eigen bijdrage en wsnp bi gang naar rechtbank

Started by chapter, Jun 17, 2015, 12:42 PM

Previous topic - Next topic

chapter

vraagje.
Ik ben er al achter dat door wsnp ik laagste tarief betaal aan eigen bijdrage nog steeds fiks bedrag 286 euro zei juridisch loket, volgens mijn info 196 euro laagste eigen bijdrage tarief.
Hoe kijkt een bwv daar tegen, kans dat je bijzondere bijstand kan krijgen maar is geen zekerheid.

dochter staat ingeschreven op vmbo. Vader zonder overleg gedaan uiteindelijk maar getekend omdat dochter aangaf deze school te willen.
Nu komt aap uit mouw dat ze dat wilde omdat papa bus niet wilde betalen en alleen met bus te doen is vanwege co ouderschap. Anders meer als uur fietsen.
Gisteren nog keer op school die ik graag wil gekeken en erna meteen gesprek met cjg gepland (centrum jeugd en gezin) daar gaf dochter aan naar Breda te willen. Voor en tegen lijst hebben ze samen gemaakt. Actielijst wat er moet gebeuren. Vader informeren en inschrijfformulier geven. Dochter heeft hem ingelicht maar hij wilt niet tekenen zogezegd omdat op andere school alles is geregeld. Is zelfde school alleen andere locatie dus info kan gewoon over ook van testen die gemaakt zijn.
CJG gaat morgen vader bellen voor een gesprek, als zij het niet voor elkaar krijgt rest of slikken of naar de rechter voor vervangende handtekening.
Ergens geen zin in rechtsgang maar gaat wel om toekomst en welzijn van mijn dochter.

Joy2014

Chapter, sorry ik begrijp je verhaal niet helemaal. In ieder geval zijn jij en je ex het niet eens over de nieuwe school van je dochter, wat een lastige situatie.

En jij en je dochter willen nu die school in Breda? Is die bij jullie beiden in de buurt?

chapter

hoi joy
tekst iets aangepast, idd vader wilt het bij school houden die hij wilt. Zonder 2 handtekeningen kan ik haar niet overzetten. Bij gezamenlijk gezag 2 handtekeningen verplicht. Als CJG hem belt voor gesprek en hij weigert gesprek kan zij niet met hem praten waarom hij tegen wens dochter ingaat. En als hij wel gesprek wilt maar volhoud niet te tekenen kan ik dat accepteren of moet naar rechtbank voor vervangende handtekening.

Ik vraag mij af hoe bewindvoerder daar tegenover staat tegen procedure die eigen bijdrage vraagt

Joy2014

Ik ben benieuwd! Al hoop ik echt dat jullie er zonder rechter uit komen, zo onnodig eigenlijk.

Marjan12

Wat een ellende voor jou, maar vooral voor je dochter.