I am..DEBT-FREE!

Started by Verwijderd, May 25, 2015, 03:23 PM

Previous topic - Next topic

Verwijderd

Op mijn 19e kreeg ik van de (toen nog) Postbank mijn allereerste creditcard, vlak voordat ik aan een buitenlands studieavontuur begon en waarbij ik kennismaakte met de grote acceptatie van creditcards buiten Nederland (vooral in Amerika) en tevens als online betaalmiddel.

Door die studiereis kreeg ik de 'travel bug' goed te pakken en vertoefde ik het decennium erop veelvuldig in andere (Westerse) landen. Betalen met een creditcard werd voor mij normaal en ik vond altijd maar dat Nederlanders een beetje panisch deden over dit 'schuldenkaartje'. Vooral omdat het gemiddelde Hollandse gezin er vaak grote hypothecaire schulden op na hielden. Een hypotheek heb ik nooit gehad en zal ik hopelijk ook niet nodig hebben, maar mijn creditcard schuld liep op tot zo'n 13K in Euro's begin jaren 2000, en na een afbetaling daarvan steeg deze triest genoeg weer richting de 10K.

Sinds enkele dagen ben ik officieel 'debt-free'. Voor het eerst in ruim 15 jaar ben ik aan niemand op deze aarde ook maar een cent verschuldigd. Ik heb geen kredieten meer, alleen een spaarrekening.

Ik hoop dat velen op dit forum dit punt zullen bereiken.

Het is wel Amerikaans dus je moet Engels kunnen verstaan, maar het is mijn grootste motivatie geweest om uit het schuldendal te klimmen en er NOOIT meer in terug te vallen.

'The Borrower is Slave to the Lender'.

Heel veel sterkte gewenst iedereen. Indien ik vragen kan beantwoorden of mijn ervaringen met jullie kan delen ter ondersteuning, dan zal ik dat zeker doen!

jan

Kijk een schuldenvrij man !!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Ps ik hou niet van links, dus ik heb het aangepast.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

tw50

Wat goed gedaan, en wat een heerlijk gevoel moet het zijn om niemand meer een cent schuldig te zijn!! Geniet er van!!
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Verwijderd

Dank jullie wel.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om links te promoten, maar de 'Dave Ramsey Show' (vooral de podcast) heeft mij enorm geholpen. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!

-The Borrower is Slave to the Lender.

jan

Met alle respect, ik heb vaker van dit soort berichten gezien en de doelstelling was een website en/of product te promoten. Uiteraard heb je goede bedoelingen, maar wij geloven niet alles.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

tuthola

Ik sluit me bij Jan aan, dit soort berichten vertrouw ik niet.

Anneke

Ik vind het bericht lijken op een soort advertentie en ik ben het dus eens met Jan en Tuthola.
Groetjes uit Zeist

Verwijderd

Probeer je mensen te inspireren, denken ze dat je als Hollander banden hebt met een bedrijf uit Tennessee :')

Misschien had ik hier eerst een paar jaar moeten posten dat ik bezig was om mijn schulden af te betalen.

Enfin, ik wens iedereen een schuldenvrij leven toe.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator