Geld voor trein naar mijn werk iedere maand zien op te brengen...

Started by Amanda, Jun 11, 2015, 11:04 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Hallo Amanda, zelf hebben wij geen auto en ik heb zelfs geen rijbewijs. Doe dus ook alles met de fiets. Ik ga er van uit dat de afstand van jouw woonplaats naar het werk eventueel met de fiets niet te doen is. Misschien kun je met een collega meerijden. Zelf heb ik dit in het verleden gedaan. Mijn collega kwam toen in die tijd door twee dorpen waar ik en 2 andere collega's woonden. Hij pikte ons op zijn route op een afgesproken plaats op en op het eind van de maand betaalden wij hem een vergoeding voor de benzinekosten, scheelde ons weer hoop tijd en geld voor het reizen met openbaar vervoer. En hij had het voordeel dat ie wat extra verdiende, want die route moest hij sowieso afleggen.

Ook is in een naburig dorp hier een carpoulehalte, daar kun je met anderen meerijden tegen een kleine vergoeding. In principe hetzelfde systeem. Misschien is ook zoiets bij jou in de buurt?

Of misschien een oproep via social media? Vrienden van mij doen vaker via facebook een oproep of er mensen zijn die ook naar een bepaalde plaats moeten en of ze dan kunnen meerijden. Zo zijn er echte meerijclubjes ontstaan...

Misschien het proberen waard, zeker als je daarmee geld kunt besparen en een buffertje kunt opbouwen voor als je dan echt zelf een keer met de trein moet rijden.

Quote from: Meelezertje on Jun 12, 2015, 01:32 PM
Dat lijkt me een hele goede tip van Chrissie: Daggeld, lijstje en potjes. Dan ligt je geld voor de trein ook alvast gereed. Goed uittellen hoeveel keer je moet treinen die week (of maand) en wat je daar dan in totaal voor kwijt bent.  Ik hoop dat je ermee uit de voeten kunt. Sterkte!
Die tips van Chrissie zijn goud waard... heel eenvoudig, door iedereen gemakkelijk te doen, maar heel doeltreffend!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron