Je kunt het, net als ik.

Started by scooby, Jun 12, 2015, 01:31 PM

Previous topic - Next topic

scooby

Ik ben al een tijdje lid van dit geweldige forum, tot nu meer lezen als schrijven. In 2004 besloot ik te gaan scheiden van mijn vrouw na een jarenlange liefdeloze relatie. Niets was me teveel om haar te bekoren.. Mevrouw was en is nog steeds het typje van vele materiële dingen om haar heen en er het liefst niets voor doen. Daarnaast was wat ik deed nooit goed, ze draaide het zo dat alles wat ik deed mijn schuld was. Zo ik er nu tegen aan kijk voel ik me psychologisch mishandeld. De scheiding heeft me een vermogen gekost, deels mijn eigen schuld omdat ik haar in het huwelijkse leven heb verwend tot op het bot. Wat was ik toen toch na?ief :-\

Werkelijk alles heeft ze na de scheiding gedaan mij op extra onkosten te jagen. Ze deed dit door niet te willen werken, ziektes in scene te zetten en het meest frustrerende eraan dat ze er ook nog mee weg kwam. Tot overmaat van ramp gebruikt ze tot op de dag van vandaag de kinderen om mij in een kwaad daglicht te stellen. Bijna drie jaar heeft ze in de echtelijke koopwoning kunnen wonen op mijn kosten. Na een paar jaar werd ik buiten mijn schuld werkloos, mijn werkgever koos voor verplaatsing naar de lage lonen landen. Ik kreeg een afkoopsom waarmee ik een bedrijfje op kon starten. Mijn ex vrouw kreeg daar lucht van en kon me met succes financieël nog meer aanpakken. De uitgaven waren hoger dan de inkomsten met als gevolg dat ik gestopt ben met mijn eigen zaak. In de tussen tijd had ik al advies ingewonnen bij een extern bureau om de geldstromen weer gezond te maken, wat jammerlijk mislukte.

Na dat ik gestopt was met mijn bedrijfje kon ik voor nood tijdelijk aan het werk bij een vriend van me. In de tussentijd meldde ik mij samen met mijn huidige vrouw bij de gemeente voor schuldhulp. Elf maanden duurde het voor er een oplossing was. Zonder het minnelijk traject te hebben doorlopen (wat ik steeds nog niet begrijp) werden we toegelaten tot de WSNP :)
Tot mijn grote verbazing kregen wij geen leefgeld maar waren we verantwoordelijk voor al onze geldstromen. Tot op de dag van vandaag begrijp ik nog steeds niet dat andere mensen wel leefgeld ontvangen en wij niet? Enerzijds voelde ik een extra druk om te slagen in de WSNP, aan de andere kant was ik best een beetje "trots" al klinkt dat wellicht een beetje vreemd.

Van de week een brief van de rechtbank.. Durfde het bijna niet te openen, laat staan te lezen.. De curator had een positief advies afgegeven en de rechter heeft het overgenomen...?  Huh? Staat er nu werkelijk dat ons de SCHONE LEI is verleend..?
Wat er toen door mij heen ging kon ik haast amper omschrijven laat staan bevatten...
Nu, een paar dagen later heb ik het een beetje helder voor de geest.  Niet meer de druk of je het onbewust verkeerd doet tijdens de WSNP, geen verantwoording meer afleggen tegen de curator. De kinderen niet meer zou snel nee hoeven verkopen als ze bv een feestje hadden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat het voor velen herkenbaar is op dit forum..

Wat mij mede heeft geholpen om de drie jaar te volbrengen was mijn openheid naar onze vriendengroep die er voor de WSNP waren en nu nog zijn :) Heb van deze lieve mensen veel advies gekregen en heb er heel veel aan gehad.Ook uit dit forum heb ik veel moed en kracht kunnen putten. Zoveel mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten.

Ik zou graag een ieder die in het minnelijk traject zit of de WSNP heel veel succes willen wensen! Ook voor jullie schijnt volop de zon aan het einde van de tunnel, ook al denk je soms van niet!

mvg,

een dolblije Scooby

Meelezertje

VAN HARTE GELUKGEWENST!

Geniet ervan op deze zonnige dag en de vele dagen die volgen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joy2014

Geweldig!

Wat een mooi nieuw begin! :)

marco

Gefeliciteerd !  :D Mooi, wat een verlossing !
Marco en Bianca

scooby

Be

tonnie64

SUPER OM TE HOREN
PROFICIAT EN GENIET MET JE VROUW EN KIDS VAN DEZE OVERWINNING , WAAR JULLIE HARD VOOR GEWERKT HEBBEN E ECHT SUPER

GROETJES tONNIE64

jan

Wat fijn om te lezen, nooit meer schuldig  ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

StilleStormen

Gefeliciteerd!
Het is mooi om te lezen.
Wij staan nog niet eens op de drempel van het traject maar hier put ik toch wel weer kracht uit.
Dank je wel!

tika

Fijn, he! Gefeliciteerd!

Geeft de burger weer moed om dit te lezen. Dank daarvoor!
Do what ye like, but harm ye none.