kunnen we voor tijdens het werk een flesje drinken pakken, het lege flesje vul ik met water voor als ik van huis ben. Dus drink vrij veel water en daarnaast thuis ook melk en thee. Koffie lust ik niet. Alcohol drink ik ook weinig. Ben vooral een gezelligheidsdrinker, en ik heb nu ook medicijnen waarmee ik uit moet kijken met alcohol.
En groot voordeel, ook qua kosten: ik rook niet

Daarnaast heb ik lang haar, ga ongeveer 1 keer per half jaar/2 keer per 1,5 jaar naar de kapper...