Wij wensen Appelsientje welkom op ons forum!!

Started by admin, Jun 07, 2015, 08:34 PM

Previous topic - Next topic

admin

Welkom Appelsientje,

Wij wensen jou als forumbeheer welkom. Je kan hier je verhaal anoniem kwijt. Respect voor elkaar vinden wij heel belangrijk, stel gerust je vraag.

Je kan hier om advies en raad vragen, misschien wil je enkel maar een luisterend oor, je wordt niet veroordeeld. Je bent hier onder lotgenoten.

Het forumbeheer
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Appelsientje

Dank je wel. Ik ben hier omdat ik sinds een jaar in budgetbeheer. Mijn ex heeft facturen achtergehouden en verschillende boetes gereden met mijn auto. Bijgevolg zat ik met een schuld van 9000 euro. Nu nog een dikke 3000 euro. Maar het is niet makkelijk ik leef net 50 euro per week waarvan ik eten, kleren, diesel en medicatie en dergelijke moet betalen. Het is niet makkelijk ik voel mij soms erg ge?isoleerd omdat ik er precies met niemand over kan praten en eens weggaan om iets te gaan drinken met zo een budget lukt nauwelijks. Mensen die geen schulden hebben snappen mijn situatie niet. Maar het was dit of alles waar ik zo hard voor heb gewerkt kwijt zijn.

Groetjes

jan

Hoi Appelsientje, als je schulden hebt en deze aan het aflossen bent, is je leven beperkt. Je moet keuzes maken en dat is binnen het budget blijven, zoniet heb je niets te eten :)

Wij hebben het forum opgericht om anoniem met elkaar te kunnen praten over onze schulden, dus je bent van harte welkom en schuldenaren begrijpen elkaar.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Appelsientje

Dat is waar iemand die zich niet in onze situatie bevindt begrijpt het niet.

Dick

@Appelsientje, je bent goed onderweg om je schulden op te lossen. Zonder enige uitzondering, is het altijd een moeilijke en lange weg.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Joy2014

Wat een nare manier om in de schulden te komen zeg.
Maar wat ben jij goed op weg! Het grootste deel heb je gehad, top! :)

Meelezertje

Je schrijft dat je je soms zo ge?isoleerd voelt, doordat je niet meer gewoon mee kan doen. Ik begrijp je. Het is soms goed om een keertje eerlijk te vertellen waarom je niet mee kan doen. Dan weet men dat het niet is omdat jij hen niet meer zou zien zitten. Je hoeft niet alle details te vertellen; maar gewoon dat je op de centjes moet letten. Dan merk je dat je niet de enige bent. Probeer toch contact  te houden met vrienden en kennissen. Nodig ze uit op een middag met een pot thee en maak het gezellig met je mooiste kopjes. En het mooiste schaaltje vullen met speculaasjes (60 stuks voor 90 cent) Ook met weinig middelen kan je gezellig buurten en vindt men het fijn om bij je te zijn. Of ga lekker picknicken met  bijv een in stukjes gesneden galia meloen met 2 vorkjes(die zijn nu goedkoop en erg lekker). Misschien krijg je zo wel erg veel vrienden. Raak je toch 'vrienden' kwijt... dan zul je vast andere vrienden krijgen
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Appelsientje

Deze week heb ik een kutweek gehad plots grote kosten aan mijn auto. Dus vakantiegeld is volledig weg. Nu heb ik gevraagd aan mijn bwv of het mogelijk is om vanaf volgende maand elke maand een beetje te sparen daar ik in september moet starten met mijn laatste twee openstaande schulden. Maar ze wil daar niks van horen daar ik elke maand toch wel redelijk wat geld over heb omdat ik zo weinig leefgeld heb. Wat voor mij erg pijnlijk was was toen ze zei dat ze wou dat mijn afbetalingen eerst vlot verliepen maar ik betaal nu al zeker 6 maanden alle vaste kosten en mijn afbetalingen met mijn loon. Pfff k vraag mij af of dit zomaar kan. Na een jaar kent ze mijn dossier nog niet voldoende om alle betalingen zelf uit te voeren elke week moet ik langsgaan om te bespreken wat er betaald moet worden