Beslag gelegd op inkomstenbelasting teruggave 2014

Started by Tredged, Jun 03, 2015, 02:22 PM

Previous topic - Next topic

Tredged

Hoihoi!

Ik heb dit jaar belasting aangifte gedaan en kreeg vorige week een brief dat ik 750,- terugkrijg. Inmiddels gebeld schijnt het dus naar een derden partij (incasso en gerechtsdeurwaarders kantoor) te zijn overgemaakt. Ik was niet op de hoogte van de vordering ging om 150 euro voor lenzen, online besteld.

Heel dom, maar mag dit zomaar? heb namelijk helemaal geen bericht gehad over beslag of iets.

Wat kan ik hier tegen doen? ben 20 jaar en woon thuis.

sacredfour

Nee, er mag geen beslag worden gelegd voordat er een vonnis is uitgesproken.
Overheden mogen wel beslag leggen zonder vonnis. Je moet dan wel al een dwangbevel hebben gehad.
Er is ook nog zo iets als conservatoir beslag. Dit kan ook zonder vonnis. Maar dat is hier denk ik niet aan de orde, niet voor 150 euro!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

nooitmeer

Ik zet er meteen een paar vraag tekens bij. De belastingdienst zal ook een melding gedaan hebben van het beslag, en er moet een vonnis zijn.
Als een deurwaarder beslag legt dan moet dit betekend worden in persoon of anders, mocht er niemand thuis zijn, via een ambtelijk post stuk. (de voor veel mensen wel bekende hele grote envelop met teksten als "direct lezen" er op)
Het zal geen conservetoir beslag zijn, ook dat mag enkel door een rechter worden bepaald en alleen tijdens een lopend proces.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Tredged

Feit blijft wel dat het is overgemaakt naar hun door fiscus. En het bevel niet aan mij is ondertekend of iets.

Hoe weet ik of er geen vonnis is uitgesproken?

Wat moet ik nu doen?

tw50

Nou bel de deurwaarder en vraag hoe het zit? Succes!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Tredged

Update: belastingdienst claimed dat er wel een dwangbevel moet zijn.. Vind het allemaal vaagjes en belastingdienst zei dat het melden tevhnisch gezien vooraf niet mogelijk is wel krijg ik binnen 10 werkdagen een brief.

Dus er is wel een dwangbevel dus kan ik hier niks aan doen? Vind dit erg vaag hoor snap er geen drol van.

Morgen bellen met gerechtsdeuwaarderskantoor.

Dit ging om een aankoop van 2 jaar en 1 maand geleden .. Zo ineens ploef in de lucht

An0niempje

Je weet wel van die bestelling van die lenzen?
Kan je terugvinden in je administratie, of je die toendertijd wel betaald hebt? En zo nee, of je rekeningen, herinneringen/aanmaningen ed gekregen hebt? Je bent in die tussentijd niet verhuisd?
En verder sluit ik me bij de rest aan, dat ze je duidelijk op de hoogte hadden moeten stellen van een vonnis... Zodat jij eventueel nog de mogelijkheid had gehad om in verweer te gaan...

Tredged

Nee ik was niet op de hoogte en betaling is niet gedaan zie ik, waarschijnlijk me aandacht ontsnapt en heb niks gehoord zo lang en ineens gebeurd er dit.

Stom, wil dit oplossen dus morgen achter aan.