brief gehad van ggn incasso/deurwaarder snel advies nodig!!

Started by seantje79, May 27, 2015, 11:00 AM

Previous topic - Next topic

seantje79

Heb een brief 20mei 2015 gehad van ggn dat ik een bedrag moet betalen van 2500â,¬.en als ik niet betaal in 6 Dagen dat ze beslag komen leggen.
Wat ik heel raar vindt is dat er gezegd wordt dat er een achterstand is en veel aanmaningen heb gehad van hun, wat al helemaal niet klopt heb in 8jaar tijd helemaal niks van hun ontvangen, en er staat ook een naam bij aan wie ik geld schuldig ben en dat klopt al helemaal heb nooit wat met dat bedrijf te maken gehad.

Nou had ik ze een email gestuurd dat ik wil weten als dr achterstamden zijn waarom ik nooit iets heb gehoord van ggn en ook helemaal niks heb ontvangen, en van welk bedrijf ik zogenaamd geld schuldig ben ,heb gevraagd om specificaties en brieven wil wel weten hoe de schuld tot stand is gekomen, kan toch niet zo zijn dat ik opeens een brief krijg en je moet betalen terwijl ik van niks af weet, en het rare is dat de brief niet is getekend met een echte handtekening maar een kopie.

En had dus gisteren 26mei 2015 weer een brief met een kopie handtekening in de brievenbus gehad en dat ze waren langs geweest en niemand aantroffen thuis, terwijl ik thuis was , met de tekst erbij dat ik binnen 3 dagen moet betalen of een betalingsregeling treffen

seantje79

tw50

Hoi, ik zou ze bellen en om uitleg vragen? Vertellen dat je de schuldeiser niet kent en nu zomaar deze brieven krijgt? Er moeten dan toch eerder herinneringen en aanmaningen zijn verstuurd aan jou voordat ze beslag mogen leggen. Volgens mij is er zelfs een vonnis van de rechtbank nodig dus dan zou je een dagvaarding en een vonnis moeten hebben gehad van de deurwaarder?
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

seantje79

Nee ik heb helemaal niks gehad en ontvangen zo uit het niets heel vreemd allemaal ga zo zowieso bellen maar van wat ik allemaal hoor over ggn zal het niet zo makkelijk gaan en positief zijn

tw50

Deurwaarders zijn ook mensen en als jij vriendelijk blijft doen zij dat ook, een uitzondering daargelaten. Als je contact met ze opneemt weet je in ieder geval waar het over gaat en kun je van daar uit verder kijken. Succes!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

padjes

aloha
Als het een vordering betreft van meer dan 5jr geleden en er is nooit een vonnis geweest is er niks aan de hand. Je moet dus even kijken wat de datum is van de ontstane schuld, en of je het betreffende bedrijf kent danwel nog bestaat.
BtoB verjaard na 5jr, BtoC ik dacht na 3jr..  verder niks toezeggen of tekenen, laat ze maar komen als die 8jr klopt, succes padjes

An0niempje

Misschien geeft dit je hoop: ik heb vroeger ook wel eens een incassobureau achter mij aangehad voor iets wat ik niet besteld had, niet ontvangen had, geen rekening van had gekregen, geen aanmaningen maar wel ineens een incassobureau achter mij aan.
Door voet bij stuk te houden, ook toen ze dreigden met een rechtszaak, hebben ze zich uiteindelijk gewonnen gegeven en ze ze gestopt met achter mij aanjagen...

Succes ermee....

An0niempje

Enne, ik zou idd even er achteraan bellen (opschrijven wanneer je gebeld hebt en met wie je gesproken hebt en wat je besproken hebt) en de situatie dan telefonisch uitleggen en vragen hoe het komt, dat ze jou hiermee lastig vallen. Wel netjes blijven ;)
Doen ze toezeggingen: vraag om een bevestiging via de post of de mail...

sacredfour

Bel ze en vraag voor een kopie van het vonnis. Ga verder geen conversatie met ze aan.
Is er geen vonnis, stuur de incassobrief. Pas deze wel aan naar jouw eigen omstandigheid. (je kent de eiser niet)
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47789.0.html
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

seantje79

Bedankt voor de antwoorden.
Nou heb ze gebeld en gevraagd hoe het zat heb antwoord gehad en papieren binnen gehad
Het ging. Dus om een vordering van 23-04-2004 van een telefoonabonnement van mn ex  van telfort en het is ook bij de kantonrechter geweest,

Bij de brief staat ook het dossier heeft enige tijd stil gestaan daar het oninbaar bleek??

Hoofdsom was 1085 en ze berekenen  rente tot 29/5/2015 bedrag van 1257

Kom uit op een totaalbedrag van 2545,82 euro inclusief proceskosten,  executiekosten,  kosten betekening en bevel.

Mijn volgende vraag is

Is dit allemaal correct en moet dit allemaal betaald worden om dat het iets van 11jaar geleden

Vindt het ook raar dat je dan 11jaar helemaal niks hoort van hun.
Maar dat ze wel de rente berekenen tot aan 29/5/2015.

Wat kan ik het beste doen

Lizayra

Waren jullie getrouwd toen dit speelde in 2004, in gemeenschap van goederen? Stond het op naam van je ex, hebben ze ex ook benaderd voor deze rekening? En waarheen hebben ze al die brieven dan gestuurd? Wie eist die bewijst is het nog altijd. Was jij gewoon vindbaar, dus netjes ingeschreven op je huidige adres? En hoe zat dat met vorige adressen?

sacredfour

QuoteDus om een vordering van 23-04-2004 van een telefoonabonnement van mn ex  van telfort en het is ook bij de kantonrechter geweest,
Het vonnis is op je ex zijn naam. De deurwaarder heeft geen zaak om bij jouw te vorderen! Laat ze schriftelijk weten dat je gescheiden bent en dat je ex niet meer op dit adres woont.
Ook niet het nieuwe adres van je ex aan de deurwaarder doorgeven.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

seantje79

We zijn nooit getrouwd geweest ik had het voor haar geregeld die abbo dus alles staat op mijn naam.

Ik ben 1x verhuist wel in de zelfde stad waar ik mn hele leven al woon en heb nooit iets ontvangen van hun in 11jaar tijd ben ook altijd naar het oud adres geweest om te vragen dat als er  toevallig post is dat ze me. Kunnen bellen en mailen.

En ook daar hebben ze nooit wat gesgestuurd

Boeddha

Heel simpel, laat ze kopieen opsturen waar ze alles naar toe hebben gestuurd. Net wat Sacredfour al schreef, zij moeten bewijzen.
Als jij kan aantonen dat je altijd ingeschreven hebt gestaan in het GBA?
Be strong, have faith!

sacredfour

Je schreef:
QuoteHet ging. Dus om een vordering van 23-04-2004 van een telefoonabonnement van mn ex  van telfort en het is ook bij de kantonrechter geweest,

Het enige belangrijke nu is of het vonnis aan jouw op de juiste manier betekend was.  Is dit het geval dan ben ik bang dat er voor jouw niks anders opzit dan betalen. 
Het maakt niet uit dat ze er nu pas mee aan komen zetten. Een rechter zal er vanuit gaan dat de schuldenaar zelf pogingen moet doen om zijn schuld af te betalen, vooral als er al een veroordeling is. Als het vonnis niet aan jouw betekend is voor wat voor reden dan ook, dan kan je alsnog in beroep.
Je moet aan de  deurwaarder een verzoek doen voor de kopie van de betekening van het vonnis.

Ook een belangrijk punt is of Telfort nog steeds de schuldeiser is. Staat er in de brief van GGN dat ze handelen voor Telfort?