En voila! Na iets meer dan 3 jaar schuldsanering en minnelijk traject ben ik schuldenvrij! Mijn bewindvoerder heeft de rechtbank verzocht om 4 juli een schone lei de te verlenen.
Na aftrek van het salaris van de bewindvoerder, blijft er iets meer dan 2000 euro over voor de bank. Chapeau Vesting Finance! Door jullie stupide onderhandelingstechniek hebben jullie meer dan 9000 euro misgelopen. Dat geeft misschien stof tot nadenken over de wijze waarop jullie (want ik weet dat jullie dit lezen) schuldenaren behandelen, die met een gedegen afkoopsom op de proppen komen.
In plaats van akkoord te gaan met een een afkoopsom van meer dan 11000 euro, sturen jullie liever iemand naar een financiële gevangenis voor de duur van 3 jaar. Met alle gevolgen van dien voor jullie opdrachtgevers. Ook de manier waarop jullie omgaan met schuldenaren, schreeuwen aan de telefoon, dreigen met loonbeslag terwijl je aan het onderhandelen bent over een afkoopsom en resoluut afwijzen van meer dan redelijke afkoopsommen, gaat alle perken te buiten.
Anyway, de WSNP is mij reuze meegevallen door het aanpassen van budget. Voor de mensen die nu aan het begin staan van hun WSNP, wil ik dan ook zeggen dat het een verademing is. Wanneer je je budget aan past op het beschikbare geld voor die maand, is het goed te doen. Ik heb zelfs nog een buffer bij elkaar weten te sparen van 1100 euro tijdens de WSNP.
Hoe nu verder? Het budgetteren is een sport geworden en zal ik ook na de WSNP blijven doen. De BKRnotering blijft nog vijf jaar staan, maar ik hoop een hypotheekverstrekker te vinden, die verder kijkt dan alleen die notering. Ik heb een vast contract voor een modaal inkomen en wanneer ik hier binnen de komende 5 jaar geen hypotheek kan krijgen, verhuis ik naar België. Mijn werk ligt gelukkig op de grens met België en in België is er geen BKR.
Mocht je aan het begin staan van je WSNP en bang zijn voor wat er op je af gaat komen? Dat hoeft niet! Je krijgt geen telefoontjes of brieven meer van schuldeisers, je weet wat je maandelijks te besteden hebt en je weet dat er licht is aan het eind van de tunnel. De drie jaar WSNP zijn omgevlogen en er is geen moment geweest dat we geen eten in huis hadden.
Greetz,
Ollie Bollie