Dringende vraag.

Started by king2008, Jun 09, 2015, 02:22 PM

Previous topic - Next topic

king2008

Hallo,

Ik heb van de week wat besteld en dit direct betaald.
Nu had ik daar dus een schuld staan en krijg ik mijn bestelde spullen niet.
Het geld willen ze niet terug over maken maar verekennen met de schuld. Heb al gezegd dat dat niet mag vanwege de Wsnp. Maar ze doen het toch verekennen. Wat betekend dit nu voor de Wsnp?

Mvg
King2008

Chrissie

King als je het  gewoon verteld aan je bewindvoerder dat er misschien wel helemaal niets gebeurd met je wsnp. Zou het eerlijk gezegd niet gaan verzwijgen want er achterkomen doen ze toch vroeg of laat toch wel dan  maak je het  juist alleen maar erger, dus je kan maar beter direct de kogel door de kerk gooien en het melden dat is gewoon de beste weg
Weet het is niet leuk om te doen kan me je helemaal voorstellen maar bedenk het is voor een goed doel dat je het meld je wilt toch graag die schone lei over een poosje.

Ergens kan ik het heel goed begrijpen dat dit bedrijf jou geld verrekend met de schuld je hebt hun nu toch een stukje extra geld teruggegeven normaal moesten ze naar dit geld fluiten. Maar ik kan me voorstellen dat je nu baalt dat je je spullen niet krijgt maar zo voelen bedrijven zich dus die hun geld niet krijgen voor iets wat ze wel geleverd hebben.

Sorry als dit een beetje hard overkomt maar meldt het alsjeblieft zo snel mogelijk volgens mij kan je daar erger mee voorkomen , breng je daarmee je wsnp niet mee in gevaar!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

king2008

Ik heb de bewind voerder hier vanmiddag al een mail over gestuurd. Was inderdaad even vervelend om te doen. Maar ze mailde me net terug met het feit dat het bedrijf bij haar al bekend was dat ze die dingen deden. Gelukkig.
Maar op de vraag of dit consequenties had op de Wsnp heb ik nog geen antwoord. Dus heb haar dit nog maar eens gevraagd. We zitten er pas een half jaar in. Maar ik weet wel ik bestel niks meer online. Heb er dus zeker wel van geleerd. Weet jij of het gevolgen heeft voor de Wsnp?

Chrissie

Sorry king zit helaas niet in de wsnp dus ben daar niet bekend mee. Maar je hebt  goed gehandeld denk dat het wel goed afloopt voor je.
Kan me je zenuwen heel goed voorstellen maar houdt vertrouwen!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Had je van te voren met je bewindvoerder overlegd, of je nog spullen bij dat bedrijf kon bestellen als je iets nodig had?
Het is voor jou natuurlijk heel vervelend, maar ergens kan ik de reactie van het bedrijf ook wel weer voorstellen, of los er van of het wel of niet mag wat het bedrijf hier doet.
Neemt natuurlijk niet weg, dat je dit opgelost wilt hebben.
Ik zit niet in de WSNP en ook niet in de aanloop daarvan, dus ik kan geen antwoorden geven over eventuele gevolgen voor je WSNP-traject.
Normaal kijk ik voor zulke vragen altijd op consuwijzer, maar in die antwoorden zullen ze geen rekening houden met de andere regels die voor jou en het bedrijf nu gelden ivm wsnp....

Meelezertje

Ook ik weet niet hoe er op gereageerd gaat worden. Maar het lijkt me, als je betaald hebt van je leefgeld wsnp, dat daar toch niet een sanctie op kan staan. Je hebt toch geen nieuwe schuld gemaakt?
Wel vervelend dat je je geld nu kwijt lijkt te zijn.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

king2008

Ik had die spullen besteld van het vakantie geld dat we gekregen hebben. Van onze bewind voerder mogen we daar mee doen wat we willen. Heb nog mail gehad dat het geen enkel probleem geeft voor de Wsnp dit omdat ik geen nieuwe schuld heb gemaakt.

Meelezertje

Ik hoop dat het niet je hele vakantie geld was. Dat zou ik echt erg voor je vinden.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

An0niempje

Je vakantiegeld zo zien opgaan is wel zuur ja...
Fijn dat het in ieder geval geen gevolgen heeft voor je wsnp.
Kan je bewindvoerder nog wat doen richting het bedrijf, dat je of het geld terugkrijgt, of de spullen?
Het is niet hetzelfde, maar misschien geeft het je wel een beetje moed.
Ik had beslag op mijn uitkering vanwege achterstand zorgpremie, die rekening was op een gegeven moment helemaal voldaan, maar er was nog een paar 100 euro teveel overgemaakt, en dat hadden ze voor het gemak maar even verrekend met de PGB-schuld, die bij hetzelfde incassobureau zat.
Daar ben ik toen tegenin gegaan en dan dat geld heb ik toen teruggekregen...

king2008

Nee was gelukkig niet een super hoog bedrag. Nee naar het geld kan ik fluiten en de spullen krijg ik ook niet. Word gewoon verekend met de schuld. Heel jammer dit. Maar we doen voorlopig niks meer online bestellen.