boodschappen 70 euro per week 3 personen

Started by tw50, May 17, 2015, 12:53 PM

Previous topic - Next topic

nooitmeer

Boetes op bekeuringen zijn absurt hoog.
De eerste verhoging is 50% de tweede is 100% van het boete bedrag.

Dus stel je hebt een boete van 150 euro, je betaald niet. Dan krijg je dus een een eerste verhoging van 50%. Betaal je dan nog niet dan krijg je hier boven op nogmaals een boete maar dan van 100% van het boete bedrag.
Dus 150 (oorspronkelijke boete) + 75 + 150 = 375 euro. Betaal je dan nog niet dan gaan ze met deurwaarders smijten en akelige dingen doen. Als het een wet mulder boete is dan kan je ook nog in gijzeling genomen worden voor een aantal dagen, maar het boete bedrag blijft staan.

Gelukkig gaat er per 1 juni (of per 1 juli) een regeling in dat je boetes boven een X bedrag ook in termijnen mag gaan betalen zodat mensen die wel willen maar niet kunnen betalen ook de mogelijkheid hebben zonder die achterlijk hoge boetes te betalen.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2014/07/01/mogelijkheden-gespreide-betaling-verkeersboetes-uitgebreid.html

En zie: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2015/04/29/verkeersboetes-standaard-in-termijnen-betalen-vervroegd-mogelijk.html

Het is dus per 1 juli.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

chapter

ik zou me nu niet bezig houden met overstappen in begin traject als je al weer dat je veel moet gaan bij betalen dan zouden je schuldhulpverleners mogelijk ook als niet te goede trouw kunnen zien. net als je maandbedrag omlaag halen. Dat kun je straks ook niet meer doen dus maak aub geen rare sprongen.

wat ik alleen niet o goed begrijp is dat je nu alles in je boetes gooit... kun je nu de rest van alle vaste lasten nog betalen?
ik zou het eerder in de huur hebben gegooid liever een dak boven me hoofd dan boete minder die in traject of wsnp ook weg is

tw50

Meelezertje bedankt! Met jouw uitleg kan ik wel uit de voeten! En wat betreft die bekeuringen, die kunnen wel mee in de sanering maar blijven dan wel staan. Hoe dan ook moet je die betalen en als ik ze nu niet betaal loop ik het risico dat ze me gijzelen, ook al zit ik in het trajact van schuldhulpverlening. Daarom betaal ik die eerst, moet er niet aan denken dat mijn kind ziet dat mama mee moet naar de gevangenis  :-[. Ik hoop alleen heel vurig dat die andere verhoging niet ook nog komt. De huur en andere vaste lasten kan ik betalen van de wia en vakantiegeld dat vandaag of na het weekend op de rekening staat. Heb dan alleen niks over om extra naar de huurachterstand te doen, maar dat maakt toch niet uit want heb gevraagd aan de wbv als ik nog extra betaal of dat nog verschil maakt? Die zitting komt er zowiezo zegt ze en ze willen niks regelen. Vandaag weer de weekboodschappen doen en de BKR registraties opvragen bij de bank daar.
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Meelezertje

@ chapter. Je hebt gelijk wat betreft het veranderen van energie maatschappij als je in een schulden traject zit. Het meest bezuinig je door minder te gebruiken. Wat tw misschien wel zou kunnen doen, mits ze geen achterstallige betalingen heeft, dat ze een maand voor de rekening elektrabel opbelt en zegt dat ze best wilt blijven, maar dat ze bijv daar en daar flink goedkoper uit zou zijn. En of ze haar willen tegemoetkomen en een korting willen geven, zoals ze die aan nieuwe klanten ook geven. Niet geschoten altijd mis, toch?

TW50, Sterkte met het boodschappen doen. Maak een weekmenu mbv wat je nog in huis hebt en met de folders , maak een lijstje, en bewaar de bonnetjes; dan heb de prijzen paraat. Dan kun je in de komende weken thuis al precies berekenen wat je kwijt zult zijn aan de boodschappen, die je dan weer nodig hebt. Je wordt daar heel prijsbewust van.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tw50

Ik wil jullie zeggen dat ik heel dankbaar ben voor jullie steun en jullie tips! Hierdoor heb ik het gevoel dat ik er niet alleen voor sta en daar ben ik echt blij mee! Dank voor je link Chapter! Ik heb een brief van de psychiater van ons kind die ze geschreven heeft toen we probeerden deze woning te krijgen. Deze brief heb ik gisteren naar de wbv en de deurwaarder gestuurd:

Geachte heer, mevrouw
Bovenstaande client is door mij gezien voor diagnostiek vanwege gedragsproblemen en worden momenteel medicamenteus behandeld en begeleid bij ons centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie.
Hij woont met ouders in een huis van de wbv in een buurt waar hij erg gepest wordt door kinderen van zijn oude school. Inmiddels zit hij op een school voor speciaal onderwijs waar hij beter op zijn plek is. Aanvullend zou het goed voor hem zijn als hij na school buiten zou kunnen spelen.

Hij is enerzijds erg angstig en kwetsbaar vanwege zijn aandoening: er is sprake van een aandachtsstoornis (ADHD) met autistiforme trekken en een angststoornis. Anderzijds is hij getraumatiseerd door eerdere pestervaringen.

Dit wetende ondersteun ik ouders in hun wens bij de aanvraag van een andere woning en meen ik dat dit medisch noodzakelijk geacht mag worden.

In de mail heb ik gevraagd of ze aub iets willen regelen met ons omdat het rampzalig zou zijn als dit kind hier weg zou moeten.

Dit krijg ik terug:

Geachte heer, mevrouw,

In reactie op uw onderstaande mail en na overleg daarover met cliënte bericht ik u het volgende:

Hoewel cliënte en ondergetekende uiteraard uw persoonlijke situatie betreuren, is cliente niet bereid om royement van de lopende procedure te vragen. De omstandigheden die u noemt vormen ook geen reden om de huur niet aan cliënte te hoeven voldoen. Op grond van de tussen u en cliënte gesloten huurovereenkomst stelt cliënte u het gehuurde en daarmee het genot daarvan ter beschikking en daar tegenover staat voor u dan de verplichting om de huur te voldoen. U kunt in alle redelijkheid de (financiële) gevolgen van uw persoonlijke situatie niet op cliënte af wentelen.

Zonder daartoe op dit moment enige garantie te kunnen geven en mede afhankelijk van het feit of de lopende huur betaald wordt en het voorstel dat daartoe van u eventueel ontvangen wordt, is cliënte mogelijk in de toekomst bereid met u een betalingsregelingen te treffen voor de openstaande vorderingen. Voor de vordering waarvoor op dit moment de gerechtelijke procedure loopt, is cliënte echter niet bereid om zonder verband van een vonnis alsnog een betalingsregeling met u te treffen. Cliënte wenst dan ook van de rechtbank een vonnis de ontvangen voor de vordering van de lopende procedure.

In jouw link is ook sprake van een kind met problemen en dat is mede een reden om niet te ontruimen Chapter. Dus ik hoop echt dat dat in ons geval ook gaat lukken. De volgende zitting staat gepland op 9 juni en als het goed is gaat onze advocaat weer 4 weken uitstel vragen. Soms denk ik: zal ik vast wat gaan inpakken? Ze eisen binnen 3 dagen ontruiming en wat als ze t wel krijgen? Al met al ligt dit als een steen op m'n rug...
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

chapter

Ik bedoelde meer door wel wat te betalen je goede wil toont.
Ik snap hun reactie wel dat jou kind in deze woning kan blijven is enigzins ook jouw verantwoordelijkheid.
Ergens is een periode geweest dat je huur niet betaalde wat met jullie inkomen wel had gekund.
Hun kunnen dat ook zien als dat zo belangrijk is waarom heb je de huur niet betaald. Daar ben jij verantwoordelijk voor niet de wbv dat jij de huur betaald.
Zo snel gijzelen ze niet eerst is rijbewijs opsturen etc.
Heb je wel overlegd met gkb dat je extra boete voor huurschuld laat gaan

tw50

De weekboodschappen weer gelukt en vrijdag is een veeeel betere dag qua drukte  :D

0,79 rode bieten
0,79 ijsbergsla
1,19 sperciebonen
0,49 komkommer
0,75 champignons
0,65 doperwtjes
2,71 2 wiener schnitzels
4,19 5 ribkarbonades
3,29 3 kipfilets
3,29 6 filetlapjes
0,99 ontbijtspek
0,65 vanillevla
1,49 satesaus aanmaken met water
3,29 koffie roodmerk
2,39 oploskoffie
0,75 bakboter
1,25 eieren
0,59 bolletjes
0,79 1 brood
2,79 vaatwasblokjes
1,99 toiletpapier 10 rollen
0,85 gezichtsreinigingsdoekjes
0,45 reep chocola

totaal 36,39 bij de Lidl

1,19 limonadesiroop
3,64 7 flessen yoghurtdrank
1,60 2 pakken eierkoeken

totaal 6,43 bij de Jumbo

totaal boodschappen deze week: 42,82

Ik heb nu voor 2 weken vlees in huis,dus dat hoeft volgende week niet! Als ik het zo optel heb ik voor 13 dagen eten in huis nu...
De afspraak met het kind is 1 fles yogi per dag en bij meer dorst waterlimonade, en dat gaat prima  :D.

Lizayra

Lijstje ziet er prima uit, maar ik mis brood of wordt dat doordeweeks nog gehaald?
En misschien wist je het al maar van yoghurtdrink worden kinderen superdruk, laat staan een kind met ADHD. Komt door de suiker en kleurstoffen die daarin zitten volgens mij.

tw50

Brood staat op t lijstje, bolletjes voor mee naar school en 1 heel brood doen we een week mee. En ja ik weet suiker en kleurstoffen zijn niet zo goed, misschien volgende week melk halen ipv jogi. Dank voor de tip!

Meelezertje

Lekker gevoel ,hè, om ook een voorraadje, vlees in dit geval,aan te leggen.
Het is even werk zo een lijstje uitschrijven.  De volgende keer als je een lijstje maakt, dan kun je nu (deels) al vooraf een berekening maken. Handig. Vergeet niet om de tussendoor boodschapjes en wat je soms aan andere dingen moet uitgeven (postzegels, plakband, kapper, paracetamol etc) ook niet vergeten te noteren.
Eet smakelijk deze week!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tw50

Vandaag ook geld van wia en vakantiegeld binnen, nu blijkt door verlaging van wia en toeslag krijgen we 1212,36 per maand, en dat is dus bijna 100 euro onder t minimum? Uwv weer gebeld en gevraagd, we moeten aanvullend bijstand aanvragen. Dus dat ook maar meteen geregeld. Fijn was dat er ook 220 euro op de rekening stond van de verzekering i.v.m. de waterschade die we geclaimd hadden!  :D. Dus de 195 euro extra naar cjib heb ik ruimschoots weer terug! Meteen alle vaste lasten overgemaakt, ik ben nog nooit zo snel geweest met de huur die is nu al betaald voor juni  :D

chapter

Zw telt ook mee aan inkomen. Dan kom je niet onder bijstandsnorm. Beide optellen zit je boven de 1303.99 die bijstand voor gehuwden is
1212 wn 700 zw is ruim boven bijstandsnorm. Of zw nu gestopt

tw50

ziektewet is 763,44 p.m. en wia 448,92 is samen 1212,36?  :)

Boeddha

Hoeveel maanden huurachterstand hebben jullie nu TW?
Be strong, have faith!