stuiting

Started by sacredfour, May 16, 2015, 08:55 AM

Previous topic - Next topic

Bulles

Beste medeforumers,

Ik ben me aan het verdiepen in "stuiting" aangezien ik voor een vriendin de correspondentie voer met IJ.

Het gaat om vermeende openstaande tandartsrekening(en) uit 2005 en 2007.

Ik heb gevonden dat verjaring bij consumentenkoop na 2 jaar is, en bij contractuele vorderingen zou een verjaringstermijn van 5 jaar gelden. Nu is de informatie die ik op internet lees niet geheel eenduidig.

Kan iemand mij aub vertellen of een tandartsrekening onder consumentenkoop of contractuele vorderingen valt?

PS, zo ver ik na kan gaan heeft IJ deze vordering overgekocht (cessie). Bewijs hiervoor heb ik opgevraagd.
Ze spreken zichzelf ook tegen. In hun eerste brief staat cliënt FAMED, nadien sturen ze me de vermeende rekeningen en daarop staat Kesteren vermeldt. Ook zijn de bedragen anders dan dat ze aan de telefoon genoemd hebben.

Ook staat op de vermeende openstaande rekening die ze mij als bewijslast gestuurd hebben een ander adres van de vermeende schuldenaar, dan op de originele rekening die ik terug heb kunnen vinden. Is dit fraude?

gewoon

Ha Bulles

Het zal geen fraude zijn een ander adres,  maar misschien gewoon een fout of verwisseling van personen dat gezocht word op naam en dan uitkomen op een naam genoot is geen uitzondering je vriendin kan daar wellicht duidelijkheid over geven of zij die tandarts bezocht heeft vroeger.

En denk dat de verjaring 5 jaar zal zijn het is immers een overeen komst die je maakt een dienst te krijgen op afspraak, tegen betaling achteraf.

Bulles

Op de kopieën van de vermeende openstaande rekeningen uit 2005 en 2007 die IJ nu gestuurd heeft staat haar nieuwe adres. Terwijl op de oude rekeningen die ik in haar postarchief kan vinden gewoon haar oude adres staat waar ze destijds woonde en wat ook juist zou zijn. Vandaar mijn vraag over fraude. (Bewijsstukken aanpassen)

Overigens zo ver zij zich kan herinneren zijn alle rekeningen destijds gewoon betaald. Het valt alleen moeilijk na te gaan omdat ze nu bij een andere bank klant is en zodoende niet meer op haar oude rekening kan kijken.

Ook heeft ze nooit eerder aanmaningen ontvangen van IJ.

Wat een onfatsoenlijk clubje trouwens dat IJ. Toen ze mij telefonisch contacteerden nadat ik om kopieën van de vermeende aanmaningen gevraagd had, kreeg ik te horen dat ze wettelijk gezien niet verplicht waren mij deze te verstrekken, en ik ging deze dus ook niet van hun ontvangen. Toen ik aangaf dat de meningen daar dan over verdeeld waren smeten ze gewoon de hoorn op...

PS, is het niet zo dat je voor een overeenkomst een handtekening dient te zetten?

gewoon

Nee dat hoeft niet je kunt ook mondeling een overeenkomst maken met elkaar zeker bij de tandarts is dat zo dat er goede afspraken zijn wat er gedaan word.

En ja die gasten zijn regelmatig ongehoord bot aan de telefoon met korte lontjes.

Hoe oud zijn dan de facturen en hebt in die tussen tijd na 2005 en 2007 geen andere brieven gekregen dan hebben zij dus geen stuiting brief gestuurd, mogelijk van wel naar het laatst bekende adres bij een niet door gegeven verhuizing kan dat.

Dat adres wat nu op de brief staat zal wel komen,  omdat die zo uit de printer komt denk ik

gewoon

Dit moet je goed uitspitten want bij IJ hebben zij totaal geen problemen mee, te gaan bellen over een rekening waarvan zij dondersgoed weten, dat die verjaard is.

Maak je een betaal afspraak,  dan heb je namelijk zelf de factuur actueel gemaakt,  en is dan ook vaak de reden van het korte lontje,

sacredfour

Gewoon heeft gelijk, deze vordering verjaard na 5 jaar. Laat ze weten dat de vermeende vordering is verjaard en dat zonder tegenbewijs de  zaak voor jouw is afgedaan.  Wel even op papier zetten!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Bulles

Ga ik doen SF en gewoon.
Bedankt voor de informatie en ik hou jullie op de hoogte.

Bulles

Heb zojuist email van intrum justitia gehad: Tevens kunnen wij u berichten dat wij het bovengenoemde dossier om ons moverende redenen hebben gesloten.

Bedankt allemaal!

gewoon

Ha gefeliciteerd

Heb je goed gedaan en deze mail goed bewaren en ook uitprinten, het kan voorkomen dat er na jaren toch nog een keer gebeld word

En denk dat jou vriendin heel blij word met je bericht