einde wsnp toch boedelafdracht

Started by Isabella, Jun 15, 2015, 06:29 PM

Previous topic - Next topic

Isabella

Op 9 juni jl is beëindiging wsnp uitgesproken (helaas) zonder schone lei.

Wij hebben nu besloten in hoger beroep te gaan tegen deze beslissing.

onze beschermingsbewindvoerder maakt vandaag voor de 2e â,¬ 675,00 maandelijkse boedelafdracht over naar bewindvoerder wsnp.

Maar de wsnp is toch beëindigd ??? waarom dan gedurende hoger beroep toch verplichting de maandelijkse boedelafdracht af te dragen ? 

Ik snap hier werkelijk niets van ! dat dit zo maar kan.

graag jullie lichtjes in deze donkere tunnel

bedankt alvast

tuthola

Hangt er vanaf waarom je geen schone lei hebt gekregen, mocht het zijn dat er te weinig in de boedel zit om welke reden dan ook kan dit de doorslag geven bij hoger beroep om iets langer in de wsnp te blijven en zodoende de felbegeerde schone lei te krijgen.

Sterkte met het hoger beroep

Isabella

het gaat niet om de reden waarom er geen schone lei is, dit hopen we aan te tonen in hoger beroep.

Het gaat om het feit nu er geen schone lei is gegeven en wsnp is beëindigd er maandelijks wel boedelafdrachten worden gedaan.

Mocht hoger beroep ook negatief zijn ben je wel al dat geld kwijt.

einde wsnp is toch ook einde verplichting boedelafdracht of ben ik nou gek ???

tuthola

Er zal wel een reden zijn dat je geen schone lei hebt gekregen.
Deze extra aflossing aan de boedel kan ook goodwill kweken bij een rechter in het hoger beroep. Mocht je alsnog de schone lei krijgen en je hebt geen achter standen kun je dit bedrag weer terugkrijgen.

Je leeft al zolang op het minum dus lijkt mij dat die paar maanden er wel bij kunnen. Vergis je niet bij afwijzing hoger beroep komen alle schuldeisers als aasgieren weer op je af dus probeer nog even vol te houden tot de rechtspraak.

chapter

als bij hoger beroep ook afwijzing komt krijg je dat bedrag lijkt mij terug.
Het lijkt mij niet ongewoon als je bv een achterstand hebt krijg je in sommige gevallen een verlenging met 6 maanden. Dan zou je nu bv 3 maanden 675 zelf mogen behouden en dan weer terug op vtlb moeten. Dat zou ook niet fair zijn. Dan zou je aan vtlb ruim 2000 euro extra gehad. Als e dan ook die 675 innemen na hoger beroep heb je meteen boedelachterstand van 2000